Voitto 104 M€ Eurojackpotista perjantaina - mitä tekisit?
Oma lista
- töistä irtisanoutuminen heti ensimmäisenä arkipäivänä
Kun rahat olisi tilillä niin
- uusi auto
- paikkakunnan vaihdos
- uusi asunto
- rahaa läheisille ja kaikkea mitä tarvitsevat
tästä käynnistyisi mukava loppuelämä
hintalappuja ei tarvitsisi katsella kaupassa ostaisi mitä mieli tekee
Kommentit (121)
Tilaisin Skoda Octavian. En ihan uutta, ettei kukaan aavistaisi mitään.
Itseäni on aina ihmetyttänyt miksi jengi jakaisi rahat sukulaisille? Sen kyllä ymmärrän, että omat lapset saisivat fyrkkaa, mutta varmin tapa saada sukulaissuhteet solmuun olisi jakaa rahaa tyyliin milkku sedälle, toinen tädille ja kolmas kummitädille.
Raha muuttaa ihmisiä ja jos olette yhtään lukeneet rahansa hassanneiden lottovoittajien kohtaloita, yleensä juuri tuo rahan jakaminen ympärille on aiheuttanut ne ongelmat. Aina löytyy se sukulainen, jonka mielestä joku muu sai liikaa tai muuten vain enemmän kuin hän, ja miten jollekulle muulle olisi myös pitänyt antaa rahaa.
Jos tuollainen potti tulisi kohdalle, siitä saa ilman muuta nauttia ja tehdä elämästään omannäköistään. Mutta uskokaa pois, rahaa ei kannata alkaa jakamaan ympärilleen!
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on aina ihmetyttänyt miksi jengi jakaisi rahat sukulaisille? Sen kyllä ymmärrän, että omat lapset saisivat fyrkkaa, mutta varmin tapa saada sukulaissuhteet solmuun olisi jakaa rahaa tyyliin milkku sedälle, toinen tädille ja kolmas kummitädille.
Raha muuttaa ihmisiä ja jos olette yhtään lukeneet rahansa hassanneiden lottovoittajien kohtaloita, yleensä juuri tuo rahan jakaminen ympärille on aiheuttanut ne ongelmat. Aina löytyy se sukulainen, jonka mielestä joku muu sai liikaa tai muuten vain enemmän kuin hän, ja miten jollekulle muulle olisi myös pitänyt antaa rahaa.
Jos tuollainen potti tulisi kohdalle, siitä saa ilman muuta nauttia ja tehdä elämästään omannäköistään. Mutta uskokaa pois, rahaa ei kannata alkaa jakamaan ympärilleen!
Minä antaisin omille vanhemmilleni ja sisaruksille, jotka voivat halutessaan antaa siivun lapsilleen. Sen enempää en olisi jakamassa. Omasta perheestä tietäisin sen, että jos kehottaisin etteivät saa puhua lottovoitosta. tai että olen rahaa heille antanut, niin se pitää.
1. Maksaisin onat, vanhempien ja kavereiden ulosotot pois.
2. Omistusasunto, jonka vuokrais kohtuu hinnalla vanhemmille, itse lähtisin reissaamaan pariksi vuodeksi.
3. Katsoisin pienille sisaruksilleni hyvän tulevaisuuden. Harrastusmaksut maksaisin koko heidän loppu lapsuuden.
4. Katsoisin, että minulta ja miesystävältä ei puuttuisi mitään, mutta en törsäisi, olen minimalisti. En osaa ostella tai kerätä turhaa tavaraa.
5. Antaisin vanhemmilleni aina käteisellä käyttörahaa, ei tarvitsisi enää elää köyhänä.
Pitäisin ensin vähän lomaa. Jäisin töistä kesälomalle suunnitelmien mukaan keskiviikkona. Konsulttina tekisin nykyisen kolmen kuukauden pestin loppuun mutta ilmoittaisin etten jatka sen jälkeen.
Johonkin lämpimään missä siemailisin lasin viiniä pimenevässä illassa ja miettisin suunnitelmia loppuelämälle. Oikeastaan nykyäänkään ei puutu mitään. Lasten kasvatus vastuullisiksi tuleviksi miljonääriksi.
Käyttäjä41985 kirjoitti:
1. Maksaisin onat, vanhempien ja kavereiden ulosotot pois.
2. Omistusasunto, jonka vuokrais kohtuu hinnalla vanhemmille, itse lähtisin reissaamaan pariksi vuodeksi.
3. Katsoisin pienille sisaruksilleni hyvän tulevaisuuden. Harrastusmaksut maksaisin koko heidän loppu lapsuuden.
4. Katsoisin, että minulta ja miesystävältä ei puuttuisi mitään, mutta en törsäisi, olen minimalisti. En osaa ostella tai kerätä turhaa tavaraa.
Pyytäisit vanhemmilta vuokraa, vaikka olisit juuri voittanut sata miljoonaa??
Ostaisin asuntoja ympäri maailmaa lempipaikoissani, ja sitten asuisin niissä. Ainakin näihin haluaisin kortteerit:
Lontoo
Perth
Kauain saari Havaijin saariryhmästä
Tahiti
Darwin
Bali
Newport
Quebec
Toscana
Malta
Mosambiq
Boston
Edinburgh
Lisäksi ostaisin luuseriveljelleni asunnon Ullanlinnasta tai joltain muulta hyvältä alueelta. Veli elää. tuilla ja on mielenterveysongelmainen.
Perustaisin säätiön hyväntekeväisyyttä varten ja ryhtyisin hallinnoimaan sitä itse.
Ehkä on todellakin hyvä juttu, ettei lotossa jättivoitto osu kohdalle lähes kenellekään, ylivoimaisesti suurin osa pelaajista ei voita koskaan edes itse pelaamaansa rahamäärää takaisin. Veikkauksen ym. pelien tulisi suuremmassa määrin tukea kulttuuria, tiedettä, lasten ja köyhien olojen parannusta. On hölmöä, jos satojen miljoonien eurojen voitto menee siihen, mistä moni täällä haaveilee (80-lukulainen mauton törsäys johonkin kimaltelevaan tai kitschiin asuntoon ja autoon kuumassa). Ilmastonmuutos tuhoaa planeetan elinolosuhteet ja tuhansia eläin- ja kasvilajeja tuhoutuu sukupuuttoon jo nyt vuosittain. Tämä on seurausta ihmisen ylikulutuksesta ja luonnonvarojen riistosta.
Onneksi voittoa ei ikinä tule suurimmalle osalle ihmisistä. Kuumuus, taudit, sodat, köyhyys, kuivuus ja nälkä tulevat kaikille. Siinä ei lopulta enää mikään raha riitä palauttamaan tai korjaamaan itse aiheutettua katastrofia. Esim. Covid-19 on jo tähän mennessä tappanut miljoonia ihmisiä, varallisuuteen, ikään, kuntoon tms. varsinaisesti katsomatta. Tauti muuntuu ja leviää jatkuvasti ja jokainen sairastumiskerta vahingoittaa lisää ja pysyvästi sairastuneiden sisäelimiä, aivoja ja hermostoa. Ehkä on kivempaa kuolla tai kitua Monacossa +40 asteen helteessä yksin suuressa talossaan kuin Kiteellä pienessä mökissä metsän keskellä. Makuasia.
Ostaisin parhaan tuottopotentiaalin pörssifirmoja. Netistä löytyvän Timon Lista:n mukaan parhaan tuottopotentiaalin omaavat:
Aspocomp +70%
Tulikivi +65%
EAB +63%
Martela +63%
Pakkaisin kamat ja lähtisin Suomesta. Ostettaisiin talo miehen kotimaasta ja anopille myös oma asunto. Omille vanhemmille voisin antaa rahan taloremppaan tai uuden rakentamiseen, jotta pääsevät sähkölämmityksestä eroon. Rakennuttaisin kesämökin jonnekkin vanhempieni talon läheisyteen ja kaikki sisarukseni saisivat sitä käyttää tai vanhemmat vaikka vuokrata omiin nimiinsä, kun ei ole käyttöä. Sitten elelisin herroiksi omassa rauhassani ja pyrkien kuitenkin omavaraisuuteen. Lasten kanssa käytäisiin mummolassa pari kertaa vuodessa lentäen.
Muuttaisin Irlantiin. Tykkään maasta ja olisi hyvät mahdollisuudet pysyä 3. maailmansodan ulkopuolella kun ei ole Nato maa.
Maksaisin loput asuntolainasta pois ja varmasti harrastukseen uppoaisi rahaa mukavasti. Vanhemmille ostaisin loma-asunnon ulkomailta ja lahjoittaisin osan erinäisille eläinsuojeluyhdistyksille ja siltikin olisin saanut rahaa menemään todella vähän jos miettii millai en summa tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on todellakin hyvä juttu, ettei lotossa jättivoitto osu kohdalle lähes kenellekään, ylivoimaisesti suurin osa pelaajista ei voita koskaan edes itse pelaamaansa rahamäärää takaisin. Veikkauksen ym. pelien tulisi suuremmassa määrin tukea kulttuuria, tiedettä, lasten ja köyhien olojen parannusta. On hölmöä, jos satojen miljoonien eurojen voitto menee siihen, mistä moni täällä haaveilee (80-lukulainen mauton törsäys johonkin kimaltelevaan tai kitschiin asuntoon ja autoon kuumassa). Ilmastonmuutos tuhoaa planeetan elinolosuhteet ja tuhansia eläin- ja kasvilajeja tuhoutuu sukupuuttoon jo nyt vuosittain. Tämä on seurausta ihmisen ylikulutuksesta ja luonnonvarojen riistosta.
Onneksi voittoa ei ikinä tule suurimmalle osalle ihmisistä. Kuumuus, taudit, sodat, köyhyys, kuivuus ja nälkä tulevat kaikille. Siinä ei lopulta enää mikään raha riitä palauttamaan tai korjaamaan itse aiheutettua katastrofia. Esim. Covid-19 on jo tähän mennessä tappanut miljoonia ihmisiä, varallisuuteen, ikään, kuntoon tms. varsinaisesti katsomatta. Tauti muuntuu ja leviää jatkuvasti ja jokainen sairastumiskerta vahingoittaa lisää ja pysyvästi sairastuneiden sisäelimiä, aivoja ja hermostoa. Ehkä on kivempaa kuolla tai kitua Monacossa +40 asteen helteessä yksin suuressa talossaan kuin Kiteellä pienessä mökissä metsän keskellä. Makuasia.
Ei se peleihin häviäminen ole yhtään sen ihmeellisempi kun rahan käyttäminen naiseen. Molemmissa vaan rahaa kuluu eikä mitään kiitosta saa
seuraavissa eduskuntavaaleissa antaisin kaikille eduskunnan ulkopuolella oleville yhden asian puolueille rahaa mainontaa varten.
Huolehtisin, että Suomen verottaja ei saa niistä rahoista penniäkään.
10% jokaiselle lapselle ja lapsenlapselle, siinä menisi jo 72,8 Me
Soittaisin 2. talomme raksaukoille että vaihdetaan vähän paremmat materiaalit ja tehdään enemmän remppaa kuin nyt sovittu.
Ja kun nyt rannalla ollaan ostaisimme täältä sellaisen 4 mh rantakämpän rantaretkiä varten.
Mä en ole enää töissä mutta mies voisi aikaistaa eläkettään