Jos sinulle ja puolisolle tulee riitaa ja puoliso alkaa huutaa. Pystytkö itse olemaan korottamatta ääntäsi?
Kommentit (21)
Menisi huutokisaksi. Eksän kanssa meni aina. Nyksä ei huuda, siispä en minäkään. En ole koskaan kestänyt sitä, että minulle huudetaan, ja reaktio on voimakas.
Pystyn. Menen lukkoon jos joku huutaa enkä pysty sanomaan mitään edes normaalilla äänellä.
Pystyn, jos saan poistua tilanteesta. Jos ei ole poispääsyä, alan herkästi itsekin huutaa. Ja huudan kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, jos saan poistua tilanteesta. Jos ei ole poispääsyä, alan herkästi itsekin huutaa. Ja huudan kovempaa.
Voisihan tuotakin joskus kokeilla ihan huumorimielessä. Jos ei vaimo anna tilaisuutta kertoa omaa mielipidettään niin voisi huumorimielessä huutaa kovempaa:)
Kerran elämässä kokemus:)
En huuda. Poistun tilanteesta ja koko parisuhteesta, jos minulle huudetaan. Se oli melkoinen yllätys exälle, joka erehtyi kerran karjumaan minulle. Seuraavan kerran kohtasimme pari vuotta myöhemmin sattumalta kaupassa. En ole huonokuuloinen, ei tarvitse huutaa.
Pystyn koska olen niin laiska eikä kiinnosta. Suuttuneen esittäminen vaatii ihan valtavan voimanponnistuksen ja näyttelemistä eikä siihen jaksa aina ryhtyä. Mutta sitten kun esitän niin mikä vain hiljentää potentiaalisesti toisen nopeimmin niin sitä tehdään.
Meillä riitä ei mene huudoksi vaan kumpikin vetäytyy omiinoloihinsa miettimään asiaa.
Molemmat huutaa ja sitten mökötetään ja sitten mimä sovittelen
Äänenvoimakkuus nousee asteen kyllä ja ääni tiukkenee ihan luonnostaan, mutta en huuda.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Menen lukkoon jos joku huutaa enkä pysty sanomaan mitään edes normaalilla äänellä.
Voisit olla minun puolisoni. Välillä ottaa oikein pataan, kun haluaisin vain purkaa riidat ja kiukun muutamalla tunnelatautuneella repliikillä ja päästä nopeaan sovintoon.
Jos korottaa niin minäkin korotan (vielä korkeammalle). Huudetaan siinä muutama huonosti valittu sana ja mökötetään seuraavaan päivään. Riitelyt itsessään ei siis montaa minuuttia kestä.
Raivostun totaalisesti parin minuutin ajaksi ja sen jälkeen en puhu aikoihin mitään. Minulta ei vaan tule sanoja eikä minulla ole toiselle mitään puhuttavaa. En siis mökötä, en vain puhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit olla minun puolisoni. Välillä ottaa oikein pataan, kun haluaisin vain purkaa riidat ja kiukun muutamalla tunnelatautuneella repliikillä ja päästä nopeaan sovintoon.
Oletpa tosi kiva. Raivostut hetkessä, lepyt hetkessä ja sitten ihmettelet, että mikä tolle oikein tuli, onpas se tyly.
Vierailija kirjoitti:
En huuda. Poistun tilanteesta ja koko parisuhteesta, jos minulle huudetaan. Se oli melkoinen yllätys exälle, joka erehtyi kerran karjumaan minulle. Seuraavan kerran kohtasimme pari vuotta myöhemmin sattumalta kaupassa. En ole huonokuuloinen, ei tarvitse huutaa.
Mutta, kun ei mene jakeluun, jos puhuu normaalilla äänellä.
Pystyn. En ala huutamaan, ihan periaatteessakaan.