Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitto 104 M€ Eurojackpotista perjantaina - mitä tekisit?

Vierailija
14.07.2022 |

Oma lista
- töistä irtisanoutuminen heti ensimmäisenä arkipäivänä

Kun rahat olisi tilillä niin
- uusi auto
- paikkakunnan vaihdos
- uusi asunto
- rahaa läheisille ja kaikkea mitä tarvitsevat

tästä käynnistyisi mukava loppuelämä
hintalappuja ei tarvitsisi katsella kaupassa ostaisi mitä mieli tekee

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä dumppaisin tyttöystävän. M24

Vierailija
102/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaisin muutaman elämässä vastaantulleen mulkeron elämän erinäisin sadistista tyydytystä tuottavin keinoin. Sit ripille ja uusi elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosella summalla ois helppo treidata. Treidaisin niin, että verokalenterissa näkyisi yli 100 000e pääomatulot.

Sitten en enää kuuluisi tavisrikastuneiden ryhmään, jonka oisi vaikea muuttaa esim vanhan rahan asuntoalueille. Olisin ihku oikea pääomasijoittaja.

Vierailija
104/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes miettinyt, nolla oikein oli kuten aina muulloinkin. Koko elämäni on muutenkin seisahtunut niin että mikään tekemiseni ei enää vaikuta yhtään mitään, mikään ei edisty, mistään ei koidu mitään muuta kuin korkeintaan lisää vaikeuksia :/

Vierailija
105/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin opiskelemaan opintovapaalle. Ostaisin pari kämppää. Lähettäisin elossa olevan vanhempani perusteellisiin terveystutkimuksiin ja etsisin hoitokeinoja sairauksiinsa. Tekisin srk:n kanssa pitkän hoitosopimuksen toisen vanhempani haudasta. Rakennuttaisin mieluisani kesämökin rantatontilleni ja kunnon tien perille asti. Enkä kertoisi kenellekään muille kuin vanhemmalleni.

Vierailija
106/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi jaksaa edes irtisanoutua. Olisin vain menemättä töihin enkä vastaisi puhelimeen, jos yrittäisivät soittaa. Ehkä vaihtaisin puhelinnumeroni, ettei kukaan ei toivottu edes osaisi soittaa minulle.

Vierailija
107/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden kämpän ja näiden perinteisten jälkeen jäisi niin paljon, että perustaisin säätiön Kaikkien Hyvien Juttujen Edistämiseen. Lahjoittaisin itseäni kiinnostaviin kohteisiin, tieteeseen ja taiteeseen, hyväntekeväisyyteen. Joku rahan päälle ymmärtävä tietysti hoitaisi käytännön asiat. Ostelisin metsiä ja soita ja jättäisin luonnontilaan tai lahjoittaisin Luonnonperintösäätiölle.

Vierailija
108/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisin.

Vierailija
109/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Osakkeita, paljon osakkeita - 50 M vois laittaa heti'

- Uusi asunto, 1 M riittänee

- Lahjana lähisukulaisille, 10 M mutta tämän pitää mennä pidemmän aikavälin suunnittelulla jottei verottaja vie liikaa

- Sijoitusasuntoja, laitetaan tähänkin 10 M

- Loma-asunto, toinen 1 M

- Tilillä pitäisi olla vielä 32 M euroa, riittää leppoisaan elämään ja voi sijoitella vähän lisääkin. Osakkeet ja sijoitusasunnot myös tuo tuloja joten tähän 32 M euroa ei välttämättä edes tarvitse lainkaan kaoja.

Vierailija
110/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanoutuisin töistä niin että työt loppuisivat päivää ennen kuin verokateuslista julkaistaisiin. Siihen mennessä olisin jo ehtinyt järjestellä asiani niin että oma ja läheisten loppuelämä sujuisi hyvin. Läheisille en lahjoittaisi rahaa vaan ilmoittaisin että saavat tuoda laskunsa minulle maksettavaksi. Näin he eivät joutuisi maksamaan lahjaveroa valtiolle,

Varallisuuden esittely muille autoilla tms ei mua kiinnosta joten varmaan ajelisin nykyisellä autolla.

Vierailija
111/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanoutuisin töistä niin että työt loppuisivat päivää ennen kuin verokateuslista julkaistaisiin. Siihen mennessä olisin jo ehtinyt järjestellä asiani niin että oma ja läheisten loppuelämä sujuisi hyvin. Läheisille en lahjoittaisi rahaa vaan ilmoittaisin että saavat tuoda laskunsa minulle maksettavaksi. Näin he eivät joutuisi maksamaan lahjaveroa valtiolle,

Varallisuuden esittely muille autoilla tms ei mua kiinnosta joten varmaan ajelisin nykyisellä autolla.

Ei kai voitosta joudu veroja maksamaan? Eli et näkyisi verolistalla. Mikä pointti tuossa on irtisanoutua päivää ennen sitä?

Vierailija
112/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosella summalla ois helppo treidata. Treidaisin niin, että verokalenterissa näkyisi yli 100 000e pääomatulot.

Sitten en enää kuuluisi tavisrikastuneiden ryhmään, jonka oisi vaikea muuttaa esim vanhan rahan asuntoalueille. Olisin ihku oikea pääomasijoittaja.

Ai treidaamalla? Vaivattomammin saa tuollaiset tulot.

Itse en jaksais lähteä treidaamaan, ostelisin vaan osinkokunkkufirmojen osakkeita jenkeistä niin rahaa kilahtelisi tilille joka viikko.

Vierailija
113/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai voitosta joudu veroja maksamaan? Eli et näkyisi verolistalla. Mikä pointti tuossa on irtisanoutua päivää ennen sitä?

Väännän sulle rautalangasta:

Näkyisin verolistalla pääomatulojen takia joko samana vuonna tai viimeistään seuraavana. En minä niin tyhmä ole että pääomat tuhlaisin vaan sijoittaisin ne sata miltsiä niin että rahaa tulisi tasaisesti n. 235 000 euroa kuukaudessa. 4 miljoonaa ois jossain money market-tilillä hätävarana.

Ja siksi päivää ennen verolistan julkaisua että pomolle tulisi paha mieli kun se lukisi listaa seuraavana aamuna. Mä todnäk hihittelisin jossain ulkomailla lukiessani sen somepostauksia.

Vierailija
114/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaus maksaa voittajan puolesta arpajaisveron ja tuo vero ei varmaankaan näy medialle lähetettävissä listoissa. jos haluaa nimensä lehtien listoille, niin lottovoitto pitäisi sijoittaa. kun rahoilla ostaa sellaisten yhtiöiden osakkeita jotka makselevat hyvin osingoa, niin maakuntatasolla ehkä voisi päästä kymmenen kärkeen.

Vierailija
115/121 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaus maksaa voittajan puolesta arpajaisveron ja tuo vero ei varmaankaan näy medialle lähetettävissä listoissa. jos haluaa nimensä lehtien listoille, niin lottovoitto pitäisi sijoittaa. kun rahoilla ostaa sellaisten yhtiöiden osakkeita jotka makselevat hyvin osingoa, niin maakuntatasolla ehkä voisi päästä kymmenen kärkeen.

Siinäpä se onkin mikä on sellainen yhtiö joka pysyisi pystyssä maksaen hyvää osinkoa, eikä perseilisi itseään konkurssiin, kuten esim. Fortum. En kyllä itse sijoittaisi niin epävarmaan systeemiin kuin pörssiosakkeet, todennäköisesti vain häviäisin lottovoittoni.

Huonosti meni pienemmälläkin rahalla kokeiltaessa...

Vierailija
116/121 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi huokaisisin helpotuksesta.

Olemme vuosia haaveilleet uudesta kodista, joten voisimme sekä remontoida nykyisen kodin, ostaa uuden tai rakentaa mieleisemme. Lapset haluavat omat huoneet, niin heille voisi rakentaa ihan oman kerroksen ja sisustaa kullekin mieleisen teeman mukaiset huoneet, joita voi huoletta päivittää ajan saatossa,  miehelle oman "luolan", minulle oman tilani ja harrastuksillemme kunnon puitteet, kuten elokuvahuoneen. Olen haaveillut, että päämakuuhuoneesta pääsisi omalle parvekkeelle, vessaan ja suoraan erilliseen vaatehuoneeseen. Haluamme ison pihan, jossa on tilaa sekä monenlaisille peleille, trampoliinille, leikkimökille, miehen grillausharrastukselle ja hyötypuutarhalle. 

Mies on haaveillut isommasta autosta, joten se päivitettäisiin sopivan löydyttyä. 

Osa rahasta menisi tietenkin lasten tulevaisuuteen; harrastuksiin, opintoihin ja voisi helposti avustaa oman kodin hankinnassa, kun aika on. Vastaavasti voimme pitää hyvää huolta ikääntyvistä vanhemmistamme ja varmistaa heille arvokkaan ja mukavan vanhuuden. 

Lomalla voisimme suunnata sinne, minne haluamme. Haaveemme on ollut mennä Disney-huvipuistoihin pidemmäksi aikaa ja asua Disney-hotellissa ja muutamassa muussakin teemapuistossa ja huvipuistossa. Toteuttaisimme kiertomatkan Amerikassa (pitkäaikainen haaveemme) ja voisin yllättää mieheni viemällä hänet tulevan ison syntymäpäivän kunniaksi maahan, josta hän on aina haaveillut.  Matkustan useasti rakastamaani Lontooseen. Viemme urheiluhullut lapsemme seuraamaan heidän lempilajejaan livenä, kuten NFL, NHL ja NBA- otteluita. Samalla tietenkin hankitaan jokaiselle lempiurheilijan pelipaidat. 

Hyväntekeväisyys on osa elämääni jo nyt, joten luonnollisesti jatkan sitä. Meillä on useampi perhettämme lähellä oleva kohde, joita tukisimme myös jatkossa. 

Vierailija
117/121 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja + moni muu vastaaja ei ole ymmärtänyt kuinka paljon tio on rahaa. Noilla auton vaihto ja asunto Tammistosta tyylillä saisi parhaimillaankin menemään miljoonan. Yksi onnekas hankkisi tiskikoneen =  500 euroa. Mitähän te tekisitte sillä lopulla 100 miljoonalla? Autoon vielä oikein ratinlämmitys? Nyt mielikuvitus laukkaamaan hieman suuremmalla rattaalla, kiitos!

Ihan aluksi ostaisin sähkölentokoneen ( alle 200.000 euroa) lentämisharjoitteluun. Pistäisin samalla tilauksen sisään pienestä suihkukoneesta. Maksaa noin 2.5 miljoonaa. Ylläpito vuodessa ehkä 300.000 euroa. Kävisin kahvilla eri puolilla maailmaa. Myös vene tai risteilijä ( alle miljoona)  on hankintalistalla sekä Sisun tekemä panssariauto ( 300.000 euroa ) ja sekä 70-luvun jenkkirauta ( 50.000 euroa). Jos Elon saa businekset luistamaan, kävisin avaruudessa ainakin kiertoradalla. Kaukaisimmillaan ehkä kuussa. Marsiin en rohkenesi nykytekniikalla lähteä.   Sijoittaisin tuottavasti loput rahat.

Vierailija
118/121 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... Läheisille en lahjoittaisi rahaa vaan ilmoittaisin että saavat tuoda laskunsa minulle maksettavaksi. Näin he eivät joutuisi maksamaan lahjaveroa valtiolle,....

Olethan sitten varovainen.

Jos maksat läheistesi velkoja pois, verottaja voi huomata asian ja katsoa  maksamasi velkapääoman olevan lahja velalliselle. Tämä siis koskee velkapääomaa eli velkoja, jotka velallinen on ilmoittanut verottajalle. Luultavasti verottaja pystyy selvittämään läheisesi kotimaisista pankeista saamat velat. Ehkä jopa verottajan tekoäly vertailee pankkien ja verovelvollisten antamia tietoja.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/velat_ja_korot/velka_tulo…

Vierailija
119/121 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoisin asunnon, ostaisin koiran, maksaisin velat pois(ei niitä onneksi edes paljoa ole joten siihen ei paljoa voitosta menisi), uusisin osan huonekaluista ja matoista, osan laittaisin säästöön, antaisin äidille jonkinverran, osan laittaisin eläinten hyväksi hyväntekeväisyyteen, ostaisin uuden puhelimen.

Vierailija
120/121 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostotoimeksianto kriteerit täyttävässä asunnosta ihan ensimmäiseksi.

Sitten kuumeisia miettimisaikoja sen suhteen, mitä teen. Töistä ei voi heti irtisanoutua, pakko antaa vähän siimaa ja saumaa työnantajan suuntaan.

Ja pitäähän sitä jotain mielekästä tekemistä olla. Ehkä alkaisin siis suunnitella sitä.

Toki hommasin siivousapua ja muuta, niin jäisi arkeen aikaa sille suunnittelulle.