***JOULUNPALLOJEN viikonloppulöpinät***
Eipä tule uni silmään, joten aloittelen....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8632178&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
Kolme viikkoa kotona makoilua takanapäin ja huomenna pitäisi raahautua töihin!!!! Voihan harmitus sentään!!! Onneksi töitä jäljellä enää 3 viikkoa ennen äippäloman alkua eli jos sen jotenkin kestäisi... Toisaalta viikonlopun ajan on taas vaivannut tämä raastava päänsärky jonka vuoksi saikulle alunperin jouduinkin. Eli nähtäväksi jää kuinka kauan sitä ollaan työkykyisiä.
Tirppis taisi jutella työ" stressistä" . Minä luulen myös että tämä päänsärky johtuu suurimmaksi osaksi siitä. Ja kun lisätään vielä huonosti nukutut yöt, niin eipä sitä paljon muuta tarvitakkaan. Rehellisesti sanottuna en jää hetkeäkään kaipaamaan työpaikkaani, siellä on tällä hetkellä niin kaottiinen tilanne. Myöskään työkaverit ovat juuri nyt asettaneet minut sellaiseen asemaan, että en kyllä juuri heitäkään ikävöi.
Pikkusiskon kutinasta. Olen itse raapinut sääret ja käsivarret aiemmissa raskauksissa lähes verille, kuten myös nytkin. Mutta maksa-arvot ovat aina olleet ok, ja molemmilla kerroille neuvolatädit (eri molemmissa raskauksissa) on epäillyt että johtuu ihon kuivumisesta raskauden aikana. Ja nyt vielä tämä kylmentyvä syysilma varmasti edesauttaa asiaa.
Sairaalassa aion viihtyä juuri niin kauan kun minua vaan siellä pidetään. Koko työurani sairaalassa työskennelleenä en ole sairaalakammoinen ja aiemmissa raskauksissa hyvinkin epäonnistunut imetys ajaa minua väkisinkin jäämään sairaalaan siinä toivossa että saataisiin imetys sujumaan.
Teppis ja Juniori rv 31+1 (kai?)
Eli pihahommissa mennyt tämä päivä. Tänään onkin lämmintä, melkein kymmenen astetta. Meillä oli pihalla vielä muovinen uima-allas ja sen pesussa tuhrautui aikaa rutosti! Vielä pitäisi kaasugrilli pesaista ja haravoida loppuun... Sitten saa lunta tulla minun puolestani. On niin pimeää jo iltaisin, että tekisi mieli jo iskeä valoja, mutta taidan tyytyä kynttilälyhtyihin. Toivottavasti naapurin vihreä jouluvalokaapeli on lakannut toimimasta tänä vuonna! Suunnittelin jo sen ryöstämistä viime vuonna... Kaapelit on mielestäni ihan jees, mikäli ne on laitettu tasaisesti ja nätisti, mutta aidan päälle läjään nostettu ei silmiä kylä hivele! Anteeksi kaikille valokaapelin ystäville! ;)
Hassua, selällä maatessa mun vatsa on aivan vino!!? Kaveri on tainnut muuttaa asentoa, kun toinen puoli on ihan tyhjää täynnä ja toisella puolella on " tavaraa" riittämiin, taitaa vielä olla tilaa?
Vasta tiistaina neuvola. Viime kerrasta onkin kuukausi. Taitaa ainakin vaaka näyttää uusia lukemia...? Suklaanhimo on löytänyt minut uudestaan, suorastaan hyppäävät ostoskärryyn! Ja kohta tulevat joulutortut, voisin elää pelkästään niillä jos saisin ja kehtaisin. Pitää vaan tehdä kävely(taaperrus)lenkkiä ahkerasti, niin on sitten " varaa" syödä pari torttuakin.
Äh, meidän saksan tuliaisvolvo on tehnyt tenän kaupungille, täytyy lähteä hakemaan mies sieltä pois. Saisi muuten kävellä, mutta alkoi satamaan juuri. Eli mun haravointi taitaa siirtyä huomiselle.
Voidaan paksusti!
Kirsikka ja aarre rv 30+2
...ja justiinsa :) Sapuskaa väänsin kaksi tuntia ja seuraavaksi leipomista luvassa sekä pyykinpesua ja ja ja... :)) Kivaa kun on energiaa sen karmeen flunssan jälkeen - - jee!!
Koitin yöllä miettiä (joo, nukkua pitäisi mutta mutta...) ja asennoitua vuoden kotona oloon, mutta ei osaa. Eikä sitä tiedä mimmonen vilpertti masusta putkahtaa ja että miten ne päivät siitä muotoutuu. Nuiden kahden vanhemman kanssa olin yhteen putkeen kotona 5v ja nyt ollut sitten töissä tuon saman 5v... ja täytyy sanoa että olen kyllä enempi nuita työihmisiä :o Asiaan voi kyllä vaikuttaa se kun kotona oli pakko olla tuon nuoremman kanssa kun oli niin pieni keskonen (ei saanut viedä ihmisten ilmoille). Mutta nähtäväksi jää jos vaikka innostun kotona oleilemaan :))
Synnytystäkin pohdiskelin (kun tuota limaa on alkanut klönttinä irrota). Mutta ei sitäkään oikein voinut kuvitella... on tämä ihmiselo hassua :)) No, olen aina elänyt päivä kerrallaan ja tilanne otetaan vastaan semmosena kun tulee ja selvitetään sitä sitten. Pelottaako muita vauvan selviäminen? Minulla kun on yksi enkelityttö niin se on ainoa asia mikä pelottaa :(
Niin ja raha-asiat pohdituttavat... karmea torppalaina niskassa ja mun tulot putoaa tässä äippäloman ajaksi... ja jos tekee mieli olla kotona kauemminkin niin... No jaa... asioilla on tapana järjestyä :))
Nyt vääntämään korvapuusti- ja tiikerikakkutaikinaa :))
Oikein mukavaa sunnuntaita, täällä sataa vettä ja on pimeää! (Auttaisko jos laittais valot päälle??)
RauPotar ja toukka 33+1
En olekaan sitten aikoihin jaksanut avata nettiä. Äitini oli taas ke-pe kylässä, sit eilinen ja tämä päivä meni TAYSissa.
Olo on taas ollu vetämätön, paineet 80/40 (mittari neuvolasta) ja pulssi toista sataa. Muutenkin on pyörryttänny, joten kamala määrä kokeita otettiin tänä aamuna. Lääkäri ehdotti, että olisin jäänyt viime yöksi TAYSiin, mutta kinusin kotiin ja olikin sitten ruhtinaallista käydä kotona suihkussa ja nukkumassa. Aamulla EKG:ssä pulssini oli 139, mutta kun tykytyskohtaus meni ohi ja verikokeet, jotka ehtivät valmistua, olivat ok, pääsin kotiin. Sisätautien- ja synnytyslääkäri käynnit on varattu viikon päästä maanantaiksi. Se korvaakin sitten tuon Vammalan synnytystapa-arvion.
Harmittaa vaan, kun vauva on ponkaissu itsensä rt:stä perätilaan! Muuten masuasukilla vointi erinomainen ja painoa jo kolmatta kiloa.
Tuohon sairaalassaoloaikaan: Itse viihdyn sairaalassa huonosti, mutta jos pääsen Vammalaan synnyttämään, olen sairaalassa varmaan siihen asti kunnes maito nousee rintoihin. Paikka ainakin näytti kotoisemmalta kuin TAYS, joka on minusta " tyypillisen sairaalan oloinen" . Mutta koskaanhan ei voi tietää, vaatiiko vauvan tai oma vointi pidempää sairaalassaoloaikaa, joten en suureen ääneen suunnittele poliklinikkasynnytystä vaikka sekin on siis yksi vaihtoehto. Ihanala kuulosti tuo USAMAMAN sairaalakokemus, mutta taitaa olla huomattavasti kallinpaa lystiä kuin täällä Suomessa.
Mutta nyt telkun ääreen. Pitää mennä tsiikaamaan, mitä Maajussissa tänään tapahtuu, kun siellä on mukana yksi tuttukin....
Mukavaa sununntaitaehtoota!
t. päivikki 33+5
(eli huominen enää pietellään synnytyksen käynnistymistä ja sitten saa tulla, jos on tullakseen, pitkällä ollaan jo!)
tämän päivän aikana kirjotteleen, koko viikonloppu jotenki mennyt nii äkkii eikä lainkaan tullu käytyä täällä.
Tämä päivä on sitten mennyt ihan levon kannalta. Ihanaa kun ei tarvii tehdä mitään, saa olla vaan ja loikoilla ja tietty katsoa kaikki ohjelmat mitä telkusta tulee =)
Täällä sitä jännitetään jo niiin kovasti että... syntyispä jo....
Aamulla ensimmäiseksi kun herää niin huomaa vieressä tyhjän pinnasängyn, sitä sitten jää siihen ihmettelemään ja mkovasti vaan miettii että kohta siinä tuhisee oma pieni käärö =)
nyt tutimaan nii pääsee aamulla ylöskin, vaikka tosin ei ole tarvetta aikaisin herätäkkään... mikäs sen ihanempaa, hih
oikein muikeita unia...
sonette ja baby 31+2
Ei mitään uutta, pinoa vähän nostelen.
Vesi tuli, lumi suli, puro sanoo puli.. puli.. Siis suomeksi meidän lumi alkaa olla sulanut pois ja on niin märkää!
Viime yö meni valvoessa ja aivot ihan puuroa tänään. Onneksi mies nousi lasten kanssa aamulla ja antoivat minun nukkua.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
nefili 30+2
ps. herkku lakko on kannattanut, paino jopa hieman laskenut.