Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan kestää saada Kelalta kansaneläkepäätös?

Neurologinen
13.07.2022 |

Olen saanut edellisviikolla myöntävän päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä eläkeyhtiöstäni. Kelalle on laitettu samaan aikaan hakemus kansaneläkkeestä ja takuueläkkeestä, koska eläkkeeni jää alle 500 euron. Mitenköhän kauan tässä vielä pitää odotella?

Kommentit (13)

1/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltopäätös tulee puolessa vuodessa. Valitusaikaa viikko.

Vierailija
2/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen käsittelyaika tällä hetkellä 41 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Kieltopäätös tulee puolessa vuodessa. Valitusaikaa viikko.

Ei voi tulla, jos työeläkeyhtiö on jo antanut myönteisen päätöksen.

Vierailija
4/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt kelan sivuilla ja katsot että onko siellä mainintaa että missä ajassa pitäisi päätöksen tulla.

Vierailija
5/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi olla mitä tahansa vaikka ilmoittavat mitä sattuu. Eläkkeen saajan asumistuessakin taitaa olla odotusaikaa useampi viikko, eikä ole tainnut ikinä yli 4 päivää kestää päätöksen tulla.

Vierailija
6/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti muistaakseni 2 viikkoa tai vähän alle.

Vierailija
7/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti viime vuonna melkein kolme kuukautta päätöksen tekeminen, mutta se johtui kuulemma siitä, että työnantajalta ei ollut tullut tietoja palkoista. Mihinkähän sitä tulorekisteriä oikein käytetään?

Vierailija
8/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada noita kaikkia kolmea samaan aikaan. Minullakin jää eläke alle 500 euron, mutta ei mistään takuueläkkeestä puhuttu mitään. Sain oman päätökseni työkyvyttömyyseläkkeestä jokunen päivä sitten ja kun soitin Kelaan yhtä asiaa tarkistaakseni, siellä sanottiin, että se kansaneläke on haettu (ruksittu kohdat) samalla lomakkeella kuin tuo työkyvyttömyyseläkekin, eli ei tarvitse tehdä enää mitään.

Ja siis tuo mun nyt myönnetty kuukausittainen eläke koostuu vain työkyvyttömyyseläkkeestä ja kansaneläkkeestä.

Posti toi päätöksen myöhässä, joten aloin siis kysellä päätöksen perään Kelasta, josta sanottiin että päätös on tullut. Pitäiskö kysyä tuosta takuueläkkeestä Kelalta? Ja olen Turusta, en mistään tuppukylästä, joten luulisin että täällä tiedettäisiin.

Vierailija
9/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hakemuksen laitoin huhtikuun lopussa, ja päätös nyt heinäkuun alussa. -11

Vierailija
10/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada noita kaikkia kolmea samaan aikaan. Minullakin jää eläke alle 500 euron, mutta ei mistään takuueläkkeestä puhuttu mitään. Sain oman päätökseni työkyvyttömyyseläkkeestä jokunen päivä sitten ja kun soitin Kelaan yhtä asiaa tarkistaakseni, siellä sanottiin, että se kansaneläke on haettu (ruksittu kohdat) samalla lomakkeella kuin tuo työkyvyttömyyseläkekin, eli ei tarvitse tehdä enää mitään.

Ja siis tuo mun nyt myönnetty kuukausittainen eläke koostuu vain työkyvyttömyyseläkkeestä ja kansaneläkkeestä.

Posti toi päätöksen myöhässä, joten aloin siis kysellä päätöksen perään Kelasta, josta sanottiin että päätös on tullut. Pitäiskö kysyä tuosta takuueläkkeestä Kelalta? Ja olen Turusta, en mistään tuppukylästä, joten luulisin että täällä tiedettäisiin.

Jos eläkkeesi jää alle 855,48 euron, saat lisäksi takuueläkettä ja kansaneläkettä.

Vierailija
11/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi olla mitä tahansa vaikka ilmoittavat mitä sattuu. Eläkkeen saajan asumistuessakin taitaa olla odotusaikaa useampi viikko, eikä ole tainnut ikinä yli 4 päivää kestää päätöksen tulla.

Höpöhöpö, sain sen melk heti kun hain!

Älkää uskoko kaikkea paskaa mitä täällä valehdellaan!

Ja AP, hae odotteluajalle toimeentulotukea sun muuta ennekuin eläke tulee.

Ja joo, laita se eläkkeensaajan asumistukihakemus heti kun saat ekat maksut!

Vierailija
12/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kela.fi/takuuelake

Vierailija
13/13 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työkyvyttömyyseläkkeellä oleva 855,48e/kk asumistukea "omaan" velkaiseen omakotitaloon?