Mummo antaa 1 vuotiaalle lapselle sokeria vaikka oon kieltänyt!
Ärsyttää tosi paljon koska en halua että lapsi 14 kk tottuu vielä kovin makeita syömään. Koko ajan syöttää keksejä ja äsken antoi maistaa limsaakin! Mun edessä vielä teki sen. Tosi vaikeaa kun kyseessä lapsen isän äiti. Välillä tuntuu että ei kunnioita yhtään mun pyyntöjä ja sanomisia ihan vaatetuksesta alkaen ruokailuun ja muuhun. Pitääkö lopettaa mummola vierailut? Ei olla lapsen isän kanssa edes yhdessä.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Mulla itsellä on hampaat huonot, koska mulle annettu lapsena paljon sokeria, syötetty pullaa, kahvia yms. Lapsen isällä myös, on jouduttu hampaat poistamaan ja laittamaan tekarit. Mitä väärää siinä on jos haluan huolehtia lapseni hammas- tai ylipäätäänkin terveydestä?
Ap
Ei mitään väärää. Peset lapsesi hampaat huolella ja annat ksylitolipastillin joka aterian jälkeen. Siitä se hammasterveydestä huolehtiminen lähtee. Ei siitä, että panikoit muutamasta keksistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla itsellä on hampaat huonot, koska mulle annettu lapsena paljon sokeria, syötetty pullaa, kahvia yms. Lapsen isällä myös, on jouduttu hampaat poistamaan ja laittamaan tekarit. Mitä väärää siinä on jos haluan huolehtia lapseni hammas- tai ylipäätäänkin terveydestä?
Ap
Ei, vaan siksi, ettei sinun hammaspesuistasi huolehdittu kunnolla. Totta kai hampaat menee huonoksi, jos niitä ei pestä kunnolla.
No kyllä on sinulla isot murheet ap- häpeä. Entä ,jos lapsellasi todettaisiin nyt joku parantumaton sairaus, tai mitä hyvänsä vakavaa.
Hiukan suhteelisuudentajua ajatuksiisi, kamalaa sokeria, huh ,huh😂😂😂
Eniten tässä ihmetyttää, miksi ap hengaa lapsen kanssa lapsen isän äidin luona, vaikka aloitustarinan mukaan isä ei ole lapsen elämässä mukana. Joku tässä ei täsmää....
Ap, tuskin se sinun pieni lapsesi on mummin luona joka ikinen päivä?
Tuskin hän in mummonsa ruokittavana ja helliteltvänä 7/24/ 365?
Joskus menneinä vuosikymmeninä pikkuvaivoille juotettiin tuttipulloista hunajavettä.
Moinen ei nykyisin tulisi kyseensekään. Itseasiassa se lienee kiellettyä yms.
Kuitenkin näistä hunajavedellä ravittuja vauvoja, on ollut yliopsto koultettuina virkamiehinä, kansanedustajina, ministereinä ja jopa presidentteinä, menneinä vuosikymmeninä.
Mikä osoittaa sen, ettei se sokeri tai suola ole vähentänyt noiden vauvojen hyvinvointia, eikä älykkyyttä.
Niin terveitä lapsia ja nuoria olivat, että vaatimatyomissa olosuhteissa ja usein myös köyhyydessäpystyivät suorittamaan korkeita tutkintoja.
Tähän tarvittiin todella älykkyyttä ja sinnikyyttä ja voimakasta motivaatiota parempaan elämään.
Tälläisiin saavutuksiin kykenivät myös monien köyhien perheiden lapset, kuten Urho Kekkonen ja muut menneiden aikojen päättäjät ja kansanedustajat, ministerit ja menestyneet henkilöt.
Kantis joskus lueskella elämänkertoja ihmisistä, jotka ovat tämän hyvinvointi yhteiskunnan alulle panneet.
Kysyit ap, pitääkö mummolavierailut lopettaa. Juu, pitää, kasvata lapsi tynnyrissä, ettei mikään pahassa maailmassa pilaa häntä fyysisesti eikä psyykisesti. Ei koskaan päiväkotiin, ei kavereille leikkimään , ei mihinkään , missä ei ole sinun valvovien silmien alla.
Taatusti kasvaa hänestä häiriintynyt yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä ihmetyttää, miksi ap hengaa lapsen kanssa lapsen isän äidin luona, vaikka aloitustarinan mukaan isä ei ole lapsen elämässä mukana. Joku tässä ei täsmää....
Mitä ihmeteltävää siinä on että isovanhemmat haluaa olla lapsenlapsensa elämässä mukana?
Ap
Voi sentään mikä sika tämä mummo! Nyyhkyti ja sniffelis soikoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeteltävää siinä on että isovanhemmat haluaa olla lapsenlapsensa elämässä mukana?
Ap
Paljonkin, kun kyseessä on isän äiti, ei sinun äiti. Miksi se isä ei ole mukana siellä mummolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi pätkääkään white trash sokerimummon kasvatuksellisiin näkemyksiin, ottaen huomioon että hänen omasta lapsestaan kasvoi vastuuta pakoileva adhd-juoppo! Varmaan sekin sai lapsena joka kerta herkkuja kun vähänkään harmitti tai kiukutti. Pettymyksiä ei tarvi sietää, kun voi aina mennä uutta mielihyvää kohti!
Onko sokerimummo sukua sugar daddylle?
Ei, mutta hyvinkin läheistä sukua tälle deadbeat-daddylle
Meinaat, että ap on lisääntynyt lähisukulaisensa kanssa?
Nyt sulla meni sekaisin deadbeat ja inbred
Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et ymmärrä. Ap puhuu OMASTA äidistään. Ei vastuuttoman babydaddyn äidistä.
Luepa aloituspostaus uudelleen, tällä kertaa lukulasien kanssa. Lapsen isän äidistä on kyse.
Enpäs luekaan :D Tiedän lukemattakin, että ap puhuu paskaa :) Porvoolaisilla on sellainen tapa.
Hah haa, ei voi millään myöntää olleensa väärässä! -ohis
Hah haa, ottaa trollin jutut tosissaan :D
Trolli tai ei, luit väärin joka tapauksessa.
Ei, vaan tulkitsin kirjoituksen niin kuin se oikeasti kuului. Sen nyt näki sokea otsallaankin, että "miehen äiti" oli paskapuhetta. Älä lapsihyvä usko kaikkea, mitä netissä kirjoitetellaan :D
Aina vaan väärin, siinä luki "lapsen isän äiti". Lisäksi se olit sinä joka uskoi kirjoituksen.
Ja luulet, että lapsen isä on nainen :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Sä et todellakaan osaa lukea! Lapsen isän äiti on taatusti nainen. Mutta nyt ap:lle asiaa: Ainahan mummot ja papat tahtoo antaa hyvää lapsenlapsille, ei siitä nyt niin kovasti tarvitse hermostua. Lisäksi vielä, on todella hienoa, että käyt lapsesi kanssa mummon luona vaikka lapsesi isä ei ole kuvioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi pätkääkään white trash sokerimummon kasvatuksellisiin näkemyksiin, ottaen huomioon että hänen omasta lapsestaan kasvoi vastuuta pakoileva adhd-juoppo! Varmaan sekin sai lapsena joka kerta herkkuja kun vähänkään harmitti tai kiukutti. Pettymyksiä ei tarvi sietää, kun voi aina mennä uutta mielihyvää kohti!
Onko sokerimummo sukua sugar daddylle?
Ei, mutta hyvinkin läheistä sukua tälle deadbeat-daddylle
Meinaat, että ap on lisääntynyt lähisukulaisensa kanssa?
Nyt sulla meni sekaisin deadbeat ja inbred
Älä käytä sanoja, joiden merkitystä et ymmärrä. Ap puhuu OMASTA äidistään. Ei vastuuttoman babydaddyn äidistä.
Luepa aloituspostaus uudelleen, tällä kertaa lukulasien kanssa. Lapsen isän äidistä on kyse.
Enpäs luekaan :D Tiedän lukemattakin, että ap puhuu paskaa :) Porvoolaisilla on sellainen tapa.
Hah haa, ei voi millään myöntää olleensa väärässä! -ohis
Hah haa, ottaa trollin jutut tosissaan :D
Trolli tai ei, luit väärin joka tapauksessa.
Ei, vaan tulkitsin kirjoituksen niin kuin se oikeasti kuului. Sen nyt näki sokea otsallaankin, että "miehen äiti" oli paskapuhetta. Älä lapsihyvä usko kaikkea, mitä netissä kirjoitetellaan :D
Aina vaan väärin, siinä luki "lapsen isän äiti". Lisäksi se olit sinä joka uskoi kirjoituksen.
Ja luulet, että lapsen isä on nainen :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Sä et todellakaan osaa lukea! Lapsen isän äiti on taatusti nainen. Mutta nyt ap:lle asiaa: Ainahan mummot ja papat tahtoo antaa hyvää lapsenlapsille, ei siitä nyt niin kovasti tarvitse hermostua. Lisäksi vielä, on todella hienoa, että käyt lapsesi kanssa mummon luona vaikka lapsesi isä ei ole kuvioissa.
Eli "miehen äiti". Niinhän minä sinulle sanoin. Tarkastele sitä omaa lukutaitoasi ensin ennen kuin rupeat muille nillittämään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö käsitä, ap on pelkkä kusinen trolli.
Se tavanomainen, erilaisten ja monimutkaisten provojen postaaja.
Hän on vain täky, jotta palstalla riittäisi aktiviteettia, eli kommentteja ja vauhtia.
Palstan ylläpitäjän järjestämää vauhtia areenalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö käsitä, ap on pelkkä kusinen trolli.
Se tavanomainen, erilaisten ja monimutkaisten provojen postaaja.Hän on vain täky, jotta palstalla riittäisi aktiviteettia, eli kommentteja ja vauhtia.
Palstan ylläpitäjän järjestämää vauhtia areenalle.
Totta kai käsitä. En minä niin pöljä sentään ole, ettenkö päivänselvää porvoolaista tunnista. Näitä trolleja on vain hauska joskus härkkiä, kun itsellä on tylsää.
Pitääkö mun pelätä että mummo opettaa kaikki huonot tavat lapselle ku ei mun kasvatustavoista piittaa?
Ap
Joo hienoa, että mummi saa tavata lasta. Toivottavasti saatte asian sovittua.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö mun pelätä että mummo opettaa kaikki huonot tavat lapselle ku ei mun kasvatustavoista piittaa?
Ap
Ehdottomasti! Siitä saat hyvää aineistoa seuraavaan iltasatuusi. Hyvää yötä, trollipieni <3 Sokerisia unia :)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhu sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puhu sille.
En osaa. Osaan vain ruikuttaa av:lla.
t. ap
Miten jollekin tulee edes mieleen antaa sokeria vielä noin pienelle. Sokeria ehtii kyllä syödä myöhemminkin.
Ap