Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sienien huuhtelu

Vierailija
12.07.2022 |

Osaako joku selittää että miksi joidenkin milestä sieniä ei saisi edes huuhtaista? Kun roskien,ja kohtapuoliin tänne rantatuneiden bakteerien takia sun muuta voi olla vaarana. Myyräkuume yms mitä nyt ilmaston muuttuessa tänneki tulee?

Kun ajatttelen että ne sienimetsässä olevat sienet ovat välillä kovassa kaatosateessa. Mutta sitten sienien nopea huuhtasu veisi maun jotenkin pois? osaako joku avata tätä ajattelumallia. vai tarkotetaanko siinä sitten sitä ryöppäystä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huuhdella, ei ne havunneulaset ole hyviä eivätkä sula kovin hyvin.

Vierailija
2/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasudilla sienet putsataan, ei missään tapauksessa huuhdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne putsataan sieniharjalla. En kyllä osaa vastata itse kysymykseen että meneekö ne sienet miksikään huuhtelemalla.

Vierailija
4/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne putsataan sieniharjalla. En kyllä osaa vastata itse kysymykseen että meneekö ne sienet miksikään huuhtelemalla.

Harjaile sinä suppilovahverot ja mustat torvisienet, minä huuhtelen raanan alla.

Vierailija
5/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjaile sinä suppilovahverot ja mustat torvisienet, minä huuhtelen raanan alla.

Ok.

Vierailija
6/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niille riittää harjaaminen, mutta jos ne ovat vaikka hiekkaisia, niin voihan ne lisäksi huuhtaista.

Tautibakteereita on turha pelätä.

Vierailija
7/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuume? Sienistä?

Googlaa nyt edes.

Vierailija
8/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kaatosade ja sitten huuhtasu vie maun jotenkin pois? En ymmärrä tätä kyllä. Sienet imevät vettä mutta kyllä ne pannulla sitten paistuvatkin. ja miksi ottaa turhia riskejä kun noita loisia on tulossa ilmaston muutoksessa kuitenkin.

Toki käyn sienimetsällä mahdollisimman kaukana metässä enkä puistossa mistä jotkut keräilevät. Oliko se satametriä lähimmästä isommasta tiestä kun mä muistan kuitenkin ne vanhanajan autot ja lyijybensiinit. Enkä ole kuin vasta nelikymppinen.

Sienet imevät muutakin kuin vettä. Tsernobylin ceisium laskeutumista en olisi niin huolissani kun huuhtelemalla niistäkin voi päästä. Enempi se lyijy ja raskasmetallit.No tässähän ihmettelen sitten vaan. ja odotan että pääsisi sienimettään.

Vierailija
9/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyräkuume? Sienistä? Jaa no kyllä eläimet vaan levittävät tautejakin.

Googlaa nyt edes.

Vierailija
10/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä pidä huuhdella.

Vierailija
11/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys

Vierailija
12/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Imee vettä kuin sieni" tarkoittaa sitä, että sienet imevät vettä itseensä, kun ne huuhtelee. Minusta se ei haittaa, sienet pannulle vaan, niin vesi haihtuu niistä. Ja bakteerit kuolevat samalla.

Vierailija
13/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Sen kun vedät naamariin ja ei paljon meditaatiota tarvita!

Vierailija
14/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niille riittää harjaaminen, mutta jos ne ovat vaikka hiekkaisia, niin voihan ne lisäksi huuhtaista.

Ei niitä huuhdella

Vierailija
15/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkakaan ei ole kovin hyvä sienissä. Ravintolakokki voisi saada aikamoista satikutia. Eli huuhtelu hyvä.

Vierailija
16/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä huuhdella

Miksi niitä ei saisi huuhdella? Se oli se kysmys mihin haluaisin vastauksen.

Vierailija
17/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Imee vettä kuin sieni" tarkoittaa sitä, että sienet imevät vettä itseensä, kun ne huuhtelee. Minusta se ei haittaa, sienet pannulle vaan, niin vesi haihtuu niistä. Ja bakteerit kuolevat samalla.

:D niin aivan, tämä sanontako ei viittaakaan pesusieneen?! Hienoa, taas sivistyin. Hoh hoijaa näitä selityksiä.

Vierailija
18/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huuhdellaan vain jos on pakko.

Paitsi keittämistä vaativat, kuten iso osa rouskuista, huuhdellaan tietysti moneen kertaan.

Vierailija
19/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huuhtaisu on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kunnon pesussa sienet taas imevät vettä, muuttuvat limaisiksi ja niiden käsittely hankaloituu tämän myötä. Paremmin ne pöpöt tuhoutuvat siinä, kun sieniä kuumentaa niistä ruokaa laittaessa.

Mitään haittaa tuosta huuhtaisusta ei kuitenkaan ole, eikä varmasti makuunkaan vaikuta, joten kukin tehköön miten tykkää.

Vierailija
20/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D niin aivan, tämä sanontako ei viittaakaan pesusieneen?! Hienoa, taas sivistyin. Hoh hoijaa näitä selityksiä.

No luepa tuosta. https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000660217.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi