Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat tuntemanne super-tuhlari ihmiset? ne jotka elää kädestä suuhun?

noniin kokemuksia tähän ketjuun
11.07.2022 |

Ne joilla on tilipäivänä kaikki mennyttä ja pitävät siitä vielä ääntä. Taloudenhallinta täysin hukassa samoin itsetuntemus.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei osta 30 000 euron Volvoa.

Tietämättä tapausta. Kyllä kolmella kympillä jonkinlaisen Volvon lääkäri jo saa.

Esim. https://www.autotalli.com/vaihtoauto/38444128/Volvo/V60/2019/Espoo?pos=…

Vierailija
42/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta ei siinä mitään jännittävää ole miten elän, tai millainen olen. Jänittävää olisi jos esim. karahtaa 6000€ tilille ja elää kädestä suuhun. Pienillä tuloilla en ihmettele, enkä oikeastaan halua edes tietää miten muut käyttävät pienet tulonsa. Siinä ei hirveästi käytettävää ole.

Joku tykkää juoda kahvinsa mustana, eikä juo mitään muuta kun vettä. Jollekin toiselle tuo olisi kidutusta, vaikka taloudellista.

Mutta jos siis tykkää tuosta taloudellisesta vaihtoehdosta niin hyvä sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani tuhlaripariskunta on keskituloinen. Kun palkka tulee, ostellaan kaikkea turhaa ja käydään ulkona syömässä, kunnes rahat loppuvat. Osamaksulla on ostettu uusia autoja ja moottoripyöriä. Useasti ovat valittaneet, kun sossut eivät auta. Ovat myös sitä mieltä, että tuttavilla ja sukulaisilla on velvollisuus syytää heille rahaa. Jopa opiskelijoilta kinuavat säännöllisesti lainaa, jota eivät koskaan maksa takaisin.

Vierailija
44/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. Entiset ystäväni numero 1: aikuinen nainen ja 2 hänen aikuista poikaa, Jakavat 3 osan menonsa ! Viikkoa ennen aina tilipäivää. Raha vippiä minulta. Joka asun yksin ja itse maksan menoni. Tapaus 2. Aikuinen nainen ja hänen aikuinen poika sama asia! Tapaus 3. Ennen eläkpäivää eli 7 päivä mies. Laina rahaa.Auton tarvitsen pensaa,en voi matkustaa metrolla 2 pysäkin väliä!paras tapaus 4. Mies työtön,hän työtön ja aikuinen lapsi työtön. Otaa kontaktin kuin rahaton. Minulla ei rahaa,en lainaa antaistko Kahvipaketin Onko sulla mehua,entä naudan jauhelihaa edes vaikka pakkasessa,kun mies ei syö sikaa,jne. edes 1 wc paperi rulla. Mulla on pian synttärit,onko antaa 10 e. lahja rahaa ,saan tupakka askin sillä.Joskus sytärit olkin 2 kertaa vuodessa tuon 10 e. takia! Syy kaikki entisiä ystäviä.Minulla kun ei rahapuuta!

En jaksanut lukea, tosi sekava kirjoitus, mutta tosiasia on, että rahojen käytön jakaminen on aika vaikeaa kun taloudessa alkaa olemaan useampi aikuinen. Esim. aikuisten lasten kanssa. Taas hyvätuloinen ei voi ymmärtää miksi, muttalapsen täysi-ikäisyys tarkoittaa sitä, että lapselta on pakko pyytää jotain rahoja elinkustannuksiin. Mikä sitten on sopiva summa on eri asia.

Hassua on jos rahat on loppu ennen seuraavaa tilipäivää. Vielä hassumpaa on, jos sitä, mihin ne on mennyt pitää kysyä toisilta, kun ei itse pidä kirjaa, niinkuin yksi tyyppi tekee. Olettaen että kortit mitä käyttää vain omassa käytössä.

En kyllä itsekään pidä kirjaa, mutta en kysele toisilta mihin menneet. Tiedän ne itse kuluttaneeni ja suunnilleen myös mihin.

Vierailija
45/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. Entiset ystäväni numero 1: aikuinen nainen ja 2 hänen aikuista poikaa, Jakavat 3 osan menonsa ! Viikkoa ennen aina tilipäivää. Raha vippiä minulta. Joka asun yksin ja itse maksan menoni. Tapaus 2. Aikuinen nainen ja hänen aikuinen poika sama asia! Tapaus 3. Ennen eläkpäivää eli 7 päivä mies. Laina rahaa.Auton tarvitsen pensaa,en voi matkustaa metrolla 2 pysäkin väliä!paras tapaus 4. Mies työtön,hän työtön ja aikuinen lapsi työtön. Otaa kontaktin kuin rahaton. Minulla ei rahaa,en lainaa antaistko Kahvipaketin Onko sulla mehua,entä naudan jauhelihaa edes vaikka pakkasessa,kun mies ei syö sikaa,jne. edes 1 wc paperi rulla. Mulla on pian synttärit,onko antaa 10 e. lahja rahaa ,saan tupakka askin sillä.Joskus sytärit olkin 2 kertaa vuodessa tuon 10 e. takia! Syy kaikki entisiä ystäviä.Minulla kun ei rahapuuta!

En jaksanut lukea, tosi sekava kirjoitus, mutta tosiasia on, että rahojen käytön jakaminen on aika vaikeaa kun taloudessa alkaa olemaan useampi aikuinen. Esim. aikuisten lasten kanssa. Taas hyvätuloinen ei voi ymmärtää miksi, muttalapsen täysi-ikäisyys tarkoittaa sitä, että lapselta on pakko pyytää jotain rahoja elinkustannuksiin. Mikä sitten on sopiva summa on eri asia.

Hassua on jos rahat on loppu ennen seuraavaa tilipäivää. Vielä hassumpaa on, jos sitä, mihin ne on mennyt pitää kysyä toisilta, kun ei itse pidä kirjaa, niinkuin yksi tyyppi tekee. Olettaen että kortit mitä käyttää vain omassa käytössä.

En kyllä itsekään pidä kirjaa, mutta en kysele toisilta mihin menneet. Tiedän ne itse kuluttaneeni ja suunnilleen myös mihin.

Kirjanpito hyvä idea esim. jos on paljon laskuja niin pitää kirjaa laskuista eikä tarvitse epämääräisesti tokaista, että "niin paljon laskuja" ja ostin "niin paljon ruokaa". Tai jos joskus nostaa käteisnostoja jotain varten. (Esim. kannabis ostot, en siis puhu itsestäni)

Itselleni kirjanpito helpompaa, ei ole laskuja, muuta kun vuokra ja sähkö ja jäljellä oleva summa menee ruokaan ja satunnaisiin vaate- apteekki- tai muihin ostoksiin, yleensä lapsille. Nämä summat on yleensä maltilliset ja tiedossa, joten xx muihin menoihin ja loput xx ruokaan.

Vierailija
46/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim yksi sukualinen, lääkäri, naimaton keski-ikäinen nainen.

-Ostaa esim SUPlaudan, 700e. Kokeilee kerran, kaksi. Ei opi. Myy Torissa 100e että pääsee eroon.

-Ostaa polkupyörän, 1000e. Ajaa kerran, kaksi. Ei tykkää. Vääränlainen. Myy Torissa 250e että pääsee eroon.

-Muuttaa Espooseen. Ostaa asunnon. Ei tykkää, liian kaukana. Pistää myyntiin paljon halvemmalla että pääsee eroon.

-Ostaa Volvon 30.000e. Ajanut 100 km. Saa nähdä mitä sille tapahtuu.

Sehän on vain rahaa on todennut, kun olen ihmetellyt menoaan.

Lääkäri = hyvätuloinen. Helppoo on sanoo, et sehän on vain rahaa, jos tuhlailee.

Vierailija
47/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on sellaisiakin tapauksia, joilla itsellään on pienemmät tulot tai vähemmän vanhaa rahaa kuin kavereillaan. Esim. keski-ikää lähestyvä henkilö, joka tekee pienituloista työtä, ja jonka kaverit on kaikki kovapalkkaisissa ammateissa tai ovat alueelta, missä on paljon vanhaa rahaa, mutta tällä henkilöllä ei ole.

On pakko ostaa kalliita merkkivaatteita ja viedä illanistujaisiin hänen budjettiinsa aivan liian kallis viini tuliaisiksi, ettei erottuisi porukasta. Todellisuudessa tuskailee, miten saisi luottokorttilaskunsa maksettua.

Tiedän tällaisen tapauksen ja ihmettelen. Varsinkin kun ne parempituloiset voivat aivan hyvin ostaa viinit ala- ja keskihyllyiltä ja pukeutua ihan tavallisiin vaatteisiin. Jostain syystä sullä porukan pienituloisimmalla on uusi osamaksuvolvo, merkkivaatteita ja ihan överielintaso.

Tämä on kyllä jännä ilmiö. Työskentelin opiskeluaikana hoitoalalla. Missään muussa työssä en ole nähnyt työkavereilla niin paljon kalliita laukkuja, vaatteita ja muita. Duunin illanistujaisissa piti olla vain kalleinta viiniä jne. Tuntui, että isolla osalla oli aivan överi elintaso suhteessa tuloihin.

Nykyisin olen ihan eri duunissa ja palkka reilu 2000€ parempi kuin silloin. Monella työkaverilla vielä isompi. Merkkivaatteet ja -tavarat eivät näyttele mitään osaa kenenkään elämässä ja esim. autot ihan tavallisia. Ihan mielenkiintoinen ilmiö kyllä.

Tietysti hoitajissakin on varmasti niitä, keillä on esim. kovapalkkainen mies, jolloin kyseisellä hoitajalla on oikeastikin varaa niihin merkkilaukkuihin jne. Sitten kun tuolla hoitajalla on, täytyy muidenkin hankkia, etteivät jäisi huonommaksi, vaikka oma mies onkin pienituloinen tai on sinkku ja vain hoitajan omalla palkalla elävä. Kateus ja kilpailuhenkisyys on ilmeisen voimakkaita, kun sumentavat järjen rahan käytön suhteen.

Vierailija
48/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ostaa esim SUPlaudan, 700e. Kokeilee kerran, kaksi. Ei opi. Myy Torissa 100e että pääsee eroon.

-Ostaa polkupyörän, 1000e. Ajaa kerran, kaksi. Ei tykkää. Vääränlainen. Myy Torissa 250e että pääsee eroon.

-Muuttaa Espooseen. Ostaa asunnon. Ei tykkää, liian kaukana. Pistää myyntiin paljon halvemmalla että pääsee eroon.

Lääkäri = hyvätuloinen. Helppoo on sanoo, et sehän on vain rahaa, jos tuhlailee.

Tarina ei nyt kertonut, että tuhlaileeko tuo lääkäri tosiaan niin paljon, että tilit ammottaa tyhjyyttään aina juuri ennen seuraavaa palkkapäivää. Tuskinpa.

Eli törsää todennäköisemmin ihan sen puitteissa, mihin hänellä on varaa ja varallisuutensa kasvaa joka kuukausi tuhlailusta huolimatta.

Vierailija
49/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani tuhlaripariskunta on keskituloinen. Kun palkka tulee, ostellaan kaikkea turhaa ja käydään ulkona syömässä, kunnes rahat loppuvat. Osamaksulla on ostettu uusia autoja ja moottoripyöriä. Useasti ovat valittaneet, kun sossut eivät auta. Ovat myös sitä mieltä, että tuttavilla ja sukulaisilla on velvollisuus syytää heille rahaa. Jopa opiskelijoilta kinuavat säännöllisesti lainaa, jota eivät koskaan maksa takaisin.

Voi kamalalta kuulostaa, mutta olethan varma tuttavapariskunnan raha-asioista ja ovatko he avautuneet niistä sinulle ja et kai vain ole levittänyt vääristynyttä infoa mustamaalaamis tarkoituksessa tuttavapariskunnasta. Esim meidän perheen raha-asioista on levitelty kaikenlaista, osa tottakin, mutta ylipäätänsä tarkoitusta ei tarvitse ihmetellä, jos tuollaisia asioita levitellään ja osittain vääristyneitä eli valetta.

Esim. että olisi ollut jotain perintö rahariitoja, vaikka nämä ovat ihan muiden keksimää puppua. Tuo väitetty kenen kanssa muka riitoja on, ei edes tiedä mitään raha-asioiustani, emmekä ole riidoissa, vaikka emme ole tekemisissä. Hyvin jutut kai sitten uppoaa ulkopuolisiin, vaikka ovat täyttä puppua ja tyhmeliinit uskoo kaiken.

Huvittavaa myös se kateus, kun jonkun isovanhempi esim. ostelee lapsenlapsilleen jotain. Jos oikein haluaa mustamaalata, tämä käännetään niin, että se on kinuttu väkisin ja jotenkin hyväksikäytetty isovanhempaa, vaikka näin ei ole. Hän on itse tarjoutunut ostamaan jotain, kun huomannut, että tarvetta on. Ai, sinä et ole saanut isovanhemmilta mitään lapsillesi? No v....ttu ei ole mun ongelma.

Tai: "Minä olen järjestänyt niin hyvin raha-asian, että ei isovanhempien pidä mitään ostaa" No, hyvä sulle.

Vierailija
50/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei nyt kertonut, että tuhlaileeko tuo lääkäri tosiaan niin paljon, että tilit ammottaa tyhjyyttään aina juuri ennen seuraavaa palkkapäivää. Tuskinpa.

Eli törsää todennäköisemmin ihan sen puitteissa, mihin hänellä on varaa ja varallisuutensa kasvaa joka kuukausi tuhlailusta huolimatta.

No paljos lääkärin palkka olikaan?

Mutta joo, rahoille on aina hyvä saada vastinetta. Olen tuhlari varmaan jossain mielessä, mutta en siinä mielessä, että tekisin paljon käyttämättömiä ostoksia. Tätä tuhlariakin harmittaa ihan vietävästi jos joku automaatti vie 2€, enkä saa sitä mitä piti ostaa, eli hukkaan meni. Mutta satunnainen ulkonasyönti ei ole mielestäni tuhlausta, vaikka ei kovin taloudellista.

Vierailija
51/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kamalalta kuulostaa, mutta olethan varma tuttavapariskunnan raha-asioista ja ovatko he avautuneet niistä sinulle ja et kai vain ole levittänyt vääristynyttä infoa mustamaalaamis tarkoituksessa tuttavapariskunnasta. Esim meidän perheen raha-asioista on levitelty kaikenlaista, osa tottakin, mutta ylipäätänsä tarkoitusta ei tarvitse ihmetellä, jos tuollaisia asioita levitellään ja osittain vääristyneitä eli valetta.

Esim. että olisi ollut jotain perintö rahariitoja, vaikka nämä ovat ihan muiden keksimää puppua. Tuo väitetty kenen kanssa muka riitoja on, ei edes tiedä mitään raha-asioiustani, emmekä ole riidoissa, vaikka emme ole tekemisissä. Hyvin jutut kai sitten uppoaa ulkopuolisiin, vaikka ovat täyttä puppua ja tyhmeliinit uskoo kaiken.

Huvittavaa myös se kateus, kun jonkun isovanhempi esim. ostelee lapsenlapsilleen jotain. Jos oikein haluaa mustamaalata, tämä käännetään niin, että se on kinuttu väkisin ja jotenkin hyväksikäytetty isovanhempaa, vaikka näin ei ole. Hän on itse tarjoutunut ostamaan jotain, kun huomannut, että tarvetta on. Ai, sinä et ole saanut isovanhemmilta mitään lapsillesi? No v....ttu ei ole mun ongelma.

Tai: "Minä olen järjestänyt niin hyvin raha-asian, että ei isovanhempien pidä mitään ostaa" No, hyvä sulle.

Olen ihan varma kun läheltä olen seurannut. Kummatkin käyvät töissä, mutta valittelevat avoimesti rahahuolia ja ovat koko ajan käsi ojossa. Palkkapäivänä ei olla köyhiä eikä kipeitä, mutta sitten ihmettelevät, miten elävät loppukuun. Mulle jopa kerran sanoivat, että minun pitäisi antaa heille rahaa, koska "meillä on isot kulut omakotitalosta ja sä asut rivarissa".

Vierailija
52/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen ja ostelen vaatteita. Kaapit jo täynnä ennestään. En osta merkkivaatteita eikä ostokset ole kalliita. Mutta tykkään pukeutua nätisti ja T-paitoja on kaappi täynnä ja oloasuja. Oloasuihin olen nyt ihastunut. Niitähän eläkeläinen tarvitsee. Harmittaa jos näen kaupassa jonkin kauniin vaatekappaleen (tietysti ensin katson hintalapun) on pakko ostaa vaikken tarvitsekaan. Ruokaa ostan säästeliäästi ja en ole mielestäni tuhlari mutta rakastan vaatteita. 

Vierailija
53/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei kannata jättää päivätyötäsi ja ryhtyä kirjailijaksi.

Vierailija
54/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kädestä suuhun eläviä tuttujani yhdistää se, että he kuvittelevat vauraiden ihmisten rikastuneen ihan tuosta noin vain, vaikka todellisuudessa osalla voi jopa olla pienemmät tulot, kuin näillä tuhlareilla. Tämän vuoksi he odottavat, että muut antavat heille rahaa ihan tuosta noin vain, kun rahat on kerta niin helposti saatu.

Vierailija
55/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän meikkiä naamassa ja merkkivaatteita/-laukkuja, samassa suhteessa vähemmän käteistä tilillä.

Vierailija
56/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on sellaisiakin tapauksia, joilla itsellään on pienemmät tulot tai vähemmän vanhaa rahaa kuin kavereillaan. Esim. keski-ikää lähestyvä henkilö, joka tekee pienituloista työtä, ja jonka kaverit on kaikki kovapalkkaisissa ammateissa tai ovat alueelta, missä on paljon vanhaa rahaa, mutta tällä henkilöllä ei ole.

On pakko ostaa kalliita merkkivaatteita ja viedä illanistujaisiin hänen budjettiinsa aivan liian kallis viini tuliaisiksi, ettei erottuisi porukasta. Todellisuudessa tuskailee, miten saisi luottokorttilaskunsa maksettua.

Tiedän tällaisen tapauksen ja ihmettelen. Varsinkin kun ne parempituloiset voivat aivan hyvin ostaa viinit ala- ja keskihyllyiltä ja pukeutua ihan tavallisiin vaatteisiin. Jostain syystä sullä porukan pienituloisimmalla on uusi osamaksuvolvo, merkkivaatteita ja ihan överielintaso.

Tämä on kyllä jännä ilmiö. Työskentelin opiskeluaikana hoitoalalla. Missään muussa työssä en ole nähnyt työkavereilla niin paljon kalliita laukkuja, vaatteita ja muita. Duunin illanistujaisissa piti olla vain kalleinta viiniä jne. Tuntui, että isolla osalla oli aivan överi elintaso suhteessa tuloihin.

Nykyisin olen ihan eri duunissa ja palkka reilu 2000€ parempi kuin silloin. Monella työkaverilla vielä isompi. Merkkivaatteet ja -tavarat eivät näyttele mitään osaa kenenkään elämässä ja esim. autot ihan tavallisia. Ihan mielenkiintoinen ilmiö kyllä.

Tietysti hoitajissakin on varmasti niitä, keillä on esim. kovapalkkainen mies, jolloin kyseisellä hoitajalla on oikeastikin varaa niihin merkkilaukkuihin jne. Sitten kun tuolla hoitajalla on, täytyy muidenkin hankkia, etteivät jäisi huonommaksi, vaikka oma mies onkin pienituloinen tai on sinkku ja vain hoitajan omalla palkalla elävä. Kateus ja kilpailuhenkisyys on ilmeisen voimakkaita, kun sumentavat järjen rahan käytön suhteen.

Valitettavasti miehelläni on kavereina neiti tyyppejä, joilla parempituloiset vaimot kun ovat itse. Joskus ihan pokkana valittelee, kun en tienaa 5000€. Monesti en viitsi vastata mitään, paitsi että vieläkin on yleisempää se, että mies tienaa enemmän, vaikka hän on nyt nähnyt noita päinvastaisia vaihtoehtoja. On hänellä yksi, jossa vaimo tienaa jotain 2600€ brutto ja mies 7000€ brutto. Tuon voisin vetää esimerkiksi paitsi saattaisin saada tur..piin.

Vierailija
57/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. Kaikki menee mikä tulee, raha polttaa käsissä. Yhtälailla kaikki meni heti silloin hetkellisesti kun tienasi hyvin, ja sama nyt tuilla eläen.

Ei vaan halua oppia rahankäyttöä. On ehdotettu budjettia, mutta ei kuulemma kannata kun rahat ei kuitenkaan riitä, eikä menneitä menoja kannata analysoida kun ne rahat on jo menneet.

Luottotiedot menneet eikä muuta kun kulutusvelkaa, taitavasti lokkeilee sossusta ja keräyksistä  ja herättää sääliä vieraissa ihmisissä. Muita hänellä ei olekaan, kukaan joka oppii hänet tuntemaan ei hänta jaksa. Kuitenkin alempi yliopistotutkinto, niin ettei hän mikään apukoululainen ole. Mutta kun ei halua oppia käyttämään rahaa, niin ei opi.

Vierailija
58/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia kädestä suuhun eläviä tuttujani yhdistää se, että he kuvittelevat vauraiden ihmisten rikastuneen ihan tuosta noin vain, vaikka todellisuudessa osalla voi jopa olla pienemmät tulot, kuin näillä tuhlareilla. Tämän vuoksi he odottavat, että muut antavat heille rahaa ihan tuosta noin vain, kun rahat on kerta niin helposti saatu.

Kyllä. Köyhän mielestä ne hyvät palkat jotenkin arvotaan, eikä tarvitse nähdä vaivaa ja lukea ensin koulussa, sitten pääsykokeisiin ja vielä tutkinto valmiiksi. Samoin arvotaan omakotitalot, veneet ja autot.

Kun kysyy missä nämä arpajaiset pidetään, saa haistattelua vastaukseksi.

Vierailija
59/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 30-vuotias, akateeminen nainen. Palkkaa jää käteen 2700€/kk ja ennen tilipäivää tili tyhjä. Kovin koutan säästellä, mutta teen liikaa impulsiivisia ostoksia, koska muka ansaitsen ne. Käyn kosmetologilla, sokeroinnissa, kynsiä laittamassa. Ostan vaatteita jne. Säästöön saan ehkä 200€/kk. Järkyttävän vähän siis. Adhd ja lukivika on todettu.

Vierailija
60/102 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuhlari että kaikki menee mikä tulee jo ennen tilipäivää ja netissä shoppailen jatkuvasti ja tilaan älyttömästi vaatteita ja merkkilaukkuja ja muuta, osaa vaatteista en edes käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän