Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasatama - Teoreettisesti paras asuinalue Helsingissä?

Vierailija
13.07.2022 |

Kun otetaan huomioon alueen turvallisuus, palveluiden läheisyys, luonnon läheisyys, talojen kunto, ravintolatarjonta, asumiskustannukset, liikenneyhteydet, keskustan läheisyys, koulut jne. Niin Kalasatama on voittamaton.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala

Mikä kala on?

Vierailija
2/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Se on hirveän ahdas ja ruman näköinen alue. Samanlainen hankala sumppu kuin jätkäsaarikin. Ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia on teoriassa hyvä tai huono. Käytännössä toisinpäin

Vierailija
4/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks jokaisella asuinalueella pitäis olla muka ravintoloita. Ihmiset voi opiskella myös itse kokkaamaan ruokansa. Eikä siellä Kalastamassa edes hirveesti vaikuta olevan luontoa. Lähin luontokaistale on Korkeasaaren eläintarha.

T: joskus Kalasataman läpi julkisilla kulkeva

Vierailija
5/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammo paikka :((

Vierailija
6/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tykkää. Käyn siellä silloin tällöin ja en viihtyisi asua. Talot liian lähekkäin. Pelkkää kiveä. Erittäin tuulinen.

Ehkä yleiskuva hiukan muuttuu kun istutukset kasvaa mutta ei ei.

Ja keskeneräisyys näkyy muutenkin vielä.

Vierailija
7/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan just muuttamassa pois, 2 vuotta ollaan Kalasatamassa asuttu. Ei todellakaan ollut sitä mitä kuviteltiin sen olevan. Listaltasi suurin osa on kaikkea muuta kuin totta.  

Vierailija
8/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasataman rakentaminen on pilannut näkymät kaikkialla. Kun katsoo mereltä ja saarilta Helsinkiin, niin siellä ne rumat Kalasataman tornit ovat. Kalasatama on harmaa ja kylmä. Menee ainakin 30-50 v, ennen kuin siellä on edes vähän viihtyisää puiden kasvettua. 

Vierailija
9/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut Kaliksessa jo 8 vuotta - mulle tämä on täydellinen paikka! Ihan sama mitä muut ajattelee, ei kai kukaan nyt väkisin tänne joudu.

Vierailija
10/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka siellä ja kyllä mä varmaa viihtyisin. Nyt asun omakotitalossa, jossa tuli talkkari mukana, yksin en asuisi hetkeäkään, muuttaisin saman tien vaikka tuonne kalasatamaan.

Onko siellä luontoa tai puistoja lähellä? Tykkään käydä kävelyllä jossain missä ei ole koko ajan autoja, se olisi varmaan ainoa miinus jos ei voi ulkoilla.

Vierailija
11/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Erityisesti minusta on kiva, miten ranta on jätetty vapaaksi niin, että voi kävellä vedenrajassa vaikka koko alueen ympäri. Uimarannan ja metsän läheisyys Mustikkamaalla ei ole huono juttu sekään, vaikka itse arvostankin enemmän urbaaneja palveluja ja hyviä liikenneyhteyksiä. Niin ja puistothan on jo nyt hienoja, varmaan vain paranevat aikaa myöten.

Vierailija
12/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ainoa ihmiselle sopiva kaupunginosa on Ulkosaaret.

13/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama on upea tulevaisuuden proletariaatin asuinalue, joka on saanut inspiraationsa Merihaasta.

Vierailija
14/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, asun itse mieluummin Kulosaaressa.

Vierailija
15/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka siellä ja kyllä mä varmaa viihtyisin. Nyt asun omakotitalossa, jossa tuli talkkari mukana, yksin en asuisi hetkeäkään, muuttaisin saman tien vaikka tuonne kalasatamaan.

Onko siellä luontoa tai puistoja lähellä? Tykkään käydä kävelyllä jossain missä ei ole koko ajan autoja, se olisi varmaan ainoa miinus jos ei voi ulkoilla.

Mm. Mustikkamaa ja Korkeasaari on lähellä.

Vierailija
16/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa Kalasatamaan, jos EI halua rahallensa kunnon vastinetta.

Ja sama pätee koko Helsingiin. 

Helsingissä on koko Suomen huonoin hinta/laatu -suhde, kun puhutaan asumisesta. 

Vierailija
17/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteellisesti ihan hanurista ja poikittain, mutta se oli kai tarkoituskin.

Vierailija
18/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tehnyt niistä taloista edes hienoja. Nyt näyttää ihan korkealta merihaalta.

Vierailija
19/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimisto siellä. Näen ikkunasta ~40 makuuhuoneeseen suoraan, verhoja ei näemmä varjon puolella nuoriso aina harrasta.

Vierailija
20/131 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteellisesti ihan hanurista ja poikittain, mutta se oli kai tarkoituskin.

Sinne pääsee hyvin autolla ja pois. Julkiset toimii. En tiedä mitä voisi olla paremmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan