Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lämpimään joulukuussa viikoksi kolmen alakoulu- ja päivälkoti-ikäisen lapsen kanssa?

Vierailija
11.07.2022 |

Mielummin joku muu kuin kanaria, mutta sekin on vaihtoehto. Mieluiten joku autenttisempi, ei niin paha turistirysä-kohde. Toki ei minnekään turvattomaan paikkaankaan haluta lapsia viedä... Mietin Marokkoa, mutta onkohan huono vaihtoehto lasten kanssa? Hygienia, turvallisuus?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaako kukaan enää Egyptiin?

Venäläiset.

Vierailija
42/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.

Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.

Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.

Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.

Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00

Niinpä! Haluaisin nähdä aloittajan laskelman omatoimimatkalla Kanarialle.

Vierailija
44/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kap Verde?

Vierailija
45/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme Puerto de la Cruzissa Casablanca hotellissa. Tilava kahden makkarin huoneisto. Eikä ollut kallis, Aurinkomatkalla oltiin.

Vierailija
46/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Madeiraa ja siellä Porto Mare huoneistohotellia.

Vierailija
47/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kap verde?

Lämmintä ja turvallisempaa kuin Kanarialla. Ei hassaannu rahat kun ei ole ostosmahdollisuuksia.

Siellä voi vain levätä. Kanarialla on öisin joulukuussa KYLMÄ. 10-14 astetta on ihan tavallista. Siihen sadeviikko kun sattuu vielä niin eipä paljon lämmitä.

Vierailija
48/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel tai Kiina. Alle 7h lennolla et pääse joulukuussa lämpimään. 

Vierailija
49/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 ja 12 vuotiaiden kanssa Marokossa. Tykkäsimme kovasti. Olimme Agadirissa. Teimme retken Marrakechiin. Olimme valmistajalla pikku hotellissa. Lapset polskivat uima-altaassa ja meressä. Tuosta matkasta jo aikaa. Marokkoon on tarkoitus tehdä uusi matka, nyt omatoiminen kiertomatkat. Ensin lento Espanjaan, lautalla yli Tangeriin, siitä junalla ja bussilla pitkin poikin maata. Matkailuohjelmien ja keskustelupalstojen mukaan julkinen liikenne hyvin toimiva ja näkemistä riittää. Turvallisuustilanne maassa hyvä.

Vierailija
50/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Las Palmas. Itse suuntaan kaukokohteeseen, ja toivon ettet ainakaan tule samaan paikkaan kuin minä.

Vierailija
51/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi kap verde?

Lämmintä ja turvallisempaa kuin Kanarialla. Ei hassaannu rahat kun ei ole ostosmahdollisuuksia.

Siellä voi vain levätä. Kanarialla on öisin joulukuussa KYLMÄ. 10-14 astetta on ihan tavallista. Siihen sadeviikko kun sattuu vielä niin eipä paljon lämmitä.

Oltiin viime joulu Kanarialla. Päivisin 24-28 ja yöksi laski n.18 asteeseen. Tarkeni yöllä terassilla pitkähihaisessa ja shortseissa. En sanoisi kylmäksi.

Vierailija
52/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelia olin tulossa myös ehdottamaan; Tel Aviv on hyvin länsimainen rantakaupunki ja maa on niin pieni että viikossa ehtii nähdä paljon jos turvallisuustilanne sallii

Vierailija
53/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mauritius, lämmintä ja kivaa. Tai joku safarimatka Afrikassa?

Hullua lentää jonnekin pienelle saarelle vaan olemaan.

Vaan olemaan? Kyllä siellä tekemistä riitti. Oletko itse käynyt?

Vierailija
54/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelia olin tulossa myös ehdottamaan; Tel Aviv on hyvin länsimainen rantakaupunki ja maa on niin pieni että viikossa ehtii nähdä paljon jos turvallisuustilanne sallii

Jos turvallisuustilanne sallii. Eikö tuo kerro kaiken oleellisen?

Vierailija
55/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkoon kirjoitti:

Olin 10 ja 12 vuotiaiden kanssa Marokossa. Tykkäsimme kovasti. Olimme Agadirissa. Teimme retken Marrakechiin. Olimme valmistajalla pikku hotellissa. Lapset polskivat uima-altaassa ja meressä. Tuosta matkasta jo aikaa. Marokkoon on tarkoitus tehdä uusi matka, nyt omatoiminen kiertomatkat. Ensin lento Espanjaan, lautalla yli Tangeriin, siitä junalla ja bussilla pitkin poikin maata. Matkailuohjelmien ja keskustelupalstojen mukaan julkinen liikenne hyvin toimiva ja näkemistä riittää. Turvallisuustilanne maassa hyvä.

Huumoria, huumoria.

Vierailija
56/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun me käydään etelässä, on budjetissa joka päivälle laskettu ulkona syömiset ja joka päivälle tekemisiin joitain satoja. Hotellissa vain ennakkoon maksettu aamupala. Sit joko käydään vesipuistossa, vuokrataan auto jne. Viimesenä päivänä, jos budjeteista on jääny, on shoppailu päivä. Ja yleensä jääkin.

Vierailija
57/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria Puerto de Mogan

Vierailija
58/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin:

- Marokko -> kylmää ja likaista

- Egypti -> hygienia on niin heikkoa, että valtaosa saa mahapöpön ja lapsille en uskaltaisi tuosta vaan antaa paikallista lääkettä (kiilteet hampaissa), on meinaan sitten tujua antibioottia

- Dubai -> Ei kovin lämmintä, mutta muuten toki paljon tekemistä ja puhdasta

- Kanaria -> Ei kovin lämmintä, muuten perusvarma kohde. Tai mistä tykkää, mutta 20-22 -astetta päivällä ja usein pilvistä, uima-altaan vesi hyytävää "lämmityksestä" huolimatta.... Joo, ihan mukavaa, muttei ehkä lapsille sellaista lämpö-uimisnautintoa kuin luulisi.

- Thaimaa -> Tosi lämmin, mutta aika kaukana viikon matkalle....

Talvimatkojen ongelma on, että kaikki aidosti lämpimät kohteet on kaukana. Tarkoitan aidosti lämpimällä sitä, että voi uida vaikka koko päivän palelematta, ei tarvi pitkähihaista klo 20 illalla jne.

Vierailija
59/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on ehdotettu monia kivoja ja turvallisia kohteita, ehdota sinä Ap meille muille sun omia suosikkikohteita? Ja nimeomaan lapsiperheen näkökulmasta, toivoisin.

Vierailija
60/71 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos turvallisuustilanne sallii. Eikö tuo kerro kaiken oleellisen?

No joo ja ei. Israelissa eltään ihan normaalisti ja esim Tel Avivin katukuvassa ei juuri mitään ihmeellistä huomaa. Mutta jos haluaa lähetä omatoimisesti vaikka Jerusalemiin tai uskonnollishistoriallisille siteille seikkailemaan, niin tilanne voi olla joulukuussa ihan eri.

Aika moni ulkomaalainen ei uskalla tällä hetkellä matkustaa Suomeen lomailemaan Venäjän uhan takia - ja arjessa se uhka ei näy mitenkään meille suomalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän