Minne lämpimään joulukuussa viikoksi kolmen alakoulu- ja päivälkoti-ikäisen lapsen kanssa?
Mielummin joku muu kuin kanaria, mutta sekin on vaihtoehto. Mieluiten joku autenttisempi, ei niin paha turistirysä-kohde. Toki ei minnekään turvattomaan paikkaankaan haluta lapsia viedä... Mietin Marokkoa, mutta onkohan huono vaihtoehto lasten kanssa? Hygienia, turvallisuus?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.
Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.
Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan avaa niitä matkailusivuja ja katsele ihan itse. Av raadilta saat vaan sen saunan ja mummolan. Itse ehdotan ( jos lämmimtä haluatte) nukutte kaikki 3 peiton alla.
Katselin kyllä juu jo ja olen katsellut vaikka kuinka paljon. Kuvien perusteella tosiaan se Marokko vaikutti mielenkiintoisimmalta, mutta en tiedä paikasta muuta kuin mitä tämä yksi tuttu on kertonut. Ja siitäkin on jo useampi vuosi kun hän siellä oli. Omatoimimatkalle olemme lähdössä joka tapauksessa, koska siinä säästää tuhansia tällaisen porukan kanssa.
Miten onnistutte omatoimimatkalla säästämään tuhansia? Tytär perheineen, kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta, ovat varanneet matkan Fuerteventuralle viikoksi Las Marismas hotelliin(12.12), hinta Aurinkomatkoilla kahden makuuhuoneen huoneistossa oli vähän yli 2500,00
Niinpä! Haluaisin nähdä aloittajan laskelman omatoimimatkalla Kanarialle.
Me olimme Puerto de la Cruzissa Casablanca hotellissa. Tilava kahden makkarin huoneisto. Eikä ollut kallis, Aurinkomatkalla oltiin.
Suosittelen Madeiraa ja siellä Porto Mare huoneistohotellia.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi kap verde?
Lämmintä ja turvallisempaa kuin Kanarialla. Ei hassaannu rahat kun ei ole ostosmahdollisuuksia.
Siellä voi vain levätä. Kanarialla on öisin joulukuussa KYLMÄ. 10-14 astetta on ihan tavallista. Siihen sadeviikko kun sattuu vielä niin eipä paljon lämmitä.
Israel tai Kiina. Alle 7h lennolla et pääse joulukuussa lämpimään.
Olin 10 ja 12 vuotiaiden kanssa Marokossa. Tykkäsimme kovasti. Olimme Agadirissa. Teimme retken Marrakechiin. Olimme valmistajalla pikku hotellissa. Lapset polskivat uima-altaassa ja meressä. Tuosta matkasta jo aikaa. Marokkoon on tarkoitus tehdä uusi matka, nyt omatoiminen kiertomatkat. Ensin lento Espanjaan, lautalla yli Tangeriin, siitä junalla ja bussilla pitkin poikin maata. Matkailuohjelmien ja keskustelupalstojen mukaan julkinen liikenne hyvin toimiva ja näkemistä riittää. Turvallisuustilanne maassa hyvä.
Las Palmas. Itse suuntaan kaukokohteeseen, ja toivon ettet ainakaan tule samaan paikkaan kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi kap verde?
Lämmintä ja turvallisempaa kuin Kanarialla. Ei hassaannu rahat kun ei ole ostosmahdollisuuksia.
Siellä voi vain levätä. Kanarialla on öisin joulukuussa KYLMÄ. 10-14 astetta on ihan tavallista. Siihen sadeviikko kun sattuu vielä niin eipä paljon lämmitä.
Oltiin viime joulu Kanarialla. Päivisin 24-28 ja yöksi laski n.18 asteeseen. Tarkeni yöllä terassilla pitkähihaisessa ja shortseissa. En sanoisi kylmäksi.
Israelia olin tulossa myös ehdottamaan; Tel Aviv on hyvin länsimainen rantakaupunki ja maa on niin pieni että viikossa ehtii nähdä paljon jos turvallisuustilanne sallii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mauritius, lämmintä ja kivaa. Tai joku safarimatka Afrikassa?
Hullua lentää jonnekin pienelle saarelle vaan olemaan.
Vaan olemaan? Kyllä siellä tekemistä riitti. Oletko itse käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Israelia olin tulossa myös ehdottamaan; Tel Aviv on hyvin länsimainen rantakaupunki ja maa on niin pieni että viikossa ehtii nähdä paljon jos turvallisuustilanne sallii
Jos turvallisuustilanne sallii. Eikö tuo kerro kaiken oleellisen?
Marokkoon kirjoitti:
Olin 10 ja 12 vuotiaiden kanssa Marokossa. Tykkäsimme kovasti. Olimme Agadirissa. Teimme retken Marrakechiin. Olimme valmistajalla pikku hotellissa. Lapset polskivat uima-altaassa ja meressä. Tuosta matkasta jo aikaa. Marokkoon on tarkoitus tehdä uusi matka, nyt omatoiminen kiertomatkat. Ensin lento Espanjaan, lautalla yli Tangeriin, siitä junalla ja bussilla pitkin poikin maata. Matkailuohjelmien ja keskustelupalstojen mukaan julkinen liikenne hyvin toimiva ja näkemistä riittää. Turvallisuustilanne maassa hyvä.
Huumoria, huumoria.
Sillon kun me käydään etelässä, on budjetissa joka päivälle laskettu ulkona syömiset ja joka päivälle tekemisiin joitain satoja. Hotellissa vain ennakkoon maksettu aamupala. Sit joko käydään vesipuistossa, vuokrataan auto jne. Viimesenä päivänä, jos budjeteista on jääny, on shoppailu päivä. Ja yleensä jääkin.
Itse sanoisin:
- Marokko -> kylmää ja likaista
- Egypti -> hygienia on niin heikkoa, että valtaosa saa mahapöpön ja lapsille en uskaltaisi tuosta vaan antaa paikallista lääkettä (kiilteet hampaissa), on meinaan sitten tujua antibioottia
- Dubai -> Ei kovin lämmintä, mutta muuten toki paljon tekemistä ja puhdasta
- Kanaria -> Ei kovin lämmintä, muuten perusvarma kohde. Tai mistä tykkää, mutta 20-22 -astetta päivällä ja usein pilvistä, uima-altaan vesi hyytävää "lämmityksestä" huolimatta.... Joo, ihan mukavaa, muttei ehkä lapsille sellaista lämpö-uimisnautintoa kuin luulisi.
- Thaimaa -> Tosi lämmin, mutta aika kaukana viikon matkalle....
Talvimatkojen ongelma on, että kaikki aidosti lämpimät kohteet on kaukana. Tarkoitan aidosti lämpimällä sitä, että voi uida vaikka koko päivän palelematta, ei tarvi pitkähihaista klo 20 illalla jne.
Ketjussa on ehdotettu monia kivoja ja turvallisia kohteita, ehdota sinä Ap meille muille sun omia suosikkikohteita? Ja nimeomaan lapsiperheen näkökulmasta, toivoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos turvallisuustilanne sallii. Eikö tuo kerro kaiken oleellisen?
No joo ja ei. Israelissa eltään ihan normaalisti ja esim Tel Avivin katukuvassa ei juuri mitään ihmeellistä huomaa. Mutta jos haluaa lähetä omatoimisesti vaikka Jerusalemiin tai uskonnollishistoriallisille siteille seikkailemaan, niin tilanne voi olla joulukuussa ihan eri.
Aika moni ulkomaalainen ei uskalla tällä hetkellä matkustaa Suomeen lomailemaan Venäjän uhan takia - ja arjessa se uhka ei näy mitenkään meille suomalaisille.
Venäläiset.