Auttakaa joku! Kissani kiipesi korkeaan mäntyyn, ollut siellä kohta kaksi päivää ja itkee tauotta. Alas ei tule millään, en tiedä pääsenkö se ihan oikeasti sieltä ite!
Mitä voin tehdä, voiko johonkin soittaa? Juuri luin että soitto 112 on todella turhaa eikä sieltä ketään tule paitsi ihan tuurilla ja paloauto tuskin tänne pihalle tuonne koivujen luo edes pääsisi. Kiipesi siis puuhun, ilmeisesti pelästynyt jotain. Kyseessä korkea mänty missä oksia vain siellä latvassa ja koko runko on muuten oksaton. Jostain luin että kissa saattaa nauttia puussaolosta mutta paskat, tuo on itkenyt yhteen putkeen ja aivan tauotta siitä asti kun tuonne joutui.
Pääseekö kissa alas ilman oksia, mitä voin tehdä, mihin voi soittaa...olen neuvoton.
Kommentit (116)
Ja kissan paskat tälle satuilulle.
Soita 112. Kissan sisäelimet kärsivät jo päivänkin paastosta ja kissa kuivuu äkkiä. Kolmas päivä on jo hengen lähtö lähellä, suoraan eläinlääkäriin nesteytykseen kun saatte sen alas. Oletko laittanut herkkuruokaa puun juurelle? Oma kakkakoppakin voi toimia. 112sta saat kyllä ohjeet ja usein palokunta hakee kissan.
Itse soitin talvella paikalliseen vPk:n. Tulivat jopa mielellään auttamaan koska harjottelevat nuorison kanssa. Toisella kertaa kiipesin itse hakemaan kissan .
Joko kissa on päässyt kiipelistä?
Aikansa pähkäilee ja miettii niin kummasti ovat alas aina tulleet.
Routa porsaan kotiin ajaa? Tulisiko kissa alas, kun on aikansa itkenyt ja tulee nälkä.
Kissa on kyllä idioottielukka. Sujuvasti kiipeää puuhun, mutta sitten ei muka pääse sieltä pois. Ja huvittavinta on, että esim viiden metrin korkeudesta pääsee aina alas, mutta sitten 15 metristä ei muka pääsekään.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt kuollutta kissaa puussa .
Moni muu on ja väitän ettet kovin tarkkaan kaikki puita tarkasta. Lisäksi moni ruumis putoaa tai tulee muiden eläinten syömäksi. Kuvottaa vastuunpakoilijoiden tietämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään kissaa ei ole puuhun jäänyt ja kuollut. Turhaan keuhkoat.
Jos se pääsisi sieltä alas se olisi tullut jo aikoja sitten. Eihän se voi edes hädällä käydä normaalisti puussa. Maalais"järki" taas vauhdissa.
Joko se kissa on saatu pois puusta. KIssa voi vahingoittua jos se putoaa puusta.
Palokunta pelastaa hädässä olevan eläimen, yhtälailla korkealla puussa olevan kissan (2-3 vrk), kuin savupiippuun pudonneen lokin ym. Toki ihmisen pelastaminen on aina etusijalla.
Toivottavasti kisu saa / on saanut ajoissa apua.
MIten kävi tän mirrin? pelastettiinko ja miten???
Kissa jos tippuu esim 4 kerroksesta sille ei käy kuinkaan. Kivitä se alas
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kahden päivän jälkeen soittaisin jo palokunnalle, kissalle ei ole hyväksi olla päiväkausia syömättä.
Eikä juomatta! Ja peloissaankin toinen varmaan on. Nyt soitat heti palokunnan paikalle, niiden tehtäviin kuuluu auttaa näissä tilanteissa. Ja toisin kuin joku tuolla väitti, kyllä se kissa voi kuolla sinne puuhun tai satuttaa itseään todella pahasti pudotessaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään kissaa ei ole puuhun jäänyt ja kuollut. Turhaan keuhkoat.
Itsekin olen ymmärtänyt, että kissoilla on ihan omasta takaa tolppakengät.
Kissa ei osaa pissata puussa. Rakko puhkeaa.
Miten kävi?
Olen kerran lapsena seurannut, miten kissaa haettiin korkealta männystä keskeltä metsää. Juurikin tolppakengät oli käytössä.