Sisko soitti mökkilomamme jälkeen.
Pieni osa minusta toivoi, että ehkä soitti kuulumisia, mutta kysyi taas rahaa. Tällä kertaa sanoin suoraan, että niin sä soitit vaan rahan takia. Tähän takelteli, että on muutakin asiaa. No halusi suoratoistopalvelun tunnukseni. Ollaan puhuttu tästä lukemattomia kertoja, että en enää lainaa, kun ei maksa takaisin. Silti aina soittaa samasta asiasta. Sanoi, ettei kukaan muukaan lainaa, kun ei maksa takaisin. Olin vain hiljaa. En ymmärrä miksi kaikki muut olisivat vastuussa hänen elämänsä rahoittamisesta. Miksi ei mene töihin?
Kommentit (39)
Kurjaa mutta älä mahdollista siskosi perseilyä.
sama kuin alkoholistin kanssa, jos et sano EI niin mahdollistat juomisen.
Kun aina vaan lainaat ja lainaat, ei huolta hällä huomisesta!
sanot nyt että EI, en lainaa enää. Mennään huomenna työkkäriin/nettiin jne katsomaan mitä sulle keksitään!
Silleen autat. Jos ei ota apua, on se sitte vaan että voivoi, moimoi.
No niin. Nyt lähetti viestejä perään:
"Lol"
"En mä rahaa tarviikkaa"
"Näin miten hirttoköysi tehdään edullisesti itse #DIY" ja nauruhymiöitä
Miksi tekee tätä? Olen jo kerran soittanut poliisit, kun uhkasi itsemurhalla ja lähetti itsemurhakirjeen minulle.
Minä en jaksa enää. Ei se nyt niin voi olla, että aina kun en suostu lainaamaan niin uhkailee itsemurhalla.
Ap
Älä reagoi noihin viesteihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Älä reagoi noihin viesteihin mitenkään.
Mitä, jos en reagoi ja hän tekee sen? En pystyisi elämään itseni kanssa.
Ap
Onko hakenut niitä Kelan tukia, joihin oletettavasti on oikeutettu? Tai onko ilmoittautunut työttömäksi, jos siis on työtön? Aikuisesta voi tehdä sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen, joka vastaa lapsesta tehtävää lasua. Ehkä tällainen kannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa enää. Ei se nyt niin voi olla, että aina kun en suostu lainaamaan niin uhkailee itsemurhalla.
Ap
Eräänlaista vallankäyttöä tuokin.
ET ole vastuussa hänen teoistaan! Hommaa apua!
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/apua-itsetuhoisuuteen/miten-tukea-itsemu…
Niin se voi tehdä ja se on siskosi valinta ei sinun
Ei sinne töihin niin vaan mennä. Mutta jos ei töitä saa, täytyy budjetoida elämänsä niin, että ne yhteiskunnan tuet riittävät, mitä työttömälle maksetaan. Eli ei pidä leikkiä, että on rahaa, jos sitä ei oikeasti ole.
t. Työtön.
Vierailija kirjoitti:
Tee siskostasi huoli-ilmoitus
Olen tehnyt. Olen soittanut hätänumeroon, sosiaalipäivystykseen ja sairaalaan. Olen keskustellut sosiaalityöntekijän, poliisin ja sairaanhoitajan kanssa. Olen tehnyt huoli-ilmoituksia, mutta kukaan ei auta, kun hän ei itse halua apua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano hänelle, että itsemurhalla uhkaaminen on henkistä väkivaltaa.
Laita viesti että rt siltikään lainaa. Ja että itsemurha ei ole ratkaisu ongelmiin eikä raha
Pistä sille tukipuhelintrn numeroita
Vierailija kirjoitti:
Ap
Soita sille apua ja sano sinne niin vakavaa huolta että siskos joutuu suljetulle. Ehkä se sit oppii ettei huolestuta muita. Aika varmasti suljetulle lähete lähtee jos lääkäri sais tiedon että on puhunut hirttoköydestä eli sillä on käytännössä itsemurhasuunnitelma toteutusta vaille valmis.
Nimim kokemusta o.
Vierailija kirjoitti:
Onko hakenut niitä Kelan tukia, joihin oletettavasti on oikeutettu? Tai onko ilmoittautunut työttömäksi, jos siis on työtön? Aikuisesta voi tehdä sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen, joka vastaa lapsesta tehtävää lasua. Ehkä tällainen kannattaa tehdä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008387400.html
Sun oman kunnan sivuilta, huoli-ilmoitus, kun soitat, ei tarvitse sanoa omaa nimeään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano hänelle, että itsemurhalla uhkaaminen on henkistä väkivaltaa.
Minä vastasin hänen viestiinsä jo äsken: "Toi on henkistä väkivaltaa."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee siskostasi huoli-ilmoitus
Olen tehnyt. Olen soittanut hätänumeroon, sosiaalipäivystykseen ja sairaalaan. Olen keskustellut sosiaalityöntekijän, poliisin ja sairaanhoitajan kanssa. Olen tehnyt huoli-ilmoituksia, mutta kukaan ei auta, kun hän ei itse halua apua.
Ap
Tai sitten se apu ei ole hänelle oikeanlaista. Sillon on muiden helppo sanoa ettei ota apua vastaan.
Olet ikuisessa kierteessä, jos annat rahaa aina kun uhkaillaan itsarilla. Ihan hirveää käytöstä siskoltasi ja sun pitää tehdä sille loppu.
No ei kannata antaa periksi
Kurjaa mitta teit oikein, hänen on itse rahoitettava elämänsä