Olen Krakovassa. Kamala paikka.
Köyhyyttä ja rähjäisiä rakennuksia kaupunki täynnä. Suurin osa infrasta kuin DDR:ltä ja kaupunki ylipäätään näyttää hyvin saastaiselta. On kyllä hienoakin arkkitehtuuria, mutta jokaisesta kaupungista sitä löytyy. Todellakin suuri pettymys. Tätä kuitenkin hehkutettiin niin paljon. Kumma..
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointsit ap.lle rehellisyydestä! Harva kehtaa myöntää nuo faktat.
Yleisestihän Puolaa ja Itä-Eurooppaa hehkutetaan vain sen vuoksi, että sinne pääsee halvalla ja siellä on halpaa. Tavallaan siis eräänlaista omien aistien turruttamista ja psykoosia.
Olkoot turruttamista.... mutta missä voi neljän hengen perhe viettää viikon ilman että ruineeraa taloutta seuraavaksi vuodeksi.
Mistä pidän Puolassa on ystävällisyys, kauniita kultturirakennuksia, turvallisuus, siisteys, modernit kaupat, kauniit vaatteet ,lukemattomat turistikaupat, joissa aitoja puolalaisia käsitöitä.
Huomasin että tehokkaat poliisit pitävät myös juopot pois yleisiltä paikoilta.
Kuulostaa hyvältä ja Puola kiinnostaisi kyllä kovasti! Puhutaanko siellä yleisesti turistialueilla englantia vai iskeekö kielimuuri helposti?
Ei ole vaikeaa tulla toimeen kielellisestikään puolalaisten kanssa. Ihan paikka.Lähden taas pian takaisin.
https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g274735-d672492-Reviews-or…
Varoitus laivamatkasta. Älkää soittako tai pelatko peliä kännykällä , kauhean kallista ! Taisin maksaa 20 euroa muutaman minuutin pelaamisesta. Oliko 80 ruotsin kruunua puhelu per minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä isorintasia naisia? Puolalaiset naiset kuulemma uhkeita 🤗
En naisena katsellut sillä silmällä mutta kauniita ovat! Ei langanlaihoja.Puolassa syödään hyvää ruokaa ja leivoksia ym .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, millaista olisi eläkkeellä asua Puolassa. Pärjäisikö siellä taloudellisesti paremmin ja minkä hintaisia vuokra-asunnot ovat Suomeen verrattuna? Miten terveydenhoito on järjestetty ja onko se kallista?
En suosittele. Asiat todella paljon huonommin kuin Suomessa, ihan eri planeetaltahan nämä ovat.
Itse aion muuttaa .Olen löytänyt asunnon. Jos vuokraat toisessa kädessä maksaa huone noin 200 euroa kuussa . Suosittelen.Ei asiat ole huonommin kuin täällä. Päinvastoin. Siellä on vara elää.
Palaan asiaan koskien vuokria Gdanskissa.
Gdanskissa ollaan käyty pari kertaa, Sopot ja Euroopan pisin puulaituri on MUST. Hyvät fiilikset jäänyt, oltiin kerran kesällä , ja ennen joulua joulutorin aikaan, 3. Kertaa ollaan nyt mietitty. Syksylle. Toki Krakowaa ollaan nyt myös mietitty sieltä tuhoamisleirimatka olisi varmasti pysäyttävä kokemus
Vierailija kirjoitti:
Karmeita paikkojahan nuo itä-Euroopan maat on. Rähjäistä, korruptiota, epämääräisiä kaljupäitä kadun kulmissa möllöttämässä.. en pidä yhtään.
Olen käynyt monessa itäblokin maassa. Puola on erilainen. Ei ole epämääräisiä kaljupäitä kyttäämässä. Eikä tarvi pelätä niinkuin monessa muussa paikassa.
Älä ota enää, sekoilet jo tarpeeksi, olet Turussa.
Jos olet mies, niin katsele naisia! Puolalaiset naiset paljon kauniimpia ja parempi kroppaisia, kuin suomimursut ;)
Vanhoihin rakennuksiin vähän kuuluu se tietty "rähjäisyys". Krakovassa ja Puolassa on muuten kuitenkin siistiä. Venäjä on oikeasti masentava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnista Krakovaa ap:n tekstistä. Missä kaupungissa mahdat olla?
Näin! En minäkään ymmärrä.
Aloitus tehty trollaukseen ja ap on huomannut että venäjävastaisuus on vallannut alaa ja itse on venäjämielinen, niin toki se 'masentaa'.
Kyllä nämä trollien eri keinot on tiedossa.
Tai tuskin on edes käynyt, kunhan teki aloituksen trollaamiseen
Ahah. Taas vedetään Venäjä mukaan .Lopettakaa.
Sitähän tuo aloituksen tekijä piilotetusti yrittää...saada oman venäjämyönteisen kantansa esiin muka hienovaraisin vihjailuin, kuten 'ymmärrätte varmaan'-sanonnalla. Kyllä tuon huomaa jokainen.
Mitähän sinäkin höpötät.. joillakin on sekoittanut tuo sota näköjään pahasti nupin.
Itse tein Saksassa ollessani päiväreissun Pozñaniin. Se kaupunki ei oikein ollut minun paikkani. Pitäisi testata Puolaa uudestaan pidemmän ajan jossain toisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeita paikkojahan nuo itä-Euroopan maat on. Rähjäistä, korruptiota, epämääräisiä kaljupäitä kadun kulmissa möllöttämässä.. en pidä yhtään.
Olen käynyt monessa itäblokin maassa. Puola on erilainen. Ei ole epämääräisiä kaljupäitä kyttäämässä. Eikä tarvi pelätä niinkuin monessa muussa paikassa.
Puola on ristiriitainen. Katolilainen maa, toisaalta omat ongelmansa tämän vuoksi, mutta silti myös nykyaikainen. Omat hipsterikatunsa ja ravintolansa.
Näissä ex-itäblokin maissa pörrää erityisesti naisia saamattomat miehet. Käyvät mielellään maksullisissa, saavat sukupuolitaudin ja turpiinsa portsareilta kun ostavat 500 euron drinkin ja ei ole vara maksaa. Sitten ollaan sekaisin kuin seinäkellot ja itketään apua.. Olin aikanaan järjestämässä reissuja noihin itäeuroopan maihin, ei tullut kovin hyvä kuva suomalaisista miehistä siellä, Reppanoita, joita paikalliset kusetti.
Onko Puola hyvä lomakohde 35v sinkkumiehelle? Jos sattuisin vaimon löytämään
Tarvitsisin vähän Puolan rahaa tuonne mennessäni, missäköhän vaihto onnistuisi helpoiten siellä ollessa?