Miten saisi miehen kätellessä katsomaan ihmisiä silmiin?
Lähes aina katsoo jonnekin muualle ja tämä tyyli häiritsee mua. Ja kyllä ihmetyttäis jos joku kättelee mua eikä katsoa mua
Kommentit (5)
jos ihminen ei katso silmiin, se on sivistymätöntä ja ihmisestä saa kuvan että hän on epärehellinen taikka ujo juntti. Siitä pitäs opetella pois.
Visualisti sanoo että " saa kuvan" , kinesteettinen sanoisi että " saa käsityksen" ja auditiivinen sanoisi että " minusta kuulostaa" .
Olen ensisijaisesti visuaalisesti mieltävä itsekin, ei siinä mitään. Mutta mieheni on erilainen enkä silti pidä häntä sivistymättömänä, päinvastoin. Olen kertonut hänelle, miten tärkeää monille on, että tutustumistilanteessa katsoo silmiin, ja miksi niin on. Etenkin me visuaaliset pidämme usein omaa tapaamme ainoana oikeana, koska se on tällä hetkellä länsimaissa aika vallitseva, ja suhtaudumme rasistisesti toisenlaisiin.
Voithan vinkata, että olisi kohteliasta katsoa silmiin ---mutta jos ei katso, niin anna nyt -hyvänen aika- ukon itse hoitaa kättelynsä!
ainakin tässä kulttuurissa kasvaneet sen tietää.. eikä kyse oli rasimista todellakaan.
-3.
Miehellesi ei katsominen ole tärkeää, vaan hän toimii enemmänkin tuntoaistin ja kuuloaistin kautta. Hän on saattanut olla sellainen syntymästään asti tai hän on jostakin syystä lapsena sulkenut visuaalisen kanavan itseltään, esim. nähnyt jotakin liian pelottavaa. Nämä ovat aika automaattisia reaktiotapoja, impulssit nyt vain menevät aivoissa ensisijaisesti sillä tavalla.