Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen antaisit juoda kahvia

Vierailija
13.07.2022 |

Lapseni luokkakaveri (10v) tokaisi pari minuuttia ennen koulun päättymistä että "mulla on kiire kotiin tekemään ja juomaan kahvia. Tätä ihmettelen suuresti

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nelivuotiaana maistaa maitokahvia. Se jäi siihen, ja sitten aloin juoda kahvia muistaakseni 15-vuotiaana. Juon joka päivä aamukahvin.

Vierailija
2/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin kahvinjuonnin n. 6 vuotiaana mummon opissa. Olen nyt 63 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoin kahvia juotiin jo lapsena.

Vierailija
4/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sen ikäisen kun haluaa ehkä eriasia jos joku 3 v haluaisi juoda, mutta kyllä jo joku 8-13 vuotias voi. Eihän nyt yhessä kupissa oo enempää kun jossakin pepsissä

Vierailija
5/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvia raskausaikana ja olen antanut lasten maistaa jo taaperona. Jonkun tipan ovat maistaneet ja todenneet "yäk!". En tiedä milloin yleensä nykyään aloitetaan kahvinjuonti. Omassa nuoruudessa amiskaverit alkoivat maistella ja juoda työharjoittelupaikoissa n. 18 v ja me lukiolaiset sitten vähän myöhemmin.

Vierailija
6/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan sen ikäisen kun haluaa ehkä eriasia jos joku 3 v haluaisi juoda, mutta kyllä jo joku 8-13 vuotias voi. Eihän nyt yhessä kupissa oo enempää kun jossakin pepsissä

Jep, kouluissakin on kaiken maailman energiajuoma-automaatteja jopa, joten suodatinkahvi tuskin on pahinta myrkkyä.

Vierailija
7/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kouluissakin on kaiken maailman energiajuoma-automaatteja jopa, joten suodatinkahvi tuskin on pahinta myrkkyä.

Missä koulussa muka on energiajuoma-automaatteja, kun sitä ei yleisesti myydä eikä suositella lapsille? :D

Vierailija
8/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin ja ilmeisesti ei suositella alle 15-vuotiaille, kuten ei muitakaan kofeiinipitoisia juomia.

Vierailija
9/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin kahvia juotiin jo lapsena.

Hauskaa, kun nuo alapeukuttajat ei tätä usko. Olen itse aloittanut 3-4-vuotiaana (en muista aloitusta) ja jättänyt maidon pois siinä neljän-viiden välillä. Hyvin maistuu yhä.

Ette myöskään varmaan tienneet, että alun perin se pullamössö tehtiin sokerin kanssa kahviin. Siksi olen itse aito ja originaali pullamössösukupolven edustaja.

Vierailija
10/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummentaa hampaita, ei kai siinä sen kummempaa; miten vaikuttaa reikiintymiseen, niin ei mun nähdäkseni ainakaan lisäävästi, kunhan siinä ei ole sokeria eikä maitoa.

En menisi tyrkyttämään. Kokeilee sitten itse kun huvittaa.

Vierailija
11/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika alkoi juoda 12 vuotiaana kuten itsekin. Ei ole tuputettu eikä kielletty. Omat vanhempani ja suku ovat aina juoneet paljon kahvia. Ei kai siinä mitään pahaa ole. Yksilöllisiä vaikutuksia voi olla esim nyt poika 19 v ei juo enää iltaisin, kun hällä vaikuttaa yöuniin. Minulla ei vaikutusta.

12/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään iässä.

Itse 53 enkä koskaan ole kuppiakaan juonut. Ehkä se karsea haju. Enkä halua kofeiininarkkariksi.

Vierailija
13/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ei ole lasten juoma. Lapset voivat juoda vettä tai lisäaineettomia ja sokerittomia mehuja, mieluiten itetehtyjä.

Kofeiini aiheuttaa viisaampien mukaan riippuvuutta.

Ihminen ei tarvitse elääkseen kahvia. Vanhemmat tekevät lapsilleen terveyden kannalta suuren uroteon jos ei opeta ollenkaan syömään kaupan karkkeja ja limuja yms.

Tubakit on piilotettu mutta monessa kaupassa jonotetaan karkkihyllyjen välissä joten miten mieltä olet tästä?

Vierailija
14/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika alkoi itse haluamaan kupin kahvia aamuisin 9-vuotiaana. Nyt on 13 ja juo edelleen pienen kupin aamukahvia maidolla. Kylässä saattaa juoda lisäksi kupillisen. Muuten ei juo kotona kuin aamulla. Tyttö on 11 eikä ole halunnut kuin maistaa kahvia eikä tykännyt.

Juon itse aamulla ison mukillisen ja iltapäivällä toisen. Suuremmasta määrästä tulee huono olo ja vaikuttaa nukkumiseen. Mies ei juo kahvia.

Ainut haitta mitä on tullut kahvin juonnista on että jos jää aamukahvi väliin niin saattaa tulla päänsärkyä.

Pienestä pitäen on siis mennyt löfbergin infernoa.

Vierailija
15/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin kofeiini on aika vahva piriste ja päihde. Olen itse leikannut 3 espressosta 1 eli juon vain aamulla kupin. Olen paljon paremmalla tuulella. Kofeiini tuntuu vahvemmalta kuin nikotiini.

Vierailija
16/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan kahvia läpi raskausajan. Juuri oli yllätysyllätys tutkimustulosta siitä, miten se vaikuttaa sikiöön. Ihmekös, kun on adhd-/add-kansaa.

Johan sen järkikin jo sanoo, ettei lapselle kofeiinia.

Vierailija
17/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvin kofeiini on aika vahva piriste ja päihde. Olen itse leikannut 3 espressosta 1 eli juon vain aamulla kupin. Olen paljon paremmalla tuulella. Kofeiini tuntuu vahvemmalta kuin nikotiini.

Päihdytkö sinä kofeiinista?

Vierailija
18/24 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdytkö sinä kofeiinista?

Lapsena kun join niin kyllä tunsin vahvaa stimulaatiota ja mietoa euforiaa. Stimulantithan ei päihdytä samalla tavalla kuten alkoholi tekee vaan ne tekee olon enemmänkin kirkkaaksi ja skarpiksi.

Vierailija
19/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana

Vierailija
20/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni kohdalle ei tilanne tulut koskan 2 lapsen kanssa ja itsekin taisin olla joku 24-25v.kun aloin töissä juoman kahvia.Jotta sain kahvin kittajien kanssa urakka työt 8h.30min.Joista ruokatauko 30 minuttia. kahvi tauot pidetin kun odotetin uusia lähetyksiä, Joten nitä ei varsinaisesti voinut tietyn kellon ajan mukaan pitää,ettei urakka kuse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi