Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kokemuksia vaihto-opiskelusta Pietarissa/muualla Venäjällä??

Vierailija
19.10.2006 |

Joudun lähtemään Pietariin opiskelemaan pakolliseksi 4kk:n ajanjaksoksi yliopistoon koulutuslinjani vuoksi, joten jos jollain olisi kokemuksia ottaisin mielelläni vastaan:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua kyllä kiinnostaisi mahdolliset työharjoittelupaikat Pietarin ( tai yleensäkin) Venäjän alueella.

Saanko ap. kysyä sinulta mitä/missä opiskelet?

Vierailija
2/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin joskus lähteä sinne suomalaiseen kouluun opettajaksi. Saakohan siellä lastenhoitoa järjestymään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussamme on pakollinen kulttuuriintutustumisjakso ja sen voi suorittaa joko opiskellen tai työskennellen, mutta luotettavaa työharjoittelupaikkaa on vain todella hankala saada. Ainakin oman koulun kontaktit vielä niin tuoreita ja vähäisiä, omat hankilökohtaiset uupuvat kokonaan. Jännittää todella paljon sinne lähteminen, vaikka aikaa siihen on vielä reilu vuosi..toisaalta ihanaa lähteä tutustumaan maahan, joka on aina jotenkin kiehtonut. Hirvittää vain jättää poika ja mies tänne Suomeen, vaikkakin vain lyhyeksi aikaa..ja pääseehän sieltä viikonlopuiksi kotiin, jos liiallinen ikävä iskee:)

Vierailija
4/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään perheen, jossa mies sai töitä Pietarista ja vaimo+3lasta seurasi perässä. Palkkasivat luotettavan lastenhoitajan todella halvalla ja kertoivat kaiken sujuneen loistavasti. Lapset oppivat vuodessa puhumaan venäjää:) Nyt isän työt taas Suomessa ja koko perhe harmissaan.

Olisihan se lapsille valtava lahja tutustuttaa vieraaseen kulttuuriin, opettaa avarakatseisemmaksi ja ennenkaikkea venäjän oppiminen olisi tulevaisuuden kannalta hieno asia:)

Vierailija
5/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulun kautta vaihdossa (tradenomi) ja opiskelin ainoastaan kieltä vuoden. Valmistumisen jälkeen olin töissä vielä viisi vuotta. Silloin minulla ei ollut vielä lapsia, mutta varmasti lapsenvahteja löytyy halvalla.

Mitä muuta haluat tietää?