Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#@# MARRASMURUJEN PERJANTAI #@#

20.10.2006 |

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä olen onneksi edelleen kotona mutta ylhäällä olo enteilee selviä suppareita heti joten en kovin kauaa tässä koneellakaan viitsi olla.

Yö meni suht hyvin kun illasta menin lämpimään suihkuun ja otin 2 panadolia niin sain vähän nukuttuakkin.

Kun toissa yönä siellä laitoksella sain nukuttua melkein 1 tunnin koko yönä.

Masukki liikkuu paljon ja vihloo jonkin verran ja jatkuvasti kun nousee ylös esim istumast niin saa jännittää että tuleeko lapsivesi vai ei kun tuo vauva painaa niin kovasti tuonne alas.

Kunhan nyt päästäis sinne tiistain äippäpolille niin voisin jäädä suoraan sinne osastolle sisään...

Kai sinne hyvällä säkällä ja levolla saatetaan päästäkkin.

Ja onnea siesel tytöstä!

Toivottavasti meni nimimerkki oikein.

Mutta nyt syömään jotain ja takaisin lapäilemään!

Rv 35+4

Vierailija
2/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sisel tytön tyllerön johdosta! Ihania uutisia, vaikka teidän uutisesta ei dramatiikkaa uupunutkaan! Täällähän sataa vauvoja!

Rapunenkin oli saanut kivan kommentin laitokselta.... niin kuin se onnistuisi... jalkojen ristissä pitäminen...

Kyllä ne nämä harjotussupparit on saanut enemmän sellaisen menkkakipumaisen muodon. Varsinaisesti eivät oo kipeitä, mutta kyllähän te tiedättä... alavatsaa ahdistaa, eikä ole pelkkää vatsan kiristelyä. Yön sain nukuttua ihan hyvin, aamuisin esikoinen on sitten alkanu herään aikasemmin ja aikasemmin. Pitänee vähän lyhentää noita päikkäreitä, kun tuntuu että hänenkin rytmilleen paremmin passais nukkua lähemmäs kasia kuin seiskaa.

Vaikka vauva ei piiiitkään aikaan leikikään, niin kaivelin eilen esille esikoiselta jäämät vauvalelut: helistimet, pehmokirjat jne. Soittorasia sänkyynkin löytyi ja itkuhäläri. Toivottavasti häläri kestää, viimeksi jo alko vähän renkkaan kun ostettiin käytettynä.

Painosta on ollu täällä gallupia: mulle on tullu vajaat 12 kg, eli taidetaan tehdä " parempi" tulos kuin esikoista odottaessa... se on vähän siinä ja siinä. Mä kuulun siihen porukkaan, jolta noin puolet lähtee pian ja helposti, loput jää sitten työn alle pidemmäksi aikaa.

Sarafan rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Sisel tytöstä!! Onneksi kaikki meni kuitenkin loppujenlopuksi hyvin!

Pian varmaan kuullaan marrastoiveen ja alian vauvauutisia. Mukavasti on jo marrasmuruja syntynyt vaikka vielä ollaan hyväsesti lokakuun puolella :)

Meillä mies jo eilen huokaili et voi koskahan me päästäs synnyttään :)) tulee vielä pitkä odotus sille...

Tää vauva on ihan mahoton mönkiin ja melskaan, mietin et mahtaakohan vaan olla kovinkaan rauhallinen sittekkää ku on syntynyt.

Esikoinen oli tosi rauhallinen masuasukki ja sit ku synty niin nukku ja söi hyvin alun alkaenkin eikä ollut mitään masuvaivoja, toisin kuin kakkosella joka oli aika levoton jo masussa, mut tää vie kyl voiton. Todella hyvä tietenkin kun liikkuu, mut ihan kaikki liikkeet ei niin mukavilta musta aina tunnu, laittaa ihan haukkoon henkee välillä. Eilen illalla olin tuntevinani pikkuiset jalat tossa ylhäällä, et vaikuttas siltä et oikeinpäin olis, no sen kuulee sit maanantaina neuvolassa et miten on.

Neiti heräs, pitää mennä.

Tuuli&poika rv 37+3

Vierailija
4/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Siselille minunkin puolesta. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja olette jo päässeet kotiinkin.

Oma (.). Tänään tuntuu heti näin aamusta hankalammalta kuin eilen. Selkä vihoittelee jo heti aamusta. Väsyttääkin niin vietävästi. Täytyy mennä varmaan aamupäikäreille ennenkun aloitan siivoamisen. Saapa nähdä kuinka perusteellisen siivousoperaation jaksan tehdä, voipi olla että jää aika pintapuoliseksi - tavarat paikoilleen ja hiekkojen imurointi eteisestä tyyppinen juttu voi olla tuo tuleva siivous.

Mutta väsyttää niin, ettei ajatuksia tule tämän enempää.

Viljonkka74, 36+3

Vierailija
5/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Siselille pikku prinsessasta!

Tuollaisen kokemuksen jälkeen upeaa että kaikki sujui hyvin!

Toivottavasti saat apua vauvan hoidossa ja kotiaskareissa!

Täällä odotellaan kuulumisia muistakin synnyttämään lähteneistä. Mutta sen toki ymmärtää, että suurin aika menee nyt vauvaan, omaan paranemiseen ym.

Oma napa: Ostin uudestaaan ladyvitaplussaa, hirudoin vortea suonenvetoihin ja siankin nukuttua melko kivasti. Myttään nykyään toisen peiton jalkopäähän et jalat on koholla ja nukun paremmin. Liikkuminen on nyt melko onnetonta. Selkä on kovilla.

Painogalluppiin: Olen lähtöpainossa eli 0 kg tullut.

Mutta mulla siis ylipainoa n 15 kg normaalisti et laihduin alkuraskaudessa ja nyt lopussakin vaikka sf mitta on taas korkea 35.

Kiitos leipomisvinkeistä!

Nyt mietiään viikonlopun synttäreille tarjoamisia. Tilat ovat ahtaat ja paljon vieraita.

Olisko jollain hvyiä suolasen vinkkejä? sellasia et ei tarvis lämmitellä ja lapsetkin tykkäis. Ite oon miettiny juustosarvia, omia sämpylöitä.

Kakku leivotaan mut sit mitäs muuta tekis.

piirakkaohje oli hyvä. Toimiskohan omenoilla?

Jos jollain on joku lastensuosikki, otan mielelläni vastaan.

Hyvät perjantait kaikille!

Vierailija
6/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISELille ja perheelle paljon onnea pienestä prinsessasta=)!

Mä en millään malttais odottaa,että tää masukki syntyy...no, jospa nyt muutama hassu viikko vielä menis!

Yö meni rauhallisesti,vaan kax vessa-reissua=)! Aamulla oli sokerit taas hiukan vähemmän mitä eilen aamulla (oli tänään 5,4). Tarttis päästä aamusokruissa sinne alle 5:n ja ruokailun jälkeen (2:n tunnin päästä) alle 6,8 ite oon ainakin ihan positiivisella mielellä,että eiköhän se onnistu=)!

Painosta: Mulle tullut yhteensä 16 kiloo!!! Mikä on kyllä ihan tarpeex,kun sitä elopainoo oli tosiaan jo ennen raskautta aivan liikaa! Mutta toivottavasti imetys lähtee sujumaan ja olis sen verran leutoa keliä,että pääsis mukavasti vaunutteleen vaavin kanssa.

Mä aattelin tänään mennä kattoon paikallisen kirjakaupan tarjonnan, jospa löytäisin tulevalle iskälle jonkun " vauva-oppaan" isänpäivä-lahjax. Ootteko muut jo hommanneet jotain??

Hauskat perjantain jatkot=)!

Tiitiäinen78 ja nestori tasan 35=)!

Vierailija
7/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA siselille pienen prinsessan johdosta!! Pikaista paranemista sinulle itselle!

Täällä kohtalaisen hyvin nukuttu yö. Asentoa saa vaihtaa useasti kun selkä väsyy ja aamuisin on sormet hieman turvoksissa. Pitäis vaan yrittää juoda sitä vettä enemmän ja kattoa vähän mitä suuhunsa pistää. Sitä kun en ole harrastanut ja sen huomaa myös painonnoususta. Viime neuvolakäynnillä oli tullut 14kg yhteensä =( Ei lainkaan kivaa. Mutta murehditaan niitä kiloja sit kun vauva on syntynyt. Voi hitsi, kun mäkin haluan jo vauvan! Jännittää hieman toi lähteminen tai mietityttää. Tuleeko lähtö vesien menolla, alkaako säännölliset supparit, onko ne heti tosi kivuliaita vai miten?? Sen näkee sit! =)

Tänään ajattelin sit tehä niitä marjapiirakoita valmiiksi pakkaseen. Joku oli myös eilen siivonnut kirjahyllyn. Jos meikäläinenkin sais sen aikaiseksi tänään. Saa nähdä tuleeko viikonloppuna lunta...

Nyt lehden ja aamupalan kimppuun...

rusina 35+1

Vierailija
8/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostin miehellenin suomalaisesta kirjakaupasta seuraavan teoksen; Vauva omistajan opas, käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto. Kirjoittaja Louis Borgenicht & Joe Borgenicht. Aika hauska teos. Voi löytyä kuva googlettamalla.. =)

Vierailija
9/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jollainlailla alkanut tajuamaan että hei! multakin alkaa kohta loppumaan tämä odotusaika :) ei olisi enää kovinkaan montaa viikkoa kun minullakin voisi olla jo vauva sylissä. Ihanata ;)

Aamulla kun heräsin, heräsin märkänä ensimmäistä kertaa koko odotusaikana, maitoa valui yöpaidalle tosi paljon :D Täytyy alkaa käyttää kai noita suojia jo nyt. Ei vaan yhtään huvittaisi, ovat musta melkoisen kuumia ja epämukavia nuo suojat.

Sitten kysymys ennen kuin unohdan: Mitä virkaa maidonkerääjällä on? Onko turha vai hyödyllinen? Miten tuo toimii? Ja ottaako se siis karkaavat maidot talteen vai mitä se tekee? En muista että esikoisen aikaan olisi ollut tuommoisia. Kello on jo 09.20 :) mutta kuten arvattua, lääkäri on myöhässä. Kiva nyt sitten päivystää koko ajan puhelin lähettyvillä.

Hieman vaikea puhua, onnistuin eilen polttamaan kitalaen syödessäni. Kiva patti suussa...

Ei mulla tainnut olla muuta kuin tuo kysymys :) noin niin kuin tärkeimpänä...

Jään odottelemaan sitä soittoa...

Swehina rv 36+5

Vierailija
10/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu venähti hieman pitkäksi, mutta uni tuli kyllä tarpeeseen. Nyt on aamupala syöty ja kohta painelen suihkuun.

Heti aamupalan syömisen jälkeen alkoi tuttu alavatsan menkkajomotus. On varmaan jonkin sorttista supistelua...enpä tiedä, mutta jomotus tuntuu lähellä kohdunsuuta ja valkovuotoakin tulee ihan kumman paljon taas.

Ajatelkaas, kuusi Marrasmurua jo mitä luultavammin maailmassa. Onkohan meitä häntäpääläisiä muita kuin minä? Saan luultavasti pidellä pinoa pystyssä ihan ypöyksin vielä joulukuussa tällä menolla...

lasketun aikani puitteissa vauvan syntymä ajoittuu 5.11. - 2.12. väliselle ajalle, mikäli ei tule siis ennen aikojaan...saa nähdä nyt miten käy.

Jep, tänään pitää vielä vähän siivota jos kunto suo ja esikoisellekin pitää käydä ostamassa jotakin päällepantavaa huomisille serkkupojan synttäreille. Huomenna vaihtuu sitten taas uusi viikkokin :-) Laskurin mukaan päiviä laskettuun aikaan on enää 29 -Jihuu!

Kanelisokeri 35+6

Vierailija
11/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea iloisista kuulumisista. Minunkin eilinen ilta oli aivan ihana: ystäviäni pölähti kaikenlaisten herkkujen kanssa meille ja huusivat ovelta ameriiiiiikan malliin, että " baby shower!" Tulivat siis pitämään minulle vauvakutsuja.. minä niin häkellyksissä, että jäin ensi alkuun aivan sanattomaksi. Toivat sitten tullessaan vauvalle pientä tavaraa, kuten tuttia ja tossua. Ihana ylläri!!

Nyt on alkanut närästämään tosissaan ja Rennietä saa napsia etenkin iltasella suuhunsa imeskeltäväksi. Sängyn päädyn nostin myös reippaasti ylös ja vielä tyynyjä pönkäksi. Eipä ole närästys vaivaa ollu edellisiltä, eli tosiaan on joka raskaus erilainen. Tuosta vatsalaukun refluksioireesta ilmeisesti johtuen mulla salpautui aivan hengitys, kun kurkku sananmukaisesti turposti umpeen toissayönä. Aivan hirvittävä kokemus, mies oli vielä työreissulla ja herään siihen kun ei saa henkeä vedettyä ulos eikä sisään. Otin astmaattisen etunoja asennon (mulla ei ole astmaa), ja ei auttanut kuin sydän miljoonaa hakaten vain odottaa, että laukeaa turvotus, spasmi. Mulla oli tuota samaa vaivaa pari vuotta sitten, kun yskä kesti puoli vuotta ja todettiin jälkikäteen sen arvattavasti olleen hinkuyskää. Nyt mulla ei ole mitään lentsuakaan ja noin ampaisi kurkun tukkoon kesken yötä.... hirveästi hermostutti alkaa eilen nukkumaan, kun pelkää sitä tukehtumiskohtausta. Lääkärillä eilen käytyäni se meinasi, että johtuu tuosta loppuraskauden ajasta, kun vauva painaa mahalaukkua ja sulkijalihasta, niin mahalaukun nesteitä päästee kurkkutorveen joka MINULLA ärsyttäää niin, että turvottaa nielun. Hänen mielestään aikuisella erittäin harvinainen oire tämä nielun turpoaminen. Allergista reaktiota ei kuulemma voi olla, koska se tulisi heti esim. syömisen jälkeen.

Kauhistuttavaa... kyllä tukehtumiskohtauksen aikana elämän koko suppea kirjo kävi mielessäni. Ei voi edes ambulanssia itse soittaa, kun ei tule happea, niin ei voi puhuakaan. Pelottaa. Mitään lääkettä ei kuulemma tuohon turvotus kohtaukseen ei ole, voiko olla mahdollista??????????

Tämmöistä, onneksi mies tulee tänään, niin on turvallisempaa itsellä ja lapsillakin. Muuten vointi ok.

Travel 34+6

Vierailija
12/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swehina:

Minulla oli maidonkerääjät kovassa käytössä...en olisi varmaan tullut toimeen ilman niitä.

Maitoa tuli niin runsaasti, että kun toisella rinnalla imetin niin toinen valui vuolaasti pelkästä sympatiasta siinä vierellä...kerääjä täyttyi alta aika yksikön, enkä sitten halunnut heittää maitoa hukkaan, vaan laitoin sen talteen pulloon ja pakastin myöhempää tarvetta varten.

Kanelisokeri

Vierailija
13/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille syntyi pieni tyttövauva, 4105g ja 51cm 18.10. (rv 38+3) klo 14.41. Pääsimme jo eilen kotiin, kun kaikki oli ok. Olemme vielä sairaalan kirjoilla lauantaihin asti ja sieltä ollaan yhteydessä päivittäin.

Käynnistys oli yllättävän positiivinen kokemus, kivuiltaan ihan samaa luokkaa kuin esikoisen " normaali" synnytys. Synnytys käynnistyi lopulta klo 13 kalvojen puhkaisulla, klo 9-13 olin pelkällä tipalla, mutta se ei saanut oikein mitään aikaan, ei yhden yhtä kipeää supparia tai avautumista. Joten 1h 40 minuuttia tarvi vaan kärvistellä kivuissa :) Ja palkinto oli mitä mainioin, ei onneksi ihan niin suuri kuin mitä painoarvio antoi olettaa!

Opettelemme täällä nyt kaksilapsisen perheen elämää ja tuota imetystä uudelleen... Vauvalla on hyvä ote rinnasta, mutta vielä ei ole maito noussut. Jonkin verran olen lisämaitoa antanut, mutta eiköhän se oma maito pian ala nousta :)

Tsemppiä kaikille nyytin odottajille!! Nyt vauvaa ihailemaan :)

Marrastoive

Vierailija
14/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Siselille pikku prinsessasta! Kylläpäs näitä marrasmuruja pukkaa kovasti jo lokakuun puolella :)

Täällä ollaan taas herätty ihan liian aikaisin, en vaan saanut enää unta kun mies heräsi 5.30... Ihana kirkas tähtitaivas ja pakkasta -5 oli herätessä, talvirenkaiden vaihtoa pitänee kohta harkita tosissaan. Vieläkin on auton ikkunat jäässä ja mittärissa -2! Pukeutuminen alkaa olemaan tosi vaikeeta kun kaapista ei löydy mitään paksumpia takkeja jotka mahtuisi mahan kohdalta kiinni :(

Synnärillä käytiin keskiviikkona tutustumassa, oli aika karu kokemus! En tiedä mitä odotin mutta tilat oli jotenkin tosi vanhanaikaisen näköiset ja pienet... helpotusta toi kuitenkin kätilön lupaukset epiduraalista = nukutuslääkäri on aina paikalla ja ennen kaikkea saatavilla! Muutenkin esittelykierrosta pitänyt kätilö oli tosi mukava.

Paino galluppiin: painoa on tullut normaalipainoon + 9 kg. Alussa olin oksentelun takia n. 7kg miinuksella ja useita kuukausia meni että pääsin takaisin normaalipainooni.

Isänpäivälahjoista joku kyseli... Minä olen kasaillut tulevalle iskälle pientä " isyyspakkausta" jonka ajattelin antaa isänpäivänä, saa nähdä ehtiikö vauva pakettiin mukaan kun la 9.11. ja isänpäivä 12.11. Pakettiin tulossa ainakin Isin tyttö -body, mustapääkallo tutti, liekki kuvioinen tuttinauha ja superman alushousut.

Nyt pullataikinan tekoon.

Nasketti rv 37+1

Vierailija
15/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Siselille ja Marrastoiveelle :)

MrsCruiser

Vierailija
16/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttövauvasta ja Hyvästä Synnytyskokemuksesta!

Lämpimin Ajatuksin,

Kanelisokeri

Vierailija
17/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei enää ole hyvä mieli...

Ei sitten ollenkaan.

Lääkärit nyt vihdoin ja viimein päätti mikä on mun tapa synnyttää ja sektioon mennään niin että hippulat vinkuu. Mutta ku mä en enää haluaisi!

Ensin toitotetaan vuosikaudet että sinun kaikki lapsesi syntyvät sektiolla, sitten joku heittää ilmaan että ei ehkä tarvitsisikaan niin siinähän menee tämän neitosen pää ihan sekaisin. Mua itkettää ;(

Miksi heittää toiveita ilmaan ja sitten otetaan kaikki kuitenkin pois...

Ehdin jo tottua ajatukseen alatiesynnytyksestä, ehdin tottua ajatukseen että ei heräämöä enää, vauva heti viereen...kävelyäkin samana päivänä yms. Ja nyt tuo kaikki on pois. Makaan vain kipeänä huoneessa vuorokauden, mahdollisesti ilman vauvaa...

Tiesin että sektio kyllä tulee kun raskaaksi yritimme, olin henkisesti valmistautunut sektioon, sitten toive ilmaan muusta tavasta...

Pitää asennoitua uudestaan sektioon parissa viikossa.

Ensi viikolla selviää leikkauspäivä ja nyt sen on sitten myös selvittävä! Tai mä karkaan timbuktuun :(

Miksi lääkärit eivät voi mennä alkuperäisen suunnitelman mukaan, vaan kääntävät kelkkaansa koko ajan.

Tääkin leikkaus tehdään periaatteella " varmuuden vuoksi" ...

Mulle ei anneta edes mahdollisuutta yrittää...Nyyh!

Anteeksi vuodatus...

Parin viikon sisään minullakin on vauva.

Mä toistankin tuota mantrana niin ehkä unohdan tulevan koitoksen...

Otan vain sen mikä kerralla annetaan nenän eteen.

Kahta viikkoa en aio surra...(rv 38-39 tapahtuu tuo sektio)

Swehina rv 36+5

Vierailija
18/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailen kirjoittamaan illasta,nyt täytyy kiiruhtaa talvirenkaiden vaihtoon. Illalla nostelin renkaat jo peräkonttiin kun sain rengasliikkeestä vapaan ajan. Huomattavasti helpompi tapa tässä tilassa kuin alkaa itse vaihtamaan (mies työmatkalla) =)

-kisupikkukuu 36+3-

Vierailija
19/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sopivan kokoinen " pikku" -neiti, ultrapainoarvio heitti siis vain parisataa grammaa yläkanttiin? Hienoa kun heti pääsitte kotiinkin, ja että synnytyskin meni noin mallikkaasti ja nopeasti. Toivotaan meille muillekin samanlaisia kokemuksia!

Mari 37+0, joka suunnitelmissaan n. parin viikon kuluttua synnyttää 2 tunnissa n. 4-kiloisen tyttären ja kotiutuu 1-2 päivässä.....

Vierailija
20/54 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks onnea kaikille jo vauvan saaneille, momentille, siselille, marrastoiveelle ja oliko vielä muita..

Eilen kävin lekurilla ja eihän siellä mitään painoarvioita tehty eikä juuri muutakaan. Paikat oli kiinni vielä ja kiinteä ja kohdunkaulaa jäljellä vielä 3cm. Itse luulin että olis jo jotain edistystä tapahtunu mutta ei,

la on 15.11ultran mukaan tai 17.11 kierrosta laskettuna joten mennäänköhän tässä ihan loppuun asti. Itse veikkasin aiemmin että vauva syntyy 10.11

Niin sitten tää lääkäri kyselee ihan muita asioita, perhetaustoja ym. kotiseutuuni liittyvää koska olen muuttanut etelään aika kaukaa Lapista. Olenko minä muka eka ihminen joka on niin tehnyt?! Alko ärsyttää, samat kysymykset joka kerta kyselee ja ihmettelee miten oot tänne tullu/uskaltanu lähtee ym. ja sinä sitten piristät mun päivää tuolla omalla murteellas ja tulee niin mukava mieli. AARGH sanon minä!

No sen verran selvis kuitenkin että kaikki on hyvin ja vauva potkuttelee tosi kipeesti kylkiluihin ja möngertää muutenkin mukavasti

mariia75 36+1