Mbti-tyyppisi, enneagram tyyppisi ja ammattisi?
Kommentit (157)
WTF alkaa tämmöinen 40 vanhus jo tippumaan kärryiltä näiden kirjain jonojen kanssa, missä on sanat ? Eikö tuolle ammatille ole raflaavampaa nimitystä vaikka mikä ATTI olet :D
INTP Ja enneagrammi 5 .Tekninen myyjä
Testit ei ole luotettavia ja lisäksi et sinä itsekkään. Usein vastaamme väärin myös, sillä emme näe itseämme oikein.
Vierailija kirjoitti:
INTJ
7
Olen nykyään insinööri.
Innostun helposti uusista asioista, tulen hyväksi niiden suorittamisessa ja sitten kyllästyn. Tämä on nyt 4. ammatti, tuskin kuitenkaan viimeinen. N48
Intj ja 7 ennegram ei ole mahdollinen yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Tuo enneanagrammi on ihan huuhaata. Tein kolme tai neljä eri testiä siitä, ja kaikki eri tuloksen.
Testit eivät ole luotettavia. Lisäksi testeissä ei voi luottaa itseensä , sillä vastaamme usein väärin kysymyksiin, sillä näkemys itsestä on vääristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoja noi muut kuin ammatti on?
Parin eri (viihteellisen) persoonallisuustyypitystestin tuloksia. MBTI on ensimmäinen, siitä tulee tuloksia tyyliin INFJ jossa jokainen kirjain tarkoittaa tiettyä persoonallisuuden ominaisuutta, esim. i=introversio, n= intuitio jne. Enneagrammi luokittelee persoonallisuuksia vähän eri tavoin. Molempiin löytyy ilmaisia testejä netistä, joilla voi kokeilla mikä on.
Kirjaimilla typettäminen ei ole kovinkaan luotettavaa. Lisäksi 16 persoonallisuus testi on täysin epäluotettava. "oikea" ja parempi mbti on Myers-Briggsin versio jossa ihminen typetetään kahdeksalla funktiolla. Funktiot toimivat pareittain.
Funktiot ovat
Si ( introverted sensing)
Se ( extroverted sensing)
Fi ( introverted feeling)
Fe (extroverted feeling)
Ne( extroverted intuition)
Ni( Introverted intuition)
Ti (introverted thinking)
Te( extroverted thinking)
parit ovat
fi-te
ti-fe
ne-si
se-ni
jokaisella on kaksi näistä, mutta sinulla ei voi olla funktioissasi kahta feeling tai thinking jne.
Esim. infp funktiot on
Fi-ne-si-te
Kannattaa lukea netistä enemmän miten funktiot toimivat .
Vierailija kirjoitti:
INFJ-T 4w5 so/sp 469.
Kodintekniikan myyjä. Ei kaikkein "luonnollisin" työ tälle kombolle, mutta tunneälystä on duunissa iloa, etenkin kun hommaan ei kuulu vastenmielistä pakkomyyntiä ja sopimus/palvelupuliveivausta.
jos olet näin tietoinen persoonallisuus tyypeistäsi, luulisi sinun tietävän, että 16 personalities testi tai mikään, jossa on persoonallisuus tyypin lopussa on -t tai -a ovat epäluotettavia.
Vierailija kirjoitti:
En näihin luota vaikka moni muu huuhaa menee, tein kuitenkin kun tylsää.
INTP-T
8
Leipuri-kondiittori opiskelija
no enmäkää luottais mihinkää mitä en tunne. Et taida tuntea mbti:tä tai enneagramia kovinkaan hyvin sillä intp ja 8 ei ole mahdollinen pari. Lisäksi tulokset joissa on epämääräinen t tai a ovat epäluotettavia. Testit ovat epäluotettavía, mutta yksi parhaimmista on sakinorvan testi. Sekään ei niin. Paras on asiaan perehtyminen
INFP.
2/6 riippuen testistä, äsken tein ensimmäistä kertaa.
Assistentti, järjestösihteeri.
Luonnollisin työ mun luonteelle olisi jokin auttamiseen ja ohjaamiseen liittyvä, mutta olen liian empaattinen että osaisin jättää ihmisten huolet vain työpaikalle, joten olen nyt pitäytynyt tällaisissa vähemmän sosiaalisissa ja empatiaa sisältävissä hommissa. Ehdin jo palaa loppuun aiemmin ja olla siksi työttömänä muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi uskoo johonkin nettitestiin objektiivisena analyysinä omasta itsestään. Surullista xD
Ei firmat noita työhön otossa käyttäisi jos olisivat ihan pelkkää fuulaa.
Pakko sanoa, että testit ovat todella epäluotettavia. Ensinnäkin riippuu minkä testin tekee. 16 personalities täyttä kuraa, kun taas nämä "paremmat" testit jotka typettävät oikein omaavat myös virheitä. Testien kysymykset ovat hyvin biased (eli suosivat esim. n tyyppejä (xxnx)). Lisäksi itsekuva on niin vääristynyt, että moni vastaa todella väärin kysymyksiin. Usein voidaan vastata mitä itse tahdotaan tai mikä on fiilis juuri tuolloin.
Monet jotka ovat perehtyneet asiaankin, eivät pysty typettämään itseään. Parhain testihän on sakinorvan testi, mutta testeillä typettäminen ei ole luotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi uskoo johonkin nettitestiin objektiivisena analyysinä omasta itsestään. Surullista xD
Ei firmat noita työhön otossa käyttäisi jos olisivat ihan pelkkää fuulaa.
Pakko sanoa, että testit ovat todella epäluotettavia. Ensinnäkin riippuu minkä testin tekee. 16 personalities täyttä kuraa, kun taas nämä "paremmat" testit jotka typettävät oikein omaavat myös virheitä. Testien kysymykset ovat hyvin biased (eli suosivat esim. n tyyppejä (xxnx)). Lisäksi itsekuva on niin vääristynyt, että moni vastaa todella väärin kysymyksiin. Usein voidaan vastata mitä itse tahdotaan tai mikä on fiilis juuri tuolloin.
Monet jotka ovat perehtyneet asiaankin, eivät pysty typettämään itseään. Parhain testihän on sakinorvan testi, mutta testeillä typettäminen ei ole luotettavaa.
Ei jaksa tota sun jatkuvaa jankuttamista. Oot sanonu jo sata kertaa, et testit ei oo luotettavia, että eiköhän sun mielipide tullu kaikille jo selväks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFJ-T 4w5 so/sp 469.
Kodintekniikan myyjä. Ei kaikkein "luonnollisin" työ tälle kombolle, mutta tunneälystä on duunissa iloa, etenkin kun hommaan ei kuulu vastenmielistä pakkomyyntiä ja sopimus/palvelupuliveivausta.jos olet näin tietoinen persoonallisuus tyypeistäsi, luulisi sinun tietävän, että 16 personalities testi tai mikään, jossa on persoonallisuus tyypin lopussa on -t tai -a ovat epäluotettavia.
Se onkin kyseisen firman ainoa meriitti koskien muuten hyvin pintaraapaisevaa rahastusbisnestänsä; Isofemmasta lainatun neuroottisuuden lisääminen tyypitykseen. Teit nyt itse tuhnuisen johtopäätöksen, jossa oletit toisesta jotakin tietämättä sen syvemmin, mutta Ei Kovia Tunteita :)
#81:n raapustelija
INFJ
Toivottavasti pian valmistuva oikeustradenomi
INFP
6
Tarkkaa alaa en voi sano, koska meitä ei ole paljon, mutta humanisti olen
Nyt meni mummolla yli hilseen enkä todellakaan jaksa alkaa guuglettaa, olkoon koko asia. Mutta luultavasti jotain superhienoa...
INTJ, 5w6, opiskelen diplomi-insinööriksi.
INTP-A / 8
maanviljelijä, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
INTP-A / 8
maanviljelijä, yrittäjä
Olen kyllä niin täysin 8 sekä hyvässä että pahassa kun nyt luin kuvaukset. Molemmat pitää täysin paikkansa.
ISTJ-A (logistikko)
5 (pohdiskeleva tarkkailija)
Teen kausiluontoisesti suorittavaa työtä pelkästään rahan takia, ja muina aikoina pyöritän sivutoimisesti omaa digipalveluyritystä nauttien vapaudesta ja omasta rauhasta.