Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronvan saaminen kosketuksen kautta pelottaa

Vierailija
14.07.2022 |

Olen säästynyt toistaiseksi koronatartunnalta, olen minimoinut liikkumiseni kodin ulkopuolella, ja pakollisten kauppareissujen jälkeen lätrännyt käsidesillä. FFP2 maski aina kodin ulkopuolella päällä.
Nyt kun uuden virusvariantin on kerrottu olevan monenkertaisesti aiempia variantteja tartuttavampi, lueskelin aiheesta ja huolestuin kun luin THL sivuilta, että virus tarttuukin myös koskettamalla mahd saastunutta pintaa ! (https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…) Tähän asti luulin, että virus tarttuu vaan jos pääsee suoraan jotenkin kasvojen kautta limakalvolle.
En tiedä miksei uutisoinnissa ole kerrottu tuosta että kosketuksen kautta tarttuu pinnoiltakin? Vaikka ei säilykään pitkään, niin esim. PIN koodin näppäilemistä kaupassa on vaikea tehdä hihalla, mitä jos edellisellä näppilijällä on ollut kädessään omia eritteitään? Kuinkakohan nopeasti virus pääsee "kehoon", saako sen estettyä jos ottaa heti käsidesiä?
Olen tähän asti ihmetellyt miksi jotkut ihmiset pitävät kumikäsineitä julkisissa paikoissa, nyt vasta ymmärrän.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan käyttää kertakäyttökäsineitä ja heittää ne aina sitten roskiin. Sanoisin näin että vain täydellisellä eristäytymisellä ja kontaktien välttelyllä voi estää koronan tarttumisen mutta joskus totesivat että kyllä se korona löytää jokaisen jossakin kohden ennemmin tai myöhemmin eli ei siltä oikeastaan pitkässä juoksussa kukaan säästy.

Ei ole tarkoitus pelotella vaan se on vaan kylmää faktaa. Minimoisin riskit mutta eläisin kuitenkin edes jonkinlaista elämää. Itse olen rokotettu ja sain koronan mutta se oli vain oikeastaan huonoa oloa muutaman päivän ajan. Kaikilla ei tietysti näin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi