Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vaikka isovanhemmat tulevat käymään, pitääkö lastenlasten (teinienkin) mielestänne a) olla kotona b) pitää heille seuraa?

Vierailija
14.07.2022 |

Millaisia kokemuksia/mielipiteitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuvat eri paikkakunnalla, kyllä olisi ihan kohteliasta ja kunnioittavaa että tulevat tervehtimään. 

Vierailija
2/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien elämää en ole enää hallinnoinut. He on kotona tai ei ole.

Sitä pienempien kanssa olen kutsunut kylään niin että heillä ei ole menoja, mutta jos joku kaveri sattuu olemaan kylässä niin sitten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt tuota tärkeänä. Koska isovanhemmat ovat olleet hyviä isovanhempia ja aina välittäviä ja auttavaisia ( toki näkemiset on myös järjestetty sen mukaan, että lapsella ei ole ollut esim. harrastusta )

Ja nykyäänkin nähdään yhdessä isovanhempia ( toki tämä vaatii vielä enemmän nykyään järjestelyjä), vaikka poikani jo omillaan on pitkään asunut. 

Vierailija
4/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu

Kun miehen vanhemmat tulee niin pitää, käyvät kerran kaksi vuodessa

Mun vanhemmat piipahtaa läheltä usein niin ei tarvitse, mutta kun ovat kotona pitää pystyä normaaliin kanssakäymiseen

Vierailija
5/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku mököttävä teini, niin vähintään pitäisi tulla sieltä huoneesta vähäksi aikaa juttelemaan. Ihan peruskäytöstapojen opettamista.

Vierailija
6/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille olisi tullut isovanhemmat kotiin, olisin ilomielin ollut paikalla. Isovanhemmat olivat tärkeitä minulle.

Vierailija
7/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meille olisi tullut isovanhemmat kotiin, olisin ilomielin ollut paikalla. Isovanhemmat olivat tärkeitä minulle.

Lukutaitokin on hieno asia.

Vierailija
8/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä miten usein isovanhemmat käy. Toiset piipahtaa pari kertaa viikossa ja tietää itsekin teinien harrastusaikataulut. Toinen on käynyt kerran, 13 vuotta sitten.

Vierailija
9/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona piti aina tulla samaan huoneeseen vieraiden kanssa. Nykyään teinit piileskelee omissa huoneissaan mitä olen itse kylässä käynyt.

Vierailija
10/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu vierailu, silloin seurustellaan vieraiden kanssa. Eri asia jos poiketaan tuon tuostakin kummemmin sopimatta.

Vierailija
11/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu vierailu, silloin seurustellaan vieraiden kanssa. Eri asia jos poiketaan tuon tuostakin kummemmin sopimatta.

Jos minä kutsun vieraita, minähän ne viihdytän.

Vierailija
12/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ennalta sovittu vierailu ja käyvät harvemmin, niin kyllä pitää, ellei sitten samaan aikaan ole esim. jotain harrastusmenoa, jota ei voi perua. Jos taas isovanhemmat tulee ja menee monta kertaa viikossa, niin sitten kukin tehkööt mitä tykkää. 

Vierailija
13/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka usein käyvät, jos harvoin, niin lasten olisi hyvä olla kotona ainakin tervehtimässä, teinit voivat kyllä sen jälkeen lähteä omiin menoihinsa, pienemmät lapset yleensä tahtovatkin olla isovanhempien kanssa. Jos pistäytyvät vähän väliä, niin lasten ei tarvitse olla kotona, ellei sitten isovanhemmat sitä jostain syystä erikseen pyydä. Silloi pätee samat säännöt kuin harvoin käyvillä, eli kaikki lapset ovat ainakin tervehtimässä kotonta. Toki poikkeuksia voi olla, jos lapsillä juuri silloin harrastus- tai joku muu, ennalta sovittu tärkeä meno, sellaista ei tarvitse perua.

Vierailija
14/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyydän lapset tervehtimään ja hyvästelemään vieraat, jonkin verran ovat läsnä vierailun aikana, mutta osan aikaa omissa jutuissaan. Turha ottaa liikaa stressiä.

Tervehtimisestä ja hyvästelemisestä jo pienikin lapsi ymmärtää että maailmassa on muitakin, kuin hän itse.

Vierailija
15/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin isovanhempien kanssa seurustellaan. Ei ole koskaan ollut edes mitään vääntöä asian suhteen. Jo omillaan asuva aikuinen lapsikin tulee omasta tahdostaan käymään, kun isovanhemmat ovat vierailulla. Meillä on hyvät, lämpimät välit kolmessa sukupolvessa ja tästä asiasta olen kyllä iloinen.

Vierailija
16/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin isovanhempien kanssa seurustellaan. Ei ole koskaan ollut edes mitään vääntöä asian suhteen. Jo omillaan asuva aikuinen lapsikin tulee omasta tahdostaan käymään, kun isovanhemmat ovat vierailulla. Meillä on hyvät, lämpimät välit kolmessa sukupolvessa ja tästä asiasta olen kyllä iloinen.

Koen todella ahdistavana anopin tarpeen toimia miehen sukulaisiin omituisena portinvartijana.

Miksei se mies itse saa pitää sukulaisiinsa yhteyttä. Miksi anopin pitää tupata aina siihen väliin. Ja miksi aina siellä käydessä pitää koko tupa olla täynnä sukulaisia tai miksi me emme saa kyläillä missään ilman että anoppi on paikalla.

Vierailija
17/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen todella ahdistavana anopin tarpeen toimia miehen sukulaisiin omituisena portinvartijana.

Miksei se mies itse saa pitää sukulaisiinsa yhteyttä. Miksi anopin pitää tupata aina siihen väliin. Ja miksi aina siellä käydessä pitää koko tupa olla täynnä sukulaisia tai miksi me emme saa kyläillä missään ilman että anoppi on paikalla.

Sama. Meillä on mökki miehen lapsuuspitäjässä (itse ostettu) ja anoppi yrittää hallinnoida jopa sitä ketä sinne kutsutaan. Kerran jopa itsekseen kutsui paitsi itsensä myös muita sukulaisia ilmoittamatta. Hirveä tarve säätää niitä sukulaisuussuhteita.

Vierailija
18/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pitää seurustella isovanhempien kanssa. Se kasvattaa nuoria myös sosiaalisiin taitoihin.

Vierailija
19/19 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoret haluaa ihan itse olla läsnä kun isovanhemmat tulevat käymään. Itsekin välillä kutsuvat heitä käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme