Mies ostaa pätkäytti pienen 4kW generaattorin talven turvaksi
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ootko kysynyt, mistä se aatteli saada siihen polttoainetta ensi talvena? Öljy tulee olemaan kalliimpaa kuin sähkö.
Onneksi Venäjän raja aukeaa lähiaikoina autoliikenteelle kun koronapelleily loppuu. Voi käydä Svetogorskissa säiliöauton kanssa.
Mä turvaudun varaavaan takkaan ja puusaunaan. Puita saan omasta metsästä. Puu- ja kaasugrillillä voi sit laittaa vaikka ruokaa. Kynttilällä valoa.
Kyllä on keskustelua,meilläkin generaattori,yms.ei tässä kuitenkaan.mutta jos sähkö pätkii pätkiköön..takka päälle.Muu lämmitys kuin sähkö.Eihän tuo melu mitään, miettikää Avantin melu muutaman metrin päässä.
Ihmiset jotka ei osaa nauttia omastaan ellei muut ole ilman on about samassa sosiaalisessa kastissa kun pedofiilit, luoja että on kuvottavaa.
Mulla on ollut kannettava aurinkopaneeli jo yli puoli vuotta. Sillä saa vaikka virtapankin ladattua, jolla sitten latailee puhelinta, USB paristolaturia, jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kannettava aurinkopaneeli jo yli puoli vuotta. Sillä saa vaikka virtapankin ladattua, jolla sitten latailee puhelinta, USB paristolaturia, jne.
Et saa talvella.
Ihan mielenkiinnosta; jos "ostaa pätkäyttää" niin silloinko myös "panna rusauttaa" vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta; jos "ostaa pätkäyttää" niin silloinko myös "panna rusauttaa" vai miten se menee?
Ja myös naida napsauttaa.
Pakkohan se on varautua "Marinin hintojen" takia. Aluksi oli "Putinin hinnat" mutta ne ovat huomattavasti laskeneet monessa muussa EU maassa missä vastapainona on alennettu energian ja polttoaineen verotusta. Suomessa hallitus ei kuitenkaan edes harkitse esim polttoaineveron alentamista vaikka tekivät 8/2020 vuosituhannen suurimman korotuksen bensaveroon. Nyt voidaan jo alkaa puhumaan "Marinin hinnoista" koska täällä itsepäisesti pidetään polttoaineverot EUn korkeimpina, tämä tietenkin vaikuttaa lähes kaikkiin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa talvella.
Paistaa se aurinko joskus talvellakin!
Kannettavalla virta-asemalla lataan sähkön kaverilta joka saa sähkön ilmaiseksi Kela asiakkaana.
Laitan teslaani tuollaisen aggregaattorin. Muutenkin hankalakäyttöinen, niin nyt pääsee ei tarvii pelätä. Ja tulee halvemmaksikin.
Tesla + aggregaattori:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa talvella.
Paistaa se aurinko joskus talvellakin!
Juu paistaa joskus, mutta niin matalalta, että siitä ei tule juurikaan mitään tehoa.
Ihan sama minulle. Minulla on parin vuoden tarpeisiin kuivaa puuta, ja joka huoneessa tulisija. On myös muuripata ja puukiuas. Sähkökatkot eivät siis haittaa. Talvella on pakkastakin, ruuat säilyvät kyllä, ja pakastimet nyt ei hetkessä sula muutenkaan. Pyykkiä voi pestä sitten, kun sähköä on.
Oikein odotan talvea, tunnelmista kynttilänvaloa ja takkatulen loimua. Potut kiehuu puuhellalla, ja uunissa valmistuu pitkään hautunut, maukas liharuoka maukkaine juureksineen. Kuivakakun voi pyöräyttää jälkiruuaksi
Parikymmentä kiloa painava? Kuka työnantajalle kertoo? Ilmaista sähköä kun vähän näkee vaivaa.