Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teini-ikäisen tyttärenne kaveri soittaa teille viikonloppuna kertoen, että tyttö on juonut itsensä liian kovaan humalaan ja haluaisi nyt kotiin

Vierailija
12.07.2022 |

Käskettekö kaveria laittamaan hänet taksiin kertoen kuskille osoitteen ja lupaatte maksaa kyydin kotiin tulleessa? Suomessahan on aina voinut luottaa taksiin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin hakemaan lapseni itse. En luottaisi muihin kyyteihin.

Jos olisit juonut pari lasia viiniä

Jos promilleja olisi niin ottaisin itse taksin isolta taksifirmalta ja lähtisin hakemaan tytön kotiin. Kuluista viis.

Vierailija
22/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin hakemaan lapseni itse. En luottaisi muihin kyyteihin.

Jos olisit juonut pari lasia viiniä

Sitten ottaa itse sen taksin, niin yksinkertaista se on.

Mutta isossa kaupungissa en lasta yksin taksiin laittaisi, en mielelläni edes itse mene yksin taksilla. Jossain pienemmässä paikassa jossa taksit luotettavia, niin voisi toimia kysytyllä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut raiskatuksi tai pahoinpidellyksi siis

Vierailija
24/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ja teini-ikäisiä kannata päästää yksin taksiin. Itse mukaan vain.

Vierailija
25/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raiskattu niin päivystykseen spermanäytettä ottamaan

Vierailija
26/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoinpitelyn jäljistä kuvat ja lääkärinlausunto

Vierailija
27/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naisella on syytä olla kättä pidempää laukussa ja valmius myös sen käyttämiseen jos meinaa bileillan jälkeen matkustaa yksin taksilla. Kannattaa suosia istumisessa takapenkkiä niin on reagointiaikaa.

Vierailija
28/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin kotiin, tai menisin taksilla hakemaan. Äärimmäisen epätodennäköistä etten olisi itse ajokunnossa.

Vierailija
29/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itse hakemaan.

Vierailija
30/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttären ollessa teini-iässä, miestäni soitettiin hakemaan myös tyttären kavereita, jos olivat kovin heikossa hapessa. Oli ilmeisesti todettu sen veran lempeäksi ja ymmärtäväiseksi ja kiltiksi iskäksi, että jos joku muu(kin) tyttöporukasta oli avun ja kyydin tarpeessa, puolison puhelin soi. Kävi joka kerta kyllä sitten poimimassa koko porukan kyytiin ja toimitti koteihinsa - niin ne huonokuntoisimmat kuin muutkin. Ei tulisi, eikä olisi koskaan tullut itselleni mieleen käskeä laittamaan lasta tai edes aikuista nuorta taksiin, jos kunto olisi niin huono, ettei itse kotiin pääse - ei edes aikaan ennen taksiuudistusta. Eikä se kyllä mitenkään taksikuskien hommaan kuulukaan humalaisia teinejä pelastella ja pohtia, oksentaako se taksin takapenkille vai tukehtuuko oksennukseensa ja pitäisikö sittenkin viedä ensiapuun, eikä kotiin.

Vierailija
31/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mihinkään taksiin käskisi tyttöäni laittamaan, vaan hakisin hänet itse sieltä pois. Lasteni kavereiden piirissä minut tiedetään vanhempana, jonka puoleen voi kääntyä tilanteessa kuin tilanteessa, monesti olen kuskannutkin heikossa hapessa olevia nuoria kotiovelle yhdessä lapseni kanssa. On hyvä nuorten tietää, että heistä välitetään ja apuakin on saatavilla aikuisten joukoista.

Vierailija
32/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin taksilla jos on rahaa siihen. Ei ole autoa/korttia.

Vierailija
33/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kaveria ja jos en itse pääsisi hakemaan esim muiden lasten vuoksi, tai jos nyt en olisi ajokunnossa tai esim auto olisi poissa/hajalla niin pyytäisin kaveria tilaamaan taksin kyllä ja lähettämään kotiin. En ajelisi taksilla hakemaan sentään, ihan sellaisia rahoja meillä ei ole, etenkin jos yhtään pidempi matka.

Vierailija
34/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset on jo aikuisia ja heidän teiniaikanaan taksit olivat vielä luotettavia lähes kautta linjan. Silti ei olisi tullut mieleenkään käskeä laittamaan huonokuntoista lasta taksilla kotiin. Jos en olisi jostain syystä ollut ajokuntoinen, eikä ketään muuta ajokuntoista paikalla, olisin joko yrittänyt saada kyydin naapurilta tai lähelläasuvalta tuttavalta tai sitten mennyt itse taksilla hakemaan.

Vierailija
35/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, missä asun, voi edelleen luottaa takseihin. Toisin on tietysti läävässä nimeltään Helsinki, josta pysymme kaukana.

Vierailija
36/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kaveri heittää mopolla?

Vierailija
37/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se onkin hyvä ja turvallinen ratkaisu - humalainen teini mopon kyydissä.

Vierailija
38/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta voin sanoa että tämä on ihan kamala idea.

Terv: Joku jota kaveri lähti viemään mopolla kotiini kun olin tosi humalassa.

Vierailija
39/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin ihan itse hakemaan tytärtäni.

Hakemaan vaikka sitten taksilla.

Vierailija
40/46 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kaveria rehdistä ja asiallisesta toiminnasta.

Sitten hyppäisin autoon ja hakisin jälkikasvun kotiin selviämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi