Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko soitti mökkilomamme jälkeen.

Vierailija
12.07.2022 |

Pieni osa minusta toivoi, että ehkä soitti kuulumisia, mutta kysyi taas rahaa. Tällä kertaa sanoin suoraan, että niin sä soitit vaan rahan takia. Tähän takelteli, että on muutakin asiaa. No halusi suoratoistopalvelun tunnukseni. Ollaan puhuttu tästä lukemattomia kertoja, että en enää lainaa, kun ei maksa takaisin. Silti aina soittaa samasta asiasta. Sanoi, ettei kukaan muukaan lainaa, kun ei maksa takaisin. Olin vain hiljaa. En ymmärrä miksi kaikki muut olisivat vastuussa hänen elämänsä rahoittamisesta. Miksi ei mene töihin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kelvannut käteinen raha vaan olisi pitänyt tilille siirtää.

Vierailija
22/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hakenut niitä Kelan tukia, joihin oletettavasti on oikeutettu? Tai onko ilmoittautunut työttömäksi, jos siis on työtön? Aikuisesta voi tehdä sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen, joka vastaa lapsesta tehtävää lasua. Ehkä tällainen kannattaa tehdä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008387400.html

Sun oman kunnan sivuilta, huoli-ilmoitus, kun soitat, ei tarvitse sanoa omaa nimeään!

Asumme eri paikkakunnilla ja minä kyllä kerroin nimeni heille ja laitoin sen ilmoituksiin yhteystietojeni kanssa ja kerroin myös tietenkin siskolleni soitoista ja ilmoituksista. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee siskostasi huoli-ilmoitus

Olen tehnyt. Olen soittanut hätänumeroon, sosiaalipäivystykseen ja sairaalaan. Olen keskustellut sosiaalityöntekijän, poliisin ja sairaanhoitajan kanssa. Olen tehnyt huoli-ilmoituksia, mutta kukaan ei auta, kun hän ei itse halua apua. 

Ap

Eli olet tehnyt kaikkesi!

Se riittää!

Ps. Olen samankaltaisessa tilanteessa. Voimaton olo, mutta kun ei voi väkisin auttaa, muista se.

Oma päätös jos...

EI ole sun syy tms

Vierailija
24/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla isoveli onneksi lainaa aina tarvittaessa, mutta pidän kunnia-asiana maksaa velat heti pois kun saan rahaakin. Sillätavalla saan lainaa toistekkin.

Vierailija
25/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mihin rahat kuluu? Jos oma rahatilanne ok niin voisin viedä ruokakassin..

Vierailija
26/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti paras apu voi olla välien katkaisu. Kun hän menettää tarpeeksi, niin ehkä löytyy motivaatio avun vastaanottamiseen. Vaikka hän tekisikin itsemurhan, niin syy ei ole sinun.

Vierailija
27/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhalla uhkailu on henkistä väkivaltaa. Älä anna periksi.

Vierailija
28/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mihin rahat kuluu? Jos oma rahatilanne ok niin voisin viedä ruokakassin..

Röökiin ja alkoholiin. Ilmeisesti huumeitakin käyttää. Sanoo tietysti ostavansa ruokaa. Ruokakasseja ei kuitenkaan huoli. 

Ap

Vierailija
29/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailuihin vastaat lyhyesti: "en lainaa, soita 112 / muu tukipuhelinnumero"

Ensimmäiseen lainakysymykseen vastaat: "en lainaa"

Vierailija
30/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä juoppona ja mt-ongelmaisena kehotan, että älkää auttako näitä. Älkää lainatko. Ei kannata viedä edes ruokakassia. Kun on tarpeeksi pohjalla, niin voi löytyä motivaatio päästä ylös. Tämä kehotus siis siinä tilanteessa, että ei ole vastaanotettu jo tarjottua oikeaa apua. Useinhan tarvitaan joku kuntoutus tms.

Vierailija
31/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojele itseäsi ja ota etäisyyttä tai ainakin rajoita yhteydenpitoa. Olet parhaasi tehnyt siskosi eteen etkä enää oikein muuta voi.

Vierailija
32/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman erikoista riistää itseltään henki vain siksi, ettei saa rahaa lainaksi. Siskosi vain kiristää sinua, kun tietää, että olet huolissasi. Melkein neuvoisin katkaisemaan välit kokonaan, jos mikään muu ei tepsi. Eli et vastaa puheluihin etkä viesteihin mitään. Sinun on suojeltava myös itseäsi tuollaisilta manipulointiyrityksiltä. Mihin siskosi ylipäätään tarvitsee rahaa lainaksi? Käyttääkö hän päihteitä?

Tai sitten laitat siskollesi yksiselitteisen viestin, jossa kerrot, että et tule lainaamaan hänelle enää rahaa, ja siitä asiasta on turha enää enempää keskustella. Piste. Muihin asioihin liittyen voitte olla yhteyksissä. Et ole kuitenkaan kenenkään pankki.

Vierailija
33/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sisko narsisti? Et ole vastuussa hänen rahoistaan etkä hänen hyvinvoinnistaan. On väärin että kaataa kaiken sinun päälle ja uhkailee itsarilla.

Vierailija
34/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että senkus tekee sen. Ihmiset, jotka tuollaisella uhkailee on ihan äärimmäisen pahoja. Välit poikki ja sano, että soittelee kun on tehnyt parannuksen.

Vierailija
35/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on epävakaa perseilijä. Lopeta perseilyn mahdollistaminen, nyt vaan tiukka EI näille pyynnöille ja kiristyksille.

Vierailija
36/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hakenut niitä Kelan tukia, joihin oletettavasti on oikeutettu? Tai onko ilmoittautunut työttömäksi, jos siis on työtön? Aikuisesta voi tehdä sosiaalitoimeen huoli-ilmoituksen, joka vastaa lapsesta tehtävää lasua. Ehkä tällainen kannattaa tehdä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008387400.html

Sun oman kunnan sivuilta, huoli-ilmoitus, kun soitat, ei tarvitse sanoa omaa nimeään!

Asumme eri paikkakunnilla ja minä kyllä kerroin nimeni heille ja laitoin sen ilmoituksiin yhteystietojeni kanssa ja kerroin myös tietenkin siskolleni soitoista ja ilmoituksista. 

Ap

Joo niin se yleensä menee, mutta sain vastattain just tietää ettei tarvi sanoo omaa nimeä. Meillä justa vastaava ja sanoin, mutta silloin sain kuulla ettei tartte. Se alentaa ilmoituskynnystä. Voi sanoa että naapuri tuttu sukulainen....

Vierailija
37/39 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa enää. Ei se nyt niin voi olla, että aina kun en suostu lainaamaan niin uhkailee itsemurhalla.

Ap

Sano hänelle, että itsemurhalla uhkaaminen on henkistä väkivaltaa.

Minä vastasin hänen viestiinsä jo äsken: "Toi on henkistä väkivaltaa."

Ap

Tuo on hyvä. Tee tuo aina, kun hän uhkailee.

Vierailija
38/39 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eilen meni tekemään sen.

Ap

Vierailija
39/39 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä estäisin hänen soitot kokonaan. En kaipaa mitään kerjäläisiä ja pummeja elämääni. Aivan sama onko sukua tai kaveri.