mun elämä joko murenee huomenna tai puhkeaa kukkaan...
Kommentit (62)
Jos 74 olisi joutunut itse kokemaan lapsettomuuden kohdallaan, ei TAKUULLA kirjoittaisi kuten kirjoittaa. Minunkin on helppoa sanoa/tuomita sellaisia asioita, jotka eivät ole koskettaneet minua...mutta kah, olen niin fiksu että en moiseen sorru.
Avarra maailmaasi 74. Toivottavasti et joskus joudu keräämään heittämiäsi kiviä...
Lapsettomuus voi johtua hyvinkin pienistä seikoista tai sitten vähän isommista...harvoin se on ns. itseaiheutettua;
miehen siittiöt hitaita/vähän...
sairaus, jonka takia ei voi saada norm. lapsia
rakenteelliset jutut
hormonaaliset häiriöt
tuskimpa kukaan huvikseen lapsia " tehtailee" ...
Ja oletko koskaan ajatellut, kuinka olisit toiminut, jos ette olisikaan olleet niin onnekkaita?
Osaatko samaistua siihen suruun ja kaipaukseen kun syli on tyhjä?
Pettymyksiin, turhautumiseen...
Tuskin tuo oli alkuperäinen 55, tai jos oli niin ei sillä tainnut olla selkeää kantaa asiaan tai halusi vain ärsyttää sanoillaan.
Hyväksyin asian, vaikka se raskaalta tuntuikin. Siten tapahtui ihme, ja 1,5 vuoden kuluttua toinen...55
Nostan hattua, jos todella olet tuota mieltä mitä kirjoitit. Mutta se on sinun mielipiteesi.
Jos olet fiksu ihminen ja tasapainoinen, niin et sinä tälläiseen, ap:n kirjoittajan aloittamaan pelon/ilon/odotuksen-ketjuun moista kirjoittaisi ja noin kapeanäköisiä mielipiteitä.
Onnittelut minultakin APlle.
ja kuten todettua, älä ota itseesi. Kukin taplaa tavallaan.
Lestadiolaisetkin voivat käyttää lapsettomuushoitoja lapsen saamiseksi ihan niinkuin muutkin ihmiset. Terveisin yksi lestadiolainen
Vierailija:
Oiskohan joku lesta asialla?
Olen kuullut että heillä on hyvin kielteinen näkemys " lapsettomuushoitoihin ja tehtailtuihin lapsiin" ...
Tämä ketju jäi eiliseltä mieleen ja oli pakko hakea ja saada tietää miten kävi :D Ja hyvin oli käynyt, kiva kiva!
Tosin kovin nuori ja kokematon ja eihän näistä asioista kovin paljoa puhuta ääneen...
Lakimuutoksen ansiosta lapsi saa tietää, keneltä munasolut on saatu, ja tämä onkin vähentänyt munasolujen luovuttajien määrää. Mielestäni se on kuitenkin lapsen ihan perustavanlaatuinen oikeus.
Vaikeita asioita! Itse EN voisi luovuttaa. Pelkäisin kai, että lapselle tapahtuu jotain pahaa jos en ole itse suojelemassa.
Ap, oletteko harkinneet mahdollisuutta että vaikka adoptoisitte lapsen? Toivotaan vielä kuitenkin parasta.
JI HAA, JIP-PII.....
....NE OLIVAT TALLESSA.
NE OVAT SIELLÄ JA VOIVAT HYVIN...
:) mä repeän onnesta.
Ihanaa, voiko tää olla totta.
Odotin aivan paiseessa soittoa ja juuri hetki sitten se tuli.
Meidän pikku " kaverit" ovat tallessa
-NE OVAT TALLESSA.
Me laitoimme esikoisen alullepanemiseen YLI 10 000 EUROA emmekä missään vaiheessa voineet olla varmoja aiheuttaako se rahankäyttö vain lisää tuskaa ja kyyneliä.
Ja lapsemme on taatusti sen arvoinen että tuo satsaus kannatti tehdä. Toki olemme kärsineet aivan kohtuuttomasti tuskaa, mutta sillepä ei mitään voi. En ole katkera edes tuosta valtavasta rahasummasta, vaan muistan vain sen henkisen helvetin.
Olemme aikanamme jo upottaneet hoitoihin, lääkkeisiin jne ehkä noin 10000¿ ... ei siis helpoin tie saada lapsia.
(puhumattakaan henkisistä paineista ja piinasta)
Muut kun ovat sijoittaneet siinä vaiheessa itsensä vain lakanoiden väliin....ja sitten ollaan samassa tilanteessa.
Toiset laittaa rahaa lapsen vaatteisiin ja leluihin,
Me laitoimme rahat (ja lainat) siihen, että meillä kasvaa nyt kotona LAINA (tapaus A) KORKOINEEN (ylläri B)
(ei pankissa ;))
Ja silloin päätimme, että kaartimme on tässä.
Ja sama hoitojen määrä ei kiehdo (ja vaikka tuloksia saataisiinkin nopeamminkin...) ja kipujen ja sivuvaikutusten ja henkisen piinan...
...joskus tuntuu, että joka tätä ei ole kokenut, niin sen ei näihin asioihin kannata ottaa kantaa kovin kärkkäästi.
MUTTA VOI TÄTÄ ONNEA, MIKÄ MEIDÄT NYT KOHTASI...
...AIVAN MAHTAVAA.
YLI UPEAA.
huh. ja nyt aamupalalle :)
(voi, miten pysynkään nahoissani?)
En ole kommentoinut tuota säilyttämistä ja sen kalliutta...
...Me vain päätimme luopua koska olimme varmoja (tai luulimme olevamme varmoja) ettemme enää kaipaa jälkikasvua kaksostemme lisäksi. Ja miksi olisimme laittaneet latimme kiinni alkioiden säilytykseen - joita emme uskoneet tarvitsevamme enää.
Emme ole varakkaita (kumpainenkin hoitoalalla) ja kyllä jokainen sentti on täytynyt jostakin repiä....mutta se on kannattanut.
Ja nyt en halua takertua pikkujuttuihin ja pahoittaa mieltäni,
sillä mulla on ilonpäivä... JI HAA :D
Voi että mä olen onnellinen puolestasi. Otan tosissani osaa iloosi! Toivottavasti niistä munasista saadaan kasvamaan teille vauva!
Ihan saman verran ollaan laitettu täälläkin rahaa palamaan että saatiin yksi pikkuprinsessa. Meillä on pakkasessa useampi pikkusisaruksen alku ja parasta toivotaan kunhan tulee aika kokeilla niiden kanssa onneaan.
Onnea teille matkaan ap!
41
Olo on todella pilvissä...
Ajattelin viedä lapsoset yökylään mammalle ja sitten laitetaan yhdessä hyvää ruokaa ja haaveillaan ...HMMM.
Sitten alkaa oviksen bongaus, siirto, piinailu, testi, ultra...ja sitä rataa, jos kaikki menee hyvin. Valitettavasti voi käydä myös niin, että tuo ketju katkeaa jo ekaan - ovis ei tulekkaan. :(
Mutta tänään en sitä sure, sillä on tapahtunut jotakin tosi hienoa :) ja aivan täytenä yllärinä...
Me annoimme luvan tuhota alkiot joskus 03 keväällä...
Nykyihmisen on vain niin vaikea sitä hyväksyä.