Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset häpeävät eniten painoaan, kännitörttöilyjä ja talousongelmia. Mitä sinä häpeät?

Vierailija
14.07.2022 |

Itse häpeän ehkä eniten typerää ja huonosti palkattua ammattiani ja sitä, ettei minulla enää aikuisiällä ole käytännössä ollenkaan ystäviä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, saanko kysyä mitä teet työksesi? Ei ole mitään syytä hävetä omaa työtään.

Olen akateeminen pätkätyöläinen. Tieteen ja koulutuksen saralla siis. Oma kouluttautuneisuus ei todellakaan näy tilillä tai tulevaisuudennäkymien vakautena. Yleensä ketuttaa kun joku kysyy, mitä teen, koska eivät ne kuitenkaan tajua vastauksesta juuri mitään ja olettavat, että se on varmaankin jotain ihan turhaa. -ap

Vierailija
22/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen ja työkokemuksen vähäisyyttä häpeän. Olen 30 v., ei toisen asteen koulutusta, lukiota ja amista aikanaan yritin. Mielenterveysongelmat estivät koulutuksen loppuun käymiseen sitoutumisen. Olen ollut opiskelu- ja työkyvytön tuilla eläjä liki koko aikuisikäni. Dg vaikea-asteinen masennus, ADD, "psykoosipiirteinen personaalisuus" mitä se ikinä tarkoittaakaan (en ole ollut ihan psykoositasoisesti psykoottinen koskaan, mutta todellisuustajuni horjuu reippaasti, olen pelokas, vainoharhainen ja vetäytyvä).

Olen tehnyt töitä Suomessa vain puhelinmyyjänä ja kesällä joskus teininä pari viikkoa haravoin hautausmaata. Asun ulkomailla eräässä köyhähkössä Euroopan maassa ja täällä olen töissä puhelinasiakaspalvelussa suomeksi ja englanniksi. Naurettavan pieni palkka, alle 1000 €/kk, täällä sillä pärjää joten kuten kuitenkin. Suomessa saisi Kelasta enemmän niin sekin hävettää ja tiedän, että en välttämättä TYHMÄ ole niin olisin parempaankin kyennyt, mutta h u l l u mikä h u l l u. Nyt taas mielenterveys heittelee, pakotan itseni joka aamu toimistolle (etämahdollisuutta ei ole). Joku aamu varmaan en mene enää kun en vaan oikeasti ole työkykyinen, mutta en tiedä mitä sittenkään teen.

Ei ystäviä (työkavereita jotka kutsuvat joskus säälistä kaljalle en lue ystäviksi, he tuskin minuakaan), ei perheen tukea (perhe ymmärrettävästi antoi periksi aikanaan kun näki ettei minusta mitään tule).

Noh. Ei ole 30-vuotiaan elämää, mitäpä tähän muuta sanoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän ulkonäössäni erästä kohtaa, minkä saan kyllä vaatteilla piilotettua. En esim. mene saunaan kuin yksin ja uimarannoille en milloinkaan. Rajoittaa kyllä elämää.

Vierailija
24/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäni. Minulla on diplomi-insinöörin koulutus ja työskentelen matalapalkkahommissa, mihin ei vaadita mitään koulutusta. Työpaikalla taas häpeän tutkintoani kun kaikki alkaisivat päivitellä, miten en ole oman alan töitä saanut.

Vierailija
25/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtäni. Minulla on diplomi-insinöörin koulutus ja työskentelen matalapalkkahommissa, mihin ei vaadita mitään koulutusta. Työpaikalla taas häpeän tutkintoani kun kaikki alkaisivat päivitellä, miten en ole oman alan töitä saanut.

Mulla oli aikaisemmassa työpaikassa sama homma. Olen maisteri, ja samoissa tehtävissä oli ihmisiä, jotka eivät olleet käyneet edes lukiota. Inhosin ihan yli kaiken sitä kun joku alkoi kysellä taustoistani ja taivastella kovaan ääneen, mitä tein siellä.

Vierailija
26/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi monet häpeää tällä palstalla viihtymistä😳, voitteko selittää!!? Ja kyllä, on paljon tasottomia aloituksia ja ketjuja, mutta myös hyviä.. joten miksi häpeä? Tietysti jos riippuvuudeksi lukee palstailun, että tuntitolkulla vaan selailee, niin riippuvuutta monet kyllä häpeää..

Vierailija
27/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi monet häpeää tällä palstalla viihtymistä😳, voitteko selittää!!? Ja kyllä, on paljon tasottomia aloituksia ja ketjuja, mutta myös hyviä.. joten miksi häpeä? Tietysti jos riippuvuudeksi lukee palstailun, että tuntitolkulla vaan selailee, niin riippuvuutta monet kyllä häpeää..

Mun mielestä tää palsta on kyllä niin pohjasakkaa ja uskomattoman tyhmä, että todellakin hävettää täällä käyminen.

Vierailija
28/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää palsta on kyllä niin pohjasakkaa ja uskomattoman tyhmä, että todellakin hävettää täällä käyminen.

Sama. En tunnustaisi missään.

Vierailija
29/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisuus kyllä pesee ylipainot ja kännitörttöilyt samantien.

Vierailija
30/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mitään työtä pitäisi hävetä?

No ok itselleni tietyt työt on kyllä turn off enkä arvosta, esim. turhan passsskan myyjät, mainostajat ja grynderit, mutta en silti ajattele että heidänkään pitäisi varsinaisesti HÄVETÄ työtään.

Ja vaikka en jonkun työtä sinänsä arvostaisikaan, niin voin silti ihailla vaikkapa henkilön dynaamisuutta ja suorituskykyä.

Vierailija
31/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että asun vuokralla "näin vanhana". Mutta minkäs tekee kun pätkätyöläisenä ei saa asuntolainaa.

Vierailija
32/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että olen työtön. 

Vierailija
33/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä oikeastaan mitään.

Vierailija
34/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja talousongelmiani. 

Vierailija
35/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän tyhmyyttäni. Mulla ei ole juurikaan matemaatisia taitoja tai loogista päättelykykyä.

Tunnen itseni jotenkin vammaiseksi. En tiedä onko näin oikeasti. Kuitenkin olen suorittanut lukion jne.

Vierailija
36/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heteromies, mutta olen kerran herännyt kahden alastoman miehen välistä 20 euron seteli kummassakin kädessä

Vierailija
37/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän pieniä ketunnenätissejäni. Vastapainoksi taas mahani on mielestäni liian iso niihin verrattuna. Olen kyllä hoikka mutta en niin laiha, mikä "sopisi" tissieni pariksi.

Käyn saunassa vain mieheni tai äitini kanssa. En pysty menemään esim. uimahalliin tai saunailtaan. Uimapuvussakin oleminen ahdistaa, joten en käy mielelläni myöskään rannalla.

Vierailija
38/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoani. En todellakaan ihannoi laihuutta, mutta silti syömishäiriöstä parantuminen tuntuu mahdottomalta.

Vierailija
39/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän isoa kaluani, yleisessä saunassakin se herättää hilpeyttä

Vierailija
40/45 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja hampaita, joita ei ole varaa hoidattaa kuntoon.