Kalasatama - Teoreettisesti paras asuinalue Helsingissä?
Kun otetaan huomioon alueen turvallisuus, palveluiden läheisyys, luonnon läheisyys, talojen kunto, ravintolatarjonta, asumiskustannukset, liikenneyhteydet, keskustan läheisyys, koulut jne. Niin Kalasatama on voittamaton.
Kommentit (131)
Parashan se on, ei siitä mihinkään pääse. Kallio, Kalasatama ja Tripla muodostavat kolmion, jonka sisällä ovat ne elinvoimaiset alueet
Vierailija kirjoitti:
Parashan se on, ei siitä mihinkään pääse. Kallio, Kalasatama ja Tripla muodostavat kolmion, jonka sisällä ovat ne elinvoimaiset alueet
Myös Teollisuuskadun työpaikat ovat tämän kolmion sisällä.
Kuten muutkin uudet Helsinkiläislähiöt - Kalasatamakin on pilattu sosiaalisella asuntotuotannolla. Siellä siis kukoistaa mmuuton haittavaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin uudet Helsinkiläislähiöt - Kalasatamakin on pilattu sosiaalisella asuntotuotannolla. Siellä siis kukoistaa mmuuton haittavaikutukset.
Jaahas, sulla ilmeisesti kokemusta, joten kerro tarkemmin. Mä en nimittäin tiedä vaikka olen täällä asunut 11 vuotta jo.
Ihan hyvä, että inkluusiota kerran niinkin päin, että itse asumisensa maksavia sijoitetaan nisti-matualueille.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään. Erityisesti minusta on kiva, miten ranta on jätetty vapaaksi niin, että voi kävellä vedenrajassa vaikka koko alueen ympäri. Uimarannan ja metsän läheisyys Mustikkamaalla ei ole huono juttu sekään, vaikka itse arvostankin enemmän urbaaneja palveluja ja hyviä liikenneyhteyksiä. Niin ja puistothan on jo nyt hienoja, varmaan vain paranevat aikaa myöten.
Rantako jätetty vapaaksi? Ne rannathan on pilattu paaluttamisella ja täytöllä.
Asuin itsekin Kalasatamassa vuoden ja suoraan sanottuna on vaikea ymmärtää, miten jotkut siellä oikeasti viihtyvät.
Mustikkamaankin arvo luonto- ja virkistysalueena on heikentynyt huomattavasti, kun lähialueelle on asutettu valtavasti enemmän ihmisiä. Siellä ei ole nykyään enää koskaan rauhallista kuten oli ennen vaan kesäisin siellä on suorastaan väenpaljous. Maastokin on selvästi kulunut. Eikä Laajasalon ratikkalinjan massiivinen työmaa ja merimaiseman halkova silta auta asiaa. Pilalla, pilalla.
Aivan karmea alue. Betonih..vetti siellä korkeiden talojen varjossa. Eihän tuossa ole mitään positiivista. No, ehkä silta mustikkamaalle korkeintaan.
Puistatus tulee, kun siitä ajaa ohi.
Hyvä, jos sielläkin joku viihtyy. Kontrasti vaikka Arabianrantaan siinä lähellä on massiivinen.
Eikö teitä häiritse a) isot talot ja silta, joiden varjossa elätte b) aluetta halkova massiivinen liikenne c) se, että metrosta näkee suoraan taloon sisälle? d) luontoympäristön puute? En voisi kuvitellakaan tuolla asuvani.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos sielläkin joku viihtyy. Kontrasti vaikka Arabianrantaan siinä lähellä on massiivinen.
Arabianranta on oikeasti kivaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse a) isot talot ja silta, joiden varjossa elätte b) aluetta halkova massiivinen liikenne c) se, että metrosta näkee suoraan taloon sisälle? d) luontoympäristön puute? En voisi kuvitellakaan tuolla asuvani.
Perustele luontoympäristön puute??????
Menin kwerran Kalasatamaan ja pikkupoika tuli koulusta, ehkä kolmasluokkalainen ja tutki roskista, sanoi mulle että meillä on kallis koti.
Eikö Kalasatamankin uusissa taloissa ollut jotain ongelmaa vai muistanko väärin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kalasataman-tornitalossa-reistailev…
Juttu on vuodelta 2023. Onko tilanne jo parantunut?
MINÄ RAKASTAN KALASATAMAA. Sijainti on Helsingin parhaita, KENELLÄ muulla on meri niin lähellä?
Kävelin tänään kalasataman ohi. Kaunis urbaani ympäristö.