Minne lämpimään joulukuussa viikoksi kolmen alakoulu- ja päivälkoti-ikäisen lapsen kanssa?
Mielummin joku muu kuin kanaria, mutta sekin on vaihtoehto. Mieluiten joku autenttisempi, ei niin paha turistirysä-kohde. Toki ei minnekään turvattomaan paikkaankaan haluta lapsia viedä... Mietin Marokkoa, mutta onkohan huono vaihtoehto lasten kanssa? Hygienia, turvallisuus?
Kommentit (71)
En ole ap mutta en tajua miksi aloittajan asiallinen kysymys matkakohteiden kartoitusmielessä saa noin paljon alapeukkua sekä v*ttuilua (kun kehotetaan matkustamaan saunaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.
Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.
Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00
Olisimme lähdössä joulun aikaan, silloin pakettimatkat tosi kalliita ja suurin osa jo varattujakin. Kyllä tuolleen saa niitäkin välillä suht edullisesti jos matkustuspåivillä ei niin väliä. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saunaan.
Just meinasin tätä ehdottaa! 😂
Vierailija kirjoitti:
Joulun aika on parasta kausiflunssa-/noroaikaa, joten itse jättäisin reissaamisen kesän alkuun. Vähemmällä stressaamisella selviää, kun varaa paikat kylpylähotellista tai mökistä, joka sijaitsee lähellä lasten aktiviteetteja.
Saa ehdottaa myös kylpylähotelleja ulkomailla. Muun muassa Budapest oli mielessä 😄 Tässä on nyt kotimaassa kykitty koko korona-ajan, joten tosi kiva olisi lähteä ulkomaille. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.
Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.
Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00
Niinpä! Haluaisin nähdä aloittajan laskelman omatoimimatkalla Kanarialle.
No olemme joskus lentäneet Kanarialle 50e menopaluulennoilla ja hotellin hintaa en enää muista, mutta eihän siitä nyt sitten paljoa tule yhteensä. Nyt kun vielä katsoin hotellien/asuntojen hintoja niin olin ihan yllättynyt miten halpoja olivat. Jopa reilusti alle 1000e/viikko kolmilapsiselta perheeltä! Ja tosi kivannäköisiä paikkoja olivat. Lennot joulun aikaan on vaan ongelma, kun tuppaavat olemaan kalliita. T. Ap
Marokkoon kirjoitti:
Olin 10 ja 12 vuotiaiden kanssa Marokossa. Tykkäsimme kovasti. Olimme Agadirissa. Teimme retken Marrakechiin. Olimme valmistajalla pikku hotellissa. Lapset polskivat uima-altaassa ja meressä. Tuosta matkasta jo aikaa. Marokkoon on tarkoitus tehdä uusi matka, nyt omatoiminen kiertomatkat. Ensin lento Espanjaan, lautalla yli Tangeriin, siitä junalla ja bussilla pitkin poikin maata. Matkailuohjelmien ja keskustelupalstojen mukaan julkinen liikenne hyvin toimiva ja näkemistä riittää. Turvallisuustilanne maassa hyvä.
Tätä vaihtoehtoa mietin myös! Tuo lauttamatka kuulostaa kivalta. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Israel tai Kiina. Alle 7h lennolla et pääse joulukuussa lämpimään.
Tuota Kiinaa en ole ajatellutkaan vaihtoehtona.. Minneköhän sinne kannattaisi matkustaa? 🤔
Thaimaa. Ja kyllä se on ihan sopiva kohde myös lapsille :)
Joulun aika on parasta kausiflunssa-/noroaikaa, joten itse jättäisin reissaamisen kesän alkuun. Vähemmällä stressaamisella selviää, kun varaa paikat kylpylähotellista tai mökistä, joka sijaitsee lähellä lasten aktiviteetteja.