Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNPALLOJEN viikonloppulöpinät***

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kovinkaan tavallista meikäläiselle, tähän asti kun on riittänyt mennä maate ja laittaa silmät kiinni niin uni on ollut jo kaverina kainalossa vaan eipä tänään... Muutenkin on ollut suht tuskainen olo pari päivää, supistukset tuntuu olevan suht rajuja välillä, mitään säänöllisyyttä niissä tosin ei ole, joten eiköhän kuulu asiaan. Ajattelin tiistain neuvolaan asti sinnitellä ellei nyt mitään ihmeempiä ala tapahtumaan, tuskimpa kuitenkaan siitä neuvolassakaan kovasti viisastun...

ERKKIERIKA, huvitti lukea tuo sun juttu synnytyksestä, kuumasta ja kylmästä, mä kun hoin noita ihan samoja juttuja miehelle. Ja raukka teki työtä käskettyä, sulki ikkunaa, avasi, sulki, avasi antoi mehua eiku vettä jne... sitä rataa... Mahdoin olla aika moinen käskyttäjä, katsotaan miten nyt käy.

ORIBILLE tsemppiä lepäilyyn, hienoa, että olet päässyt kotiin sentään.

Vieläkään en ole vauvalle laittanut mitään valmiiksi, en edes ajatusta ole uhrannut, minne tavarat sijoittelisin ja sekös tuossa punkan pohjalla alkoi äsken surkuttamaan, raukka kun ei saa mitään huomiota ennen kuin syntyy... Onneksi edes miehen lapsuudenytävä Ruotsista muisti meidän syntymätöntä isolla paketilla vaatteita sekä kaikkea muuta kivaa vauvatavaraa.

Esikoisen vaatteet taisin pesasta aikoinaan ihan samalla Persilillä kuten muunkin perheen vermeet, eipä ollut herkkä iho neidillä tai sitten tottua oitis jytyihin aineisiin.

Mun piti kommentoida vaikka mihin juttuihin kun kerrankin yön rauhassa kirjoittelen, mutta ei tää pää ole sen parempi, oli hiljaista tai ei! Huomenna pitäis lentää koko päivä kavereiden luona. Olen jopa buukannut päikkäriajan vierailulle, katsotaan miten menee tällaisen yön jäljiltä. Sellaisen seikan olen huomannut tässä tällä viikolla, että jo koon suuremmat rintsikat ei tahdo enää mahtua, meikäläinen alkaa taas muistuttaa Dolly Partonia... Mitähän näistäkin on enää jäljellä imetyksen jälkeen kun pari säälittävää ja loppuun venynyttä nahan palaa roikkuu navassa, sen verran taitaa olla etumuksessa painoa taas... ;-) Onpas positiivisia mietteitä... No juu, yritän taas saada Nukkumattia kiinni, jospa olisi tällä kertaa paremmin tavoteltavissa!

Voikaahan hyvin pallerot ja onnea kaikille 30 kerhoon liittyville!

Tiina 33+1

Vierailija
2/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! PIKKUSISKO oli onneksi aloittanut pinon, toivottavasti uni tuli pian ja sitä riitti :-) kyllä me ollaan melkoisia yökukkujia suurin osa. Itse pyörin hetken tyynyjä asetellen sängyssä kunnes annoin periksi ja nousin ylös. Saahan sitä taas päivällä nukkua..

SAIRASLOMISTA ja VUOSILOMISTA muuten tuli mieleen varmistaa (kun moni on aloittamassa vuosilomaa ennen äitiysvapaata) että jos te olette työkyvyttömiä (lääkäri kirjoittaisi sairaslomaa) niin miettikää kannattaako hukata vuosilomaa... Jos ilmoitatte työnantajalle sairaudesta ennen vuosiloman alkua ja pyydätte loman siirtoa, niin vuosilomaa siirretään. Jos taas ilmoitatte vasta loman alettua, sitä siirretään vasta 7 päivän kuluttua jos sairaus ja loma vielä jatkuu. Siinä on tietty puolensa ja puolensa. Säästyneen loman voi pitää myöhemmin tai sen saa rahana. Joillakin lomarahan saaminen edellyttää loman pitämistä, ja loman ajankohta voi vaikuttaa äitiyspäivärahan määrään korottavasti, jos huomioidaan 6kk työtulot. Kannattaa siis miettiä mikä on omalta kohdalta järkevin juttu ja vaikka kysyä oman TESsin ja yrityksen käytäntöjä. Mutta tämänhän te tiesitte.

SÄTEILIJÄ kiitos Kättärikokemuksista. Mekin ollaan menossa haikaranpesään, ja valmennukset on 7. ja 14.7. niitä odotan kovasti, toivottavasti pääsen tällä kertaa mukaan. Kiva kuulla että siellä on ollut mukavaa henkilökuntaa.

HUIIIIII rohkaistuin minäkin lukemaan marrasmurujen pinoja, ja huh huh. Rupesi jännittämään ne SYNNYTYKSIIN valmistautumisasiat. Siellä keskusteltiin mm. sairaaloiden käytännöstä laittaa potilaat itse vaihtamaan LAKANAT. Luin muuten tästä tuolta vapaa sana puolelta yksi yö piiiiiitkän ja uskomattoman viestiketjun. Mietiskelin monenmoista, mm. vaihtaiskohan miespotilaat itse lakanat; tulisko kenellekään mieleen edes pyytää miehiä vaihtamaan lakanoita; eikös laitosapulaiset ole siellä sitä varten; jos joku haluaa lakanansa vaihtaa niin siitä kai sitten vaan; vaan miten on hygienian laita jos kaikki lakanakaapeilla; jos joku huonossa kunnossa niin on se nyt omituista ettei niitä henkilökunta vaihtaisi ja auttaisi muutenkin; mitä tästä synnyttäjiä syyllistämään; ... jne. Muutenkin mietin että miksi naiset on tehnyt lasten saamisesta ihmeellisen syyllistämis/pätemis/nöyryytys asian. Jos jokainen synnytys on erilainen, niin miten jotkut luulee olevansa kompetentteja arvostelemaan (rankastikin) toisten reaktioita ja valintoja.

MIEHEN PAINO en ole huomannut että oma mies olisi lihonut, ainakaan vielä, ja nyt siirretään hänelle minun kuntosalikortti, kun en itse siellä pääse käymään.

Nyt annan vuoron toisille, ettette tikahdu mun aamuyön höpinöihin.

:-) se on perjantai ja sitten viikonloppu

t. Heini ja masumyllertäjä rv 30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess! Keskeytymätöntä unta 7h! Ilman vessassa käymistä ja heräilyjä. Tytsykkä menee perjantaisin jo(?) kahdeksaan ja kyllä tuntia aikaisemmin herääminen on välillä NIIN vaikeaa. Tosin olen nyt keksinyt, että kun alkaa vähitellen sytyttelemään valoja ja " kolistelee" niin jo on herääminen helpompaa. Tosin aikuista taitaisivat moiset keinot vaan ärsyttää!

Höh, eilen oli taas paastosokeri koholla. Ei paljon, mutta yli viiden kuitenkin. Tuntuu olevan aika eri käytäntöjä pitkin suomea, jossain tuollaisista arvoista oltaisiin jo tutkimuksissa ja ravintoterapeutin juttusilla...? Ehkä he neuvolassa ensi tiistaina sitten ottavat puheeksi jos tarvetta ilmenee.

Meillä päin alkavat syyslomat tänään, joten mulla on sitten tyttö kaverina täällä ensi viikolla. Toivottavasti ilmat suosivat ja ei sataisi.

Huh, Heini viestitteli jonkun kaupungin sairaalakäytännöistä ja itseäni ainakin jo vahvasti ahdistaa tuleva sairaalassa olo. Sain ehkä viime kesänä tarpeekseni, kun olimme tytön diabeteksen takia viikon osastolla, mutta myös edellinen synnytys ja osastolla olo oli ikävää. Tosin varmaankin ikävät fiilikset johtuivat hormonitason romahtamisesta, olin itkuinen, kipeä ja umpiväsynyt. Meitä oli parhaimmillaan viisi (tosin nykyään on kahden hengen huoneet) samassa huoneessa, joten siellä ei ihan kauhean pitkiä unia otettu, kun vauvoja tuotiin öisin jatkuvasti syömään. Sitten joku kuorsasi tai jutteli unissaan yms. Osaltaan asiaan vaikutti myös se, ettei tyttö osannut syödä rintaa. Väsytin itseni lypsyrumballa ja sillä, että mietin yöt sitä, miksei vauva osaa syödä! Olin ehkä maailman onnellisin ihminen, kun pääsin kotiin. Oli matot lattialla ja verhot ikkunassa. Eikä ollut luumusosetta jääkaapissa. ;)

Älkää ensikertalaiset säikähtäkö, sairaalassa olo voi olla ihan mukavaakin ja toivon itsekin, että tällä kertaa fiilis pysyy korkeammalla.

Nyt jään odottelemaan, iskeekö siivousvimma vai uni. Jälkimmäinen houkuttelee noin 110% enemmän...

Tervetuloa " uusille" joulutähtösille, kiva kun pinot alkavat olla piiiitttkiä!

Kirsikka ja aarre -ooo, meilläkin alkaa viikot kolmosella- rv 30+0 :)

Vierailija
4/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin puolestani!

Muut nousee innolla kukonlaulun aikaan ja mun, kun olis pitäny herätä ajoissa niin ei mitään toivoa.... 10h unet meni yhteenmenoon ilman mitään ongelmia, sisältäen kyllä yhden vessa reissun, joka vei uniajasta max 2 minuttia;D Univaikeuksia ei siis meillä päin vielä näkyny... *KOP KOP*

Nyt oonkin sitten leipomassa töihin. Tuntu kyllä hullulta alkaa hommiin ennen kaheksaa aamulla;D ja töihin ajattelin raahautua sitten joskus kun jaksan ja piirakkakin vähän jäähtyny ettei ihan kädet ja syli pala kun sitä bussissa joudun kuskaamaan. Kiinnostus siis edelleen ihan nolla koko lähtemistä kohtaan, huoh!

Heini taisi olla se joka vuosilomista puhu... mä sitä samaa just mietin sillon pitkään et otanko lomia tähän väliin vai en jos tuleekin sitten s-lomaa.... mut mietin sit et pitää vaan ajoissa sit muistaa töihin ilmotella jos saikulle joudun, mut eipä oo vielä ollu tarvetta ja ens viikolla torstaina siis alotan sit vuosiloman..... :DDDD

Nyt täytyy mennä kattomaan miltä tuolla uunissa näyttää.

nani 30+3

Vierailija
5/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin melkein koko yön :)) ukko sanoi että yskin kyllä kovasti mutta en ite herännyt kun kerran juomaan ja uni jatkui - - juhlaa!!

Aamu meni hiukan pitkäksi ja piti lapset opintielle lähettää: samalla kun heitä valmistelin, koira vinkui aamupisulle ja päästin sen ulos niin eikös vaan karannut jonnekin omille teilleen.... mrrr!!! Joskus aamut on yhtä kaaosta ja tuo piski ei kyllä auta yhtään asiaa. On vissiin sen verran pentu vielä (1v6kk) että kokeilee rajoja ihan niin kun pienet lapset.

Eilen siellä lääkärissä gyne paineli sillä ultra-anturilla niin lujaa nivusista ja häpyluun tietämiltä että koko illan vihloi ja sattui :( Limaa irtosi joka vessakäynnillä ja pelkäsin jo että yöllä tulee lähtö. Ukollekin sanoin asiasta jotta yöajelulle voidaan joutua.. Onneksi pysyi toukka vielä masussa :))

Niin kovasti kaikkea leipomusjuttuja tulee luettua täältä että ajattelin itsekin kunnostautua asian tiimoilta viikonlopun aikana. Muksut on ainakin aina valmiina kun partiolaiset :) Taidetaan tehdä ihan vaan pullaa niin vien sitten niitä töihin maanantaina kun käyn pöytäni putsaamassa. Itse en syö niitä, ei maistu mulle leivonnaiset, ja hyvä niin kun nuo sokeriarvot huitelee yli sallittujen :o

Mulla silleen hyvin asiat kun olen tuolta savokarjalasta kotosin niin mun sisarukset (meitä 5) kun tulee vauvaa kattomaan niin tuovat syötävää tullessaan ja keittävät kahvitkin itse :)) Se meillä tapana. Sanoin siitä jo miehen satakuntalaiselle suvullekin että näin on tapana ja varautukaa siihen :)) Ovat tottuneet että minä sanon suoraan mitä mielessä on, toki kohteliaasti ja toista kunnioittaen.

Kovasti mulla oli taas jotain oikeen asiaakin... pitääköhän tähän tietsikan viereen hakea muistilehtiö ja kynä -> siihen sitten raapustaa ajatuksia sitä mukaa kun niitä putkahtelee niin muistaa sitten jonkin näkösiä lauseitakin niistä muodostaa :o

Mutta nyt tilaa muillekin. Palaillaan :)

RauPotar ja toukka 32+6 (huomenna vaihtuu taas viikko)

Vierailija
6/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raupotar (ja joku muukin) välttelivät yläkertaan menoa. Meillä sama juttu, lasten valtakunta, eli aikamoinen kaaos mahtaa olla. Tosin eilen alkoivat omatoimisesti siivota, ilmeisesti ei enää mahtunut kävelemään ;) Välilä täytyy mies passittaa tarkistamaan tilanne...

Voi olispa ihana leipoa, ainakin kun joku muu siivoais ne sotkut sen jälkeen ;) Täytyy varmaan katsoa joskos viikonloppuna kykenis moiseen touhuun. Tosin supparit on olleet aika lailla kovia.

Oliko meidän palstalla juttua lapsiveden tihkumisesta? Onko jollakulla kokemuksia? Pieni epäily alkaa itsellä sinne suuntaan olla. Täytyy varmaan soitella neuvolaan jos vielä jatkuu.

Tein vauvalle investoinnin; tilasin valmiin kapalon. Eli sellaisen jossa ei tarvitse osata taitella itse. Meillä kun kaikki kolme lasta ovat rauhoittuneet vauvana, kun on kääritty tiukasti peittoon. Nyt arvelin jo kokeilla valmista kapaloa. Toivottavasti on kannattava investointi.

Muistin aikana; Tervetuloa uudet joulupallerot joukkoon. Ihana tosiaan kun pinot kasvaa ja saa lukea toisten tunteita ja kuulumisia!

Yöt ovat aika resuisia meillä. WC-reissuja täytyy tehdä ainkain kaksi. Muutenkin tuntuu, että yöt ovat yhtä ähinää ja tuhinaa minun osalta. Dementtiakin pahenee, kävin kaupassa ja sinne päästyäni olin unohtanut kaiken mitä piti ostaa! Eli nyt on pakko käyttää osotslistaa.

Hyvää perjantaita kaikille!

Jouluodotus 31+1

Vierailija
7/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, kyllä kohta olisi hermoloma paikallaan..eli saisi mammaloma tehdä tuloaan. Olen ihan rikki täällä töissä. Tee sitä, tee tätä ja mikään ei tunnu kelpaavan! Toivottavasti muilla ei ole töissä tälläistä.

Nyt koskee jo hedaria siihen malliin, että pitää särkylääkettä vetästä, että jaksaa viiteen asti tietokoneen ruutua töllöttää.

Mitenkäs muilla töissä, onko kellään muulla hermot kireellä?

Tirppis ja toukkaamus 30+2

Vierailija
8/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihanammin päivä enään alkaa.. laa.. lal.. lauleskelee täälä yks hullu itsekseen.. Siis suomeksi meille tuli ja tulee lunta, siitä ilahtuu kovasti joka vuosi. Lapset myös jo suunnittelee lumiukkoja. Joko saa kaivaa joulu värmeet esille...?? Tuikkasin pesään tulen kun on vähän viileä täälä ja sielähän vois vaik pullia paistella tänää.. lapset ainaskin tykkäis.

Tässä tohinoissa pian unohtaa mitä piti kommentoida...

Niin sairaalloista te puhuitte. Henk. koht. en odota innolla sinne menoa (paisi et nyytin saa) poden kait jonkinlaista sairaala kammoa. Pelkkiä ikäviä kokemuksia niistä paikoista. Oma kaavinta (tehtiin kun tuli keskenmeno), äidin kuolema ja ikävät synnytys reissut eivät olleet niitä mukavampia kokemuksia. Yritän kuitenkin pitää mielen reippaana ja asenteen positiivisena. Palkintohan on mitä parhain.

Synkäksi meni nyt tämä vaik ei ollut tarkoitus.. Mut sit pääsee viel tuulettamaan et 30 on nyt täynnä... JEEE!!

Nefili ja 30!!!!!!!!!

Vierailija
9/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti kysymäni että mitenkäs kauan mammat on aikoneet sairaalassa viettää synnytyksen jälkeen? Siis jos kaikki hyvin? Eikös nykyään pääse kotio koht´sillään kun jakautunut? Meillä vauva joutuu tarkkailuun kahdeksi päivää sokeriarvojeni vuoksi joten ainakin sen ajan ollaan..

Esikoisesta olin -96 kokonaista kolme ja puol päivää ja lihoin sinä aikana 4kg vaikka muksukin siinä välissä putkahti :)) hih hih. Ja tokaraskaus oli sektio elikkä olin 5 ja puol pv :(

Mutta nyt vaatehuoltoa... palaillaan taas..

Raupotar

Mitä häh? Lunta jossain? Justiinhan vasta ruska tuli? Voe tokkiisa...

Vierailija
10/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunlapsi siitä lapsiveden tihkumisesta kyseli.

Itsellä kävi näin pojan kanssa: Tos noin kuukautta ennen la menin illalla nukkumaan kun menin maaten jotain lirahti housuihin. Seistessä mitään ei tullut ja kun menin maate tuli taas. Onneksi olin saanut tietoa asiasta, kun siskolle oli käynyt samoin. siis mulla oli pieni reikä kohduss ylhäällä, josta sit vettä pääs tulemaan aina maatessa. sit soitin synnärille ja käskivät tulla näytille. sinne sit jäin ja alkoivat seurata tulehdus arvoja, ilmeisesti siitä johtuen seuraavana päivänä käynnistettiin. Käytäntöjä on ilmeisesti kovinkin erillaisia näiden kans, mut näin tehtiin ainakin täälä.

neffi

Vierailija
11/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RauPotar :Sairaalassa tulee varmaan vietettyä se " pakollinen aika" . (Kun jotenkin olen sairaalakammoinen.. Iho menee kananlihalle, kun sairaalaan pitää astua. Kääks. Syynä aiemmat sairaalakokemukset. Tämän takia en halua sairaalassa olla yhtään sen kauempaa, kuin on pakko!)

Pitää pakata kaikkea mahdollista veskaan mukaan ennakkoon, ettei pääse tylsistymään..mp3 soitin on must (kunnon rokkia ja metallia) ja sitten jotain kivaa lukemista. Ainiin ja jotain hyvää syömistä. Eiköhän noilla selviydy tai sitten on jo meikäläisessäkin vikaa :D

Mut luulis että sitä " viihtys" hieman paremmin, kun on jotain sellaista mukana, mistä itse pitää. Ei täten ajatukset pörrää sairaalan seinillä liikaa :)

Vierailija
12/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne viikot vaan vilistää, että taas on viikonloppu edessä.:)

Olipa taas yö. Pakollinen vessareissu oli kauhee, kun ei meinannut jalkaa saada siirrettyä toisen eteen. Siis liitoskivut taas pahimmillaan, teki ihan mieli huutaa ja itkeä. :( Onneksi joka yö ei ole ainakaan vielä näin paha (kop, kop..). Nukuttua saan, mitä nyt heräilen kääntämään kylkeä ja korjailen jalkojen välissä olevaa tyynyä. Heräsin vasta 8.45, kun kello soi (lapsilla kympin aamu). Olisin voinut kevyesti jatkaa vielä pari tuntia untenmailla¿

Sairaalassa oloaika: Ekasta lapsesta olin viikon verran, kun vauva joutui kahdesti valohoitoon. Toisella kertaa olin kaksi vai kolme päivää. Olin aikas huonossa kunnossa, kun kotiuduin ja oli toinen pieni vielä kotona hoidettavana (mies ei pystynyt oleen töistä pois). Nyt toivon, että olisin paremmassa kunnossa kotiin tullessa kuin viimeksi eli olen valmis olemaan useamman päivän sairaalassa, jos olotila sitä vaatii.

Tirppanalle tsemppiä töihin. Itsellänikin oli töissä loppuaikana hermot normaalia piukemmalla. Kai puoliksi huonosti nukutut yöt ja silti pitkät työpäivät kasvavan vatsan kanssa, puhumattakaan muista ¿pikku¿ vaivoista, teki tehtävänsä. Sitten, kun piti jaksaa tehdä yhtä paljon hommia kuin muutkin ja olla ainakin päällepäin ¿iloisesti raskaana¿, vaikka toisinaan mieli tekikin vain valittaa vaivoja. Vuosiloman alkaminen oli jo siis ihan paikallaan. ;)

Onnea kaikille kolmenkympin saavuttaneille! Loppusuoralla ollaan ja maalissa odottaa paras mahdollinen palkinto. :)

Viikonloppu taitaa mennä vauhdikkaasti. Toisella lapsella harkat huomenna ja toisella pelimatka. Sunnuntaina taas toisella pelireissu edessä. Onneksi ei joka viikonloppu mene tämän kaavan mukaan. Ensi viikko sitten nautitaan syyslomasta lasten kanssa. Ihanaa, saa itsekin nukkua pitempään.

Tuuti 33+2

Vierailija
13/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli taas käytyä ja kaikki menee edelleen hyvin. Verenpaineet vieläkin alhaalla, hemoglobiinia ei tällä kertaa ottanut mutta kehotti jatkamaan raudan syöntiä kun viimeksi hemppa oli 113. Sf-mitta pysyy samalla käyrällä kuin ennenkin ja oli nyt 32 cm. Painoa oli tullu vähän liikaa -melkein 2 kiloa kahdessa viikossa =/ Kyseli että oonko herkutellu viime aikoina tavallista enemmän tai oonko vähentäny liikuntaa mutta eipä muuten puuttunu asiaan... Itseä meinaa vähän tympiä kun en olisi uskonu että näin reippaasti nousee varsinkaan kun painoa oli jo ennen raskautta vähän liikaa... Pitäisi vähentää karkkeja yms mutta kun ei pysty =( Nytkin mussutan salmiakkeja jotka ukko toi tulijaisiksi työreissulta =) Täytynee aloittaa reipas kuntoilu heti synnytysen jälkeen että joskus mahtuu vanhoihinkin vaatteisiin.

Eilen oli vähän hektinen päivä tuon lakon takia kun ukko meni viroon työreissulle maanantaina ja kun eilen piti tulla kotiin, niin ongelmaksi tuli että millä...! Tallinnasta Helsinkiin pääsivät suht helposti, mutta Helsingistä Ouluun olikin vähän vaikeampi paikka. Lentoja tui kyllä, mutta kaikki täynnä ja jonot noin 60 henkilön pituisia =/ Onneksi ehtivät vielä pendoliinoon ja pääsi kotiin puoilta öin =)

Loppuvuodelle ei pitäisi enää tullakkaan reissuja, onneksi, sillä tämä mamma alkaa jo hermostua kun ukko on reissannu jo viimeiset kolme viikkoa ja väillä ihmettelee että yksinkö tässä tätä vauvaa ootellaanki...!

Tuohon sairaalassaoloon mä en osaa paljoa kommentoida... OYSissa pitävät vissiin ensisynnyttäjiä noin kolme päivää jos ei oo ongelmia eli ainakin sen ajan oon varautunu siellä viettämään. Kovin kauaa ei tietenkään huvittaisi siellä lojua kun en oo viettäny koko elämäni aikana (syntymistä lukuunottamatta ;) ) kuin yhden päivän sairaalassa ja sekin tuntui aika mahdottoman tylsältä. Mutta eiköhän se aika kulu suht nopeaa kun kaikki on uutta ja ihmeellistä ja imettämisen aloittamisessakin on varmaan omat taistelunsa =/

Mulla ei vieläkään tietoa ihmeellisemmistä supisteluista joten koulunkäynti jatkuu yhtä reippaana kuin aikaisemminkin ;) Jaksamisia kaikille sairaslomalaisille ja muistakaa ottaa rauhallisesti vaikka onkin enää niin vähän aikaa " turvallisille" viikoille =)

pimmi 34+0

Vierailija
14/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas.En ole jaksanut ja ehtinyt kirjoitella.Muiden kuulumisia kyllä lukenut ja niitä onkin kiva lukea.Alkuviikosta oli syyslomavieraita ja muuta hässäkkää ollut.

Itseäni ei sairaalassa olo inhota tms.Vaikuttanee se että ammatiltaan sh ja oon siellä ollut töissä.Ja esikoiselta olin siel yli kuukauden potilaana,niin on siihen tottunut.Kuopuksen syntymän jälk olin 3pv ja olihan se ihana tulla kotia ja se ikävä ja kaipuu mikä oli esikoista oli aivan valtava.Jos nytkin tuolla 3päivällä selviää niin hyvä on.

Omaa napaa:mulla oli viime viikon ke-la tosi tukalaa oloa.rv 28 lääkärin neuvolassa lääkäri tunnusteli ja sanoi että vauva on matalalla,pää tuntui.Nyt sitten viimeviikolla oli tuossa häpyluun kohdalla aivan valtava kipu ja kävely tosi vaikeaa,tuntui että pää kohta vaan valahtaa ulos ja supisteli.Koitin ottaa sitten vähän rauhallisemmin.Muistan kuopukselta tuon samaisen armottoman kivun kun vauvan pää laskeutui ja kiinnittyi,mutta kylläkin vasta rv 35.No sitten tämän viikon ma sain lääkäri ajan,ja niinhän se vauva oli aivan tuossa alhaalla ja melkeen kokonaan kiinnittyneenä pää.Lääkäri sanoi että ihan vähän se saa sitä päätä vielä liikutettua.Otti myös hiiva ja streptokokki testit,niistä kysyn ma neuvolassa tulokset.

Nyt olo on sitten sellainen että vauvan pää tuntuu ihan tuossa alhaalla,kävely välillä vaikeaa,supistelee herkästi.Vauva potkii tosi paljon ja ne siis tuntuu ylös.Maha on tosi alhaalla roikkuu ja joka kyykistyminen ja koukkiminen on inhottavaa kun ottaa heti jalkoihin kiinni.Lääkäri käski ottaa rauhallisemmin,levätä mahd.paljon.Sanoi että kun pää näin aikaisin laskeutunut,niin kokoajanhan se ärsyttää kohdunsuun tilannetta.Mutta onneksi siellä ei ollut tapahtunut mitään.

Tulipa pitkä sepustus...Jossakin oli jo lunta satanut,voi ihana minäkin ootan.Pakkasia on kyllä ollut,tänäänkin aamulla -10.Eikä oo vieläkään plussan puolella.Tunnustan että ensimmäiset joulutortut on tehty,voi vitsi maistui hyvältä!!!

Väsymys on nykyään taas ihan valtavaa.Voisin nukkua aivan kamalasti.Nyt kun vauva on laskeutunut,niin se ei paina enää niin pissarakkoon.Öisin ei tarvi usein käydä kuin kerran vessassa.Nukun ku tukki tyyny jalkojen välissä.Joka kyljen kääntö on tarkkaan harkittu.Mies naurokin yhtenä iltana sitä näkyä.Ei pääse kovin nopeaa kääntymään.

Ok,pitääpä lähteä sohvalle makoileen.Lapset nukkuu vielä.

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!!

Jotto 30+2 (minäkin niitä loppukuun odottajia,ja viimeinkin alkaa luku kolmosella)

Vierailija
15/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on alkanut vähän jännittämään synnytyksen ajankohta, toivoisin niin paljon että saisin olla joulun esikoisen ja miehen kanssa kotona (ja mahdollisesti myös vauvan :). Tuntuisi kauhealta olla joulunpyhät sairaalassa..Joka tapauksessa en aio sairaalassa olla kuin sen ajan mitä on ihan pakko. Jos molemmat ollaan ihan ok, niin kotiin täällä pääsee (uudelleensynnyttäjät) kahden päivän (yön) kuluttua. Viimeksi taisin olla neljä päivää, olivat aikas pitkiä päiviä. Yöt etenkin olivat sairaalassa hankalia, jos oma vauva ei itkenyt niin jonkun muun sitten ainakin. Meillä vielä oli kämppiksen kanssa lapset ihan eri rytmissä, eli ei kumpikaan taidettu unta juurikaan saada. Ja lakanatkin piti itse vaihtaa, jos kykeni, mutta itseäni se ei kyllä häirinnyt. Ihan kiva vaan kun oli jotakin puuhaa vauvan nukkuessa.

Onko muilla vauvat jo kääntyneet raivotarjontaan? Meillä ollaan vielä pää ylöspäin. Potkut tuntuvat jo aika inhottavilta, joten sen puoleenkin toivoisin että vauva kääntyisi äkkiä. Esikoinen kääntyi vasta rv 36, joten voipi olla ettei pikkukakkonenkaan vielä halua pää alaspäin olla. Toivottavasti kuitenkin kääntyy, ulkokäännöstä kun ei nyt voi yrittää. Perätilassa en suostu synnyttämään (jäi pieni epäluottamus vauvan kokoarviota kohtaan, esikoinen kun arvioitiin melkein kilon pienemmäksi viikko ennen synnytystä. Onneksi mahtui kuitenkin tulemaan..), ja sektiotakaan en haluaisi.

Mullakaan ei olisi ongelmia nukkumisen suhteen (ei edes pissata yöllä), mutta meillä poika on päättänyt taas ruveta heräilemään useamman kerran yössä. No, ei ainakaan ehdi tottua kokonaisiin öihin ennen uuden tulokkaan syntymistä. Ainakaan vauva ei voi olla huonompi nukkumaan kuin tuleva isoveikka..

M ja potkuttelija rv30+3

Vierailija
16/26 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on lukea, kun on meidän pinolla jo näin kivasti pituutta! Tervetuloa vaan uusille pinon jatkajille!

SAIRAALASTA ensin. Täällä meillä se sairaala onkin vähän erilainen kun Suomessa. Tosin suomalaisesta ei ole omaa kokemusta, vain lueskellut täältä pinoista. Täällä oikeestaan ihan nautin sairaalassa olosta kun kakkosen kanssa siellä olin. Esikon kanssa vauvan hyvinvoinnista oli kova huoli. Mutta siis täällä on jokaisella oma tilava huone, vieläpä ihan kivasti yleensä sisustettu. Sohva on jossa mies voi viettää yön, ja kiikkus tuoli, missä kiva vauvaa imettää. Videot, telkka, pikku jääkaappi. Menusta voi tilata ruokaa millon haluaa... Eli pikkusen niinkun hotellimeininkiä, tosin hoitsut kyllä käy usein kattomassa vointia tietysti. Vauvan voi pitää joko omassa huoneessa tai viedä hoitolaan. Suunnitelmissa tälläkin kertaa pitää vaavi vieressä koko sairaalassa olo ajan, mutta katsotaan. Viimeksi päädyinkin itsekkäästi viemään vaavin yöksi vauvalaan, että sain itse nukuttua, kun siihen vielä oli ennen kotiin menoa mahdollisuus. :o/

Brassailumielessä en kuitenkaan tätä juttua kirjoita, kun siitä joutuu ihan itse omastakin pussista kuitenkin maksamaan aikalailla, vaikka vakuutus suurimman osan korvaakin. Siitä " ilosta" siis on meidän perheessä sitten osamaksulla maksettu ihan kuukausitolkulla jälkikäteen. Sillä etenkin kun sektio on kyseessä, niin hintaa proseduurille kertyy. Sairaalassa saa olla sektion jälkeen yleensä 4 päivää, mutta molemmilla kerroilla sain mennä kotiin kolmantena päivänä.

Se siinä siis on nautinnollista, että saa keskittyä vauvaan pari ekaa päivää, kun kaikki muu hoituu muitten tekemänä. Vierailijoitahan noita tuppaa käymään yllinkyllin, mutta silti. Ja tytteleitä varmasti tulee ikävä kanssa, mutta he on innolla menossa grandman ja grandpan luokse yökylään...

Ja sitten kommenttia ÖISTÄ. En tiedä etta kroppaanko ne nesteet kertyy, mutta yleensä selviän ihan ok 9h vessatta yöllä, vaikka päivisin juonkin vettä ihan mielettömiä määriä. Koko ajan kova jano. Muilla? Lonkat kyllä vaivaavat kovasti makuuasennossa. Hankalaa on toi kyljenkääntö siis täälläkin, ja noustua ekat askeleet on TOSI kipeitä ja vaivalloisia. Hatunnosto vanhuksille, jotka tälläisen kanssa elävät päivästä toiseen....

No tulihan tuota juttua taasen, vaikka aina meinaan vaan lyhyesti laittaa. Jaksaakohan kukaan edes lukee......?

Vierailija
17/26 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo huomattavasti parempi yö takana, nukkumaan laitoin jo 21.30 ja esikko herätti 30min sitten eli ihan mukavasti tuli yölle mittaa..

Sairaalassaolosta oli puhetta... Houkuttelevalta kyllä kuulodti tuo USAmaman sairaala, hieman on erilaista kun täällä mut kuten kirjoitit, se varmasti näkyy sitten laskussa. Esikoisesta oltiin sairaalassa puuduttavat kuusi päivää kun neiti joutui valoon, toivottavasti ei ihan yhtä pitkäksi mene tällä kertaa kun tulee neitiä niin ikävä! Muuten kyllä en ole ihan ekojen joukussoa juoksemassa pois, jos vaikka sais nukuttua hetken siellä kun esikko tuo nyt oman mausteensa kotonaoloon. Alkumetrit on varmaan taas aika haasteellisia kun pitää opetella kahden lapsen kanssa oloa. Onneksi mies jää kaveriksi kotiin heti. Lakanoita ei muistaakseni Tyksissä itse tarvitse vaihtaa tai sitten en viimeksi älynnyt.

KUTINASTA olis kysyttävää... Voipi johtua toki myös siitä, että ilma kylmenee ja lämmistys lähtee käyntiin, mutta mietityttää kuitenkin... Onko jollakin siis kokemusta siitä hepatoosista vai mikä se nyt oli? Mulla kun kutiaa polvet ja kyynerpäät (oudot paikat) ja rapsututtaa aika lailla, onko tässäkin asiassa maltti valttia vai kenties hallaa? Neuvola mulla olis tiistaina, kannattaako odotella sinne asti? Lisääntyykö kutina nopeasti jos on siitä kyse?

Tänään pitäis käydä kaupungilla, ilman esikoista, ihanaa. Sais rauhassa katsella ja kierrellä...

Mukavaa lauantaita kaikille!

Tiina 33+2

Vierailija
18/26 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

blääh..takana sellainen liskojenyö että huh-huh...

tänään pääsen sitten nautiskelemaan täytekakusta :) saan varmaan poitsun kanssa vetää koko kakun, kun muu juhlaporukka keskittyy juomapuoleen :(

mä olin esikoisen kanssa sairaalassa 4päivää...tästä ajasta muistan sen kun kelloa tuijotellen odottelin miestä että tulee työpäivän jälkeen ja itkusilmässä sitten halailtiin kun mies lähti illalla kotiin.

mä olen kyllä hankkinut jo tukijoukot valmiiksi. mies on koko joulukuun kotona ja minun äitini tulee ennen jouluaattoa ja lähtee vasta tammikuun toisella viikolla...ohho, onhan siinä totuttelu jäädä 2lapsosen kanssa yhtäkkiä kotiin :)

heh..onpas sekavaa tekstiä, ei saa itsekkään selvää.

nimigallubbiin: meillä tulee varmaan aikamoinen kina lapsen nimestä :)

se on vaan päätetty että 2nimeä+sukunimi :) ollaan ainakin jostain samaamieltä! onhan tässä aikaa ensivuoden puolelle mietiskellä ja kinata :)))

hmm..kaittes se on lähdettävä kaffen juontiin ja kokeilemaan mitä löytää juhliin vaatetta..taidan vetasta jätesäkin päälle ja rintojen alle saunatakin vyön...ei purista mistään..murr, ei viitsisi ostaa mitään kun jää käyttämättä kuitenkin.

kaunista ja iloista päivää kaikille!!!

ai niin...joku kyseli siittä hepatoosista? mä oon jostain lukenu että siinä kutiaa masu aivan järkyttävästi.soita ihmeessä äippäpolille niin saat rauhan mielelle :)

Vierailija
19/26 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh ei sitten viime yönä tullut kunnolla nukuttua. Kolmesti vesssa ja sitten kaikenlaiset painajaiset ja kummat unet on pitäny

hereillâ. Onneksi on viikonloppu ja ei tarvitse stressata mistâân. Illalla ollaan menossa kavereiden luokse syömâân joten mukava pâivä tulossa.

Mulla oli lääkäri tiistaina ja vauva oli laskeutunut hyvin pââ alaspâin. Hurjalta tuntui kun lääkäri kokeili kädellä paikkoja niin se tunsi vauvan pään.. Paikat oli kuulemma kiinni, mutta itselle tuli tunne että joko se nyt on syntymässä?

Supistelemaan on ruvennut aina kun on jalkojen päällä pitempään tai kävelee. Lekuri meinasikin ettei enäâ tarvitsisi liikkua niin paljoo. Itsestâ tuntuu, että sitä on kohta ihan mökkihöperö jos pitää neljän seinän sisällä kököttää koko ajan.

Onkos muille joulumammoille iskenyt kauhee väsy Päälle? Itsestä tuntuu että voisi nukkua melkein rajattomasti. Tää alkaa muistuttaan alkuraskauden mieletöntä väsymystä.

Haluaisin ottaa hiuksiini ennen vauvan syntymää jonkinlaisen tukikäsittelyn, ettei niitä tarvisi sitten olla laittamassa kun aika menee vaavin kanssa. Mutta olen kuullut ettei se luultavasti tartu hiuksiin nyt. Onko muilla kokemuksia asiasta. Olisi kiva jos sitä ei näyttäisi aivan seinästä repäistyltä..

Hauskaa viikonloppua mammoille ja masuasukeille!

Ellinoora ja bébé 33+4

ny hereillä

Vierailija
20/26 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumiukkoa oltiin tos lasten kanssa tekemässä.. ja pulkkakin piti ottaa esille.. vaik paljon on lunta tullut se pulkka oli kyl vielä vähän aikaista.

Kyläilyä pitäis tänään harrastaa, saa jotain muuta puuhaa, tervetullutta vaihtelua. Mies pisti mut pakkolomalle kun jatkuvasti telon itseäni( sain juuri ison haavan ranteeseen imurista) Eli nyt pittää köllötellä tuola sängyllä ja vaik kutoa.

Kutinasta en osaa sanoa mitään, itsellä kutiaa juuri toi vatsan alue, mut neuvolassa sanottii sen olevan vain nahan venymistä ja käskettii rasvata. Meillä kun toi neuvola täti on aikas välinpitämätön.

Sairaalassa en aijo kyl olla yhtään pitempään kun on pakko, mielellää vaik jo seuraavana päivänä kotia lepäämään(sielä se ei onnistu). Tuskin kuitenkaan päästävät.

Nyt sinne huilimaan ennen kun pitää sinne kyläilemään.

nefili 30+1