Upea muusikko/bändi, mutta livenä pska?
Tulipa tuossa mieleeni, kun katselin muutamia Heaven and Hell-bändin keikkoja. Oli kerrassaan nautittavaa, mutta aina kun soolokitaristi lähti revittelemään sooloa, suunnilleen kiemurtelin tuskasta. Muistan kuulleeni myös muita bändejä, jotka ovat levyillä upeita, mutta livenä löysiä, tylsiä, kaoottisia tms. Teillä näkemyksiä?
Kommentit (28)
Lykke Li ja Björk. Molemmat näin Flow festivaaleilla, ja jotenkin lavaesiintyminen ja ääni livenä ei yhtään vastannut odotuksia.
Sehän on just näin, että kun yritetään tehdä itse kaikki, niin joku osa-alue ei vaan toimi. Eli sanoitus, sävellys tuotanto, Sitten saadaan fraasi kerrallaan esitettyä niin, että niistä saadaan koottua hyvä äänite. Ei se tarkoita, että osaisi lavalla esittää hyvin.
Toinen juttu tietenkin on se, että pitää olla maksamaan niille äänitekniikan tyypeille riittävästi, jotta saa sinne puolelle osaavaa väkeä. Ja kun saa sinne lavan taakse osaavaa väkeä, ei pidä liikaa puuttua heidän tekemisiinsä, vaan luottaa, että he tekevät parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Eva&Manu. En tiedä, tekevätkö nykyään vielä keikkaa, mutta taannoin muistan, että keikallansa vain alkoi haukotuttamaan ja ajatukset hapuili ihan muussa kuin itse esityksessä. Oli tylsin keikka, millä olen ikinä ollut. Sääli, koska he ovat valtavan lahjakkaita.
Heidän lahjakkuutensa kai sitten painottuu muihin osa-alueisiin kuin lavaesiintymisiin.
Monta kertaa on saanut suorastaan järkyttyä kun joku on livenä ihan pazka. Miksauksen ongelmat ym. voi vielä jotenkin ymmärtää mutta hengetön, laiska esiintyminen on ehkä vielä pahempaa.
Ja sitten sitä riemua kun joku on aivan yhtä hyvä tai jopa parempi kuin levyllä, pystyy laulamaan ja tanssimaan kuin vettä vaan samaan aikaan, on karismaa ja onnistuneet lavasteet/valot aijaijai
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa on saanut suorastaan järkyttyä kun joku on livenä ihan pazka. Miksauksen ongelmat ym. voi vielä jotenkin ymmärtää mutta hengetön, laiska esiintyminen on ehkä vielä pahempaa.
Ja sitten sitä riemua kun joku on aivan yhtä hyvä tai jopa parempi kuin levyllä, pystyy laulamaan ja tanssimaan kuin vettä vaan samaan aikaan, on karismaa ja onnistuneet lavasteet/valot aijaijai
Joo, joitain bändejä olen alkanut fanittamaan nimenomaan sen takia, koska ovat livenä upeita, vaikken heidän albumeja edes kauheasti jaksa kuunnella! :D
En sabånoisi, että oli pazka, mutta joskus 2000-luvun alkupuolella kävin Stingin konsertissa Stadionilla oli vähän hengetön. Levyllä paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eva&Manu. En tiedä, tekevätkö nykyään vielä keikkaa, mutta taannoin muistan, että keikallansa vain alkoi haukotuttamaan ja ajatukset hapuili ihan muussa kuin itse esityksessä. Oli tylsin keikka, millä olen ikinä ollut. Sääli, koska he ovat valtavan lahjakkaita.
Heidän lahjakkuutensa kai sitten painottuu muihin osa-alueisiin kuin lavaesiintymisiin.
Kyllä. Ovat musiikillisesti osaavia, mutta lavakarisma puuttuu.