Miksi S-pankit rahastot on jatkuvasti miinuksella?
Eikö siellä osata hommia yhtään? Tälläkin palstalla moni hyvä sijoittaja tekee voittoa kokoajan.
Kommentit (17)
Täällä monet tekee voittoa silti? Luulisi että pankilla olisi ne fiksuimmat sijoittajat töissä.
kerro mulle rahasto joka ei ole miinuksella, lähetään siitä. ja sitten kun sen löydät, niin kerro mitkä sen kulut on ja sitten voidaan keskustella..
Vierailija kirjoitti:
Minulla S-Pankin rahasto näyttää +13.71%
Paljonko se näytti tammikuussa?
Ei se S-pankin syy.
Ei S-pankki niitä rahastoja omista, sinä vain olet sen asiakas ja valinnut itse rahastot johin sijoitat, tai sinulla
S-pankissa salkunhoitaja, joka hoitaa puolestasi asiat..
Sama se on kaikilla rahastoilla, niitä koskee myös inflaatio ja arvo alenee.
Luuletko että tälläisessä tilanteessa ja mylläkässä sijoitusten arvo säilyy ennallaan.
Ja on eri asia omistaa ja ostaa ja myydä osakkeita, kuin rahastosijotuksia.
Luulis jokaisen sijoittajan tietävän, mikä ero on osake- ja rahastosijoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä monet tekee voittoa silti? Luulisi että pankilla olisi ne fiksuimmat sijoittajat töissä.
Monet ovat aloittaneet sijoittamisen paljon aikaisemmin kuin muutama kuukausi sitten, esim. minä olen sijoittanut rahojani vähitellen vuodesta 2007 alkaen. Vaikka tämän vuoden aikana tekemäni sijoitukset ovat pääosin miinuksella, sijoitukseni ovat silti kokonaisuudessaan reilusti plussalla vanhempien sijoitusten ansiosta.
Sama juttu on useimpien rahastojen kanssa. Vaikka ne ovatkin miinuksella esim. tammikuuhun verrattuna, niin ne ovat silti selvästi plussalla esim. viiden tai kymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna.
Tällä hetkellä hyvin harva tekee voittoa. valtaosalla YTD tuotot ovat miinuksella. Minä en kuulu tähän joukkoon vaan minun salkkuni on hiukan plussilla johtuen salkkuni luonteesta. Vastaavasti kun nousukausi on päällä, salkkuni kasvaa hitaammin kuin muilla (minulla on tasainen kilpikonna taktiikka). Toisaalta nyt on se aika jolloin (tulevaisuuden) rahat tehdään. Nyt katsotaan niitä hermoja. Moni luopuu leikistä, joko pienellä voitolla tai jopa tappiolla. Osa taas koittaa ajoittaa markkinaa ja myy nyt ja luulevat tietävänsä milloin kannattaa palata. Toisaalta kylmähermoisimmat ostavat ja tankkaavat tasaisesti nyt ja lähitulevaisuudessa.
Nämä jälkimmäiset ovat niitä joilla on hyvä tilanne sitten noin 10 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssillä ei ole menneisyyttä eikä tulevaisuutta, on vain tämä hetki.
Olisi pitänyt ottaa rahat ulos vähän yli puoli vuotta sitten, kun sijoitukseni siellä olivat 53%, nyt on enää 37% ja missasin vielä 2020 kevään sukelluksen. Edellisessä sukulluksessa ehdin sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastosijoitukset eivät ole pörssisijoituksia.
Kännykkäsukupolvelle taisi tulla yllätyksenä, että sijoittamisessa ei ole tasainen +8% tuotto, kuten TikTok sijoitusneuvojat väitti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyllä suurin osa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole. Ne ovat RAHASTOsijoituksia. on tosin myös pörssitreidattuja rahastoja. RAHASTO itse taas saattaa sijoittaa pörssiyhtiöihin, eli on ns osakerahasto. Silti sinun sijoituksesi on rahastosijoitus, ei pörssisijoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, eivätkä varmaan ole missään tekemisissäkään minkään pörssin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole. Ne ovat RAHASTOsijoituksia. on tosin myös pörssitreidattuja rahastoja. RAHASTO itse taas saattaa sijoittaa pörssiyhtiöihin, eli on ns osakerahasto. Silti sinun sijoituksesi on rahastosijoitus, ei pörssisijoitus.
Melkoista pilkunnussintaa. Jos rahaston tuotto on suoraan riippuvainen rahaston tekemistä pörssisijoituksista, niin onhan se silloin erittäin kiinteästäi kiinni pörssin kurssessa.
Jokseenkin kaikki rahastot kyykkäsivät keväällä. Jos et ole huomannut, niin maailma ei ole sellainen kuin viisi kuukautta sitten.