Jos teini-ikäisen tyttärenne kaveri soittaa teille viikonloppuna kertoen, että tyttö on juonut itsensä liian kovaan humalaan ja haluaisi nyt kotiin
Käskettekö kaveria laittamaan hänet taksiin kertoen kuskille osoitteen ja lupaatte maksaa kyydin kotiin tulleessa? Suomessahan on aina voinut luottaa taksiin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Menisin hakemaan lapseni itse. En luottaisi muihin kyyteihin.
Sama. Toki jos pikkusisaruksia, niin voi olla hankalaa. Yrittäisin siinä tapauksessa saada jonkun tutun jätin.
Ennen kaikkea kiittäisin kuitenkin lapseni ystävää ja kertoisin hänelle, kuinka ylpeä hänen toiminnastaan olen!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit juonut pari lasia viiniä
Lähtisin ihan itse hakemaan tytärtäni.
Onneksi olen aikuinen niin voi juoda ilman nuuskijoita.
Menisin itse hakemaan ja en olisi juonut lasia viiniä, kun en enää juuri juo. En luottaisi mihinkään takseihin. Tai sitten menisin itse taksilla hakemaan.
Ihan itse hakisin, en enää uskalla itsekään matkustaa taksilla.
Taksiin ei voi luottaa vaikka olisi selvinpäin ja suomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo joten tämä ei olisi ongelma. Ei missään tapauksesa taksiin.
Ei ole autoa, mutta jotenkin pitäisi päästä hakemaan, tai yrittää jos isänsä lähtisi. Tai kysyä jos joku sukulainen voisi auttaa.
Suomalainen taksi on minultakin vaatinut ja ehdotellut ties mitä.
Ette luota takseihin? Aluetaksiin voi ainkain luottaa
Itselläni ei ole ajokorttia ja olen kerran joutunut tuohon tilanteeseen.
Minulla on onneksi luotettavan taksin numero ja soitin sinne ja kuski toi tytön kotiin.
Muussa tapauksessa olisin itse lähtenyt taksilla hakemaan tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole autoa, mutta jotenkin pitäisi päästä hakemaan, tai yrittää jos isänsä lähtisi. Tai kysyä jos joku sukulainen voisi auttaa.
Suomalainen taksi on minultakin vaatinut ja ehdotellut ties mitä.
Ihanko oli kantasuomalienen kuski?
Vierailija kirjoitti:
Taksiin ei voi luottaa vaikka olisi selvinpäin ja suomalainen mies.
Kun itse olin nuori ja tulin taksilla kotiin niin taksikuski ei lähtenyt pihasta ennen kuin näki et olin päässyt ulko-ovesta sisään.
Nykyään on hyvät mahdollisuudet tulla taksikuskin raiskaamaksi.
Tilaisin taksin ja lähtisin hakemaan
Meille kävi niin, tästä on jo yli 20 vuotta aikaa ja seuraavana päivänä oli tytöllä vielä koulua. Käytiin hakemassa tyttö kotiin, aamulla pistin hänet kouluun (vaikka valitti huonoa oloa), ajattelin että on tarpeeksi rangaistusta kun lähtee krapulassa kouluun. Iltapäivällä puhuttiin asiasta ja sen jälkeen en ole tyttö humalassa nähnyt, aikuinen on jo nyt, eikä polta eikä juo.
Menisin itse hakemaan.
Minäkään en juo lasia viiniä silloin, kun kaikki perheenjäsenet eivät ole kotona ja turvassa. En myöskään nuku sikeästi silloin kun alaikäiset lapset on vielä omilla teillään. Enkä ole lasten olemassa ollessa juonut sitä lasillista silloinkaan, kun lapset ovat jo nukkumassa ja mies työmatkalla. Parempi olla ajokunnossa ja toimintakunnossa jos jotain sattuu, vaikka tulipalo.
Hakisin itse ja näkisin heti tilanteen. En itse juo joten voin lähteä koska vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ottaisin taksin ja kävisin hakemassa. En päästäisi humalaista tytärtä yksin minkään taksin kyytiin. Aikoinaan kun lapseni olivat tuossa menoiässä, olin pe -la- illat aina tavallaan lähtövalmiina sitä varalta että pitää lähteä hakemaan. Muutaman kerran pitikin lähteä, esim. silloin kun poika oli nukahtanut bussiin ja hortoili jossain Espoon päätepysäkillä oikein tietämättä, että missä ja miten.. Yleensä pärjäilivät ihan hyvin ja jaksoivat ihmetellä, että miten sä aina jaksat hössöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen taksi on minultakin vaatinut ja ehdotellut ties mitä.Ihanko oli kantasuomalienen kuski?
Sanoinhan, ihan suomalaisia ovat olleet.