Mopsien kasvattaja arvostelee somessa villakoiramixejä
Onko kyseessä ajojahti tai huomion saaminen pois lyhytkuonoisten rotujen terveysongelmista?
Kommentit (6)
Niinhän ne arvostelevat myös esimerkiksi sakemannien kenoselkiä.
Omatunto selvästi kolkuttaa, mutta mitään ei voida myöntää.
Työkaveri otti mopsin ja esitteli mulle sen kuvia ihan innoissaan. Oli tosi vaikea olla kun teki mieli sanoa että oletko täysin vajaa kun otit tällaisen pilalle jalostetun korisijan nurkkiin kärsimään.
Villakoiramikseihin liittyy eettisiä ongelmia, kuten valheelliset väitteet, väärät lupaukset allergisoimattomuudesta, kastrointivaatimukset ja rahastus, mutta itse koirat, mikäli vanhempien terveyttä tutkitaan, eivät risteytyksistä kärsi.
Mopsit sen sijaan ovat oikeasti ongelmallinen rotu.
Villakoiratmiksit voivat esim Usassa lentää vapaasti lentokoneella, mopsit eivät, koska lentoyhtiöt eivät halua maksaa korvauksia, jos eläin kuolee. Siitäkin voi päätellä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri otti mopsin ja esitteli mulle sen kuvia ihan innoissaan. Oli tosi vaikea olla kun teki mieli sanoa että oletko täysin vajaa kun otit tällaisen pilalle jalostetun korisijan nurkkiin kärsimään.
Minä sanon aina noissa tilanteissa ääneen sen mitä ajattelen. Sosiaalinen paine on ihan hyvä keino muuttaa asenteita pikkuhiljaa. En ikinä hyssyttele eläinrääkkäystä tai sen tukemista.
Minulla ald joka paras koira mitä ikinä ollut. Ja ei allergisoi miestäni, joka ei siedä muita koiria. Koira on terve, hyväluontoinen, ihana. Ell sanoi että "priima".
Rotukoirakasvattajat on pääsääntöisesti täysin seinähullua porukkaa, ei siinä sen kummempaa.