Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me emme katso televisiota, on muuta tekemistä, onneksi -näin sanovat

Vierailija
11.07.2022 |

Monet tuttavat, kun kysyy näkikö sen tai sen ohjelman.
Tiedän, että katsovat kuitenkin paljon ohjelmia, mutta viiltävä, halveksiva vastaus on nykyisin erittäin suosittu.
Sattuuko teille näin?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Erittäin ilkeä tapa mollata kysyjä

Anteeksi, jos olen loukannut jotakin! Itse sanon aina noin, koska katsomme ainoastaan jotain Areenasta tmv., koska aikaa ei vain ole. Olen jotenkin ajatellut, että ei ole mitenkään hienoa olla katsomatta televisiota, vaan on helpompi sanoa, ettei katso. Muuten kun saa kuulla selvitystä ja pohdintaa ties kenen ihmisen tekemisistä sieltä ruudun sisältä ja on ihan pihalla itse.

Esimerkki: Meillä maatila, koulukautena koulut, omaa opiskelua, lasten harrastukset, ulkoillaan ja retkeillään, jos aikaa on ja milloin poikii kukakin ja jäätyy putki tai pari. Tai karkaa vaikka hiehot. Ei televisiota "tarvita" mihinkään. No, etäisemmät sukulaiset tulivat kylään. Siinä rouva alkoi puhua jostakin farmille sijoittuvasta ohjelmasta ja puhui siinä olevista ihmisistä niin, kuin meidän pitäisi kaikki tuntea. Ja vielä sitten se näiden ihmisten elämä siellä ohjelman ulkopuolella. Vilkasta oli puhe ja selkeästi perheelle tärkeä ohjelma. Oli vain pakko sanoa, että emme kyllä...

Ja kommentoijille. Kyllä, ehdin kommentoimaan tänne. Odotan porukkaa syömään 11.15, joten on aika hengähtää hetki. Me maallakin tarvitsemme hetkemme :)

Vierailija
42/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kun kerkeän ja kiinnostaa. On aikakausia milloin ei tule yhtään televisiota katsottua ja sit jossain vaiheessa tekee mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei satu. En muista, milloin olen viimeksi katsonut televisiota, mutta kuukausia siitä on. Jotain dokumenttia menin katsomaan, kun puoliso sanoi, että saattaisi kiinnostaa.

Areenasta katson dokumentteja ja joitakin sarjoja, tällä hetkellä Unelma Lapista -sarjaa, tosin kesken taitaa jäädä sekin.

Ainoa sarja, mitä katson televisiosta, on Ensitreffit alttarilla - tosin senkin tykkään katsoa jakso kerrallaan etukäteen Cmoresta, jonka tilaan sarjan ajaksi ja sitten lopetan taas tilauksen.

Meillä ei ole koskaan televisio auki ilman että jompikumpi - käytännössä puoliso - ihan suunnitellusti katsoisi sieltä jotain. Hän vakio-ohjelmiaan ovat Wheeler Dealer's, puoli yhdeksän uutiset, niiden jälkeiset ajankohtaisohjelmat ja kymppiuutiset sekä satunnaiset elokuvat.

Vierailija
44/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää vuosiin katsonut telkkaria, mutta katson satunnaisesti sarjoja suoratoistopalveluista, jos niistä sattuu löytymään jotain hyvää. Harmillisen harvoin löytyy. Sen sijaan luen ja nollaan aivoja nettisurffailulla, täällä tai instassa, joten en kyllä lähtisi keulimaan paremmalla ajankäytöllä :D On minulla harrastuksiakin onneksi. Välillä kyllä ihmettelen, miten ikinä on ylipäänsä ollut aikaa TV:n katsomiseen

Ei tämä telkkarin katsomattomuus ole mitenkään häirinnyt työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa. Kuuntelen sujuvasti ja kyselen välillä jotain, ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
45/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson telkkaria, myös kesällä. Onko siinä jotain pahaa? Jokainen valitsee itse sen mihin aikansa käyttää. Ei minua huvita/kiinnosta pyöräillä ympäri vuorokautta (yksi lenkki päivässä riittää), eikä ole rahaa käy "ystävien kanssa ulkona syömässä, pieniä lapsia ei ole. Päivän paras hetki on se kun teen iltapalan, telkkari auki ja jotain hömppäsarjaa katsomaan. En kyllä mikään suorittaja ole koskaan ollutkaan. Kukin tyylillään.

Vierailija
46/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tv kytkettynä, kanavia ei näy. Lapsi kyllä katsoo lähes päivittäin piirrettyjä areenasta, itse keskimäärin yhen dokkarin kuussa. Katsoisin enemmän jos kerkeisin.

Jos on muutama minuutti ylimääräistä niin palstailu on helppo tapa täyttää se, ohjelmaa ei viitsi muutaman minuutin pätkissä katsoa.

Tosin en kyllä väitä etten kattoisi telkkaria mutta väitän etten ehdi sitä katsoa

Vierailija
47/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää myös tässä keskustelussa tullut "en katso telkkaria" lausunto ja sitten selviää ohjelmia katsotaan suoratoistosta, pahimmillaan vielä niitä samoja ohjelmia sieltä areena/katsomo/ruutu osastolta tai on tallennettu jonnekin viihteeseen tv-ohjelmia.

Sitä televisiolaitetta tai vastaavaa näyttää katsot silti, katsoitpa suoratoistoa, tv-lähetystä, dvd/blue ray tai youtube/stream sisältöä. Eikö sitten voi sanoa vaikka, että katsoo enimmäkseen netflixiä. Meillä meni telvisioantenni rikki pari vuotta sitten, eikä ole viitsitty korjata. Silti jos joku vaikka kysyy mitä tein eilen, niin sanon että katsoin telkkaria, kun katsoin c-morea ja youtubea.

Ongelmana on varmasti sävy jolla sanotaan, ei itse lineaarisen television katselemattomuus mikä on valtavirtaa. Meilläkin on iso tv keskellä olohuonetta, sen kanssa pelaillaana ja katsotaan välillä sarjoja kun suoratoistoon ilmestyy joku oma suosikkisarja. Harvoin minulla siis on mitään kommentoitavaa jossain tv:ssä pyörivään ohjelmaan, kun en ole niitä nähnyt.

Kannattaa vain olla vähemmän tekemisissä tyhmien ihmisten kanssa. Minulla on tuttu, joka jaksaa mollata ja kauhistella sitä, että kuuntelen äänikirjoja eli kulutan kirjallisuutta hänen mukaansa väärin. Jos tuon esille, että kirjakirjojakin ja e-kirjoja tulee luettua monta, reaktio on juuri tuhahtelua. Eräillä sitä on aikaa kaikkeen turhaan eli asioihin joita hän ei itse tee.

Vierailija
48/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei häiritse yhtään jos joku ei katso telkkaria. Minä katson, ja toivottavasti sekään ei häiritse ketään muuta. On se kumma kun täällä mollataan taas toisten tekemisiä. Jokainen elää sitä itselleen sopivaa elämää, ei toisen.....kuuluu siihen sitten telkkari tai ei.

Vierailija
49/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei satu. En muista, milloin olen viimeksi katsonut televisiota, mutta kuukausia siitä on. Jotain dokumenttia menin katsomaan, kun puoliso sanoi, että saattaisi kiinnostaa.

Areenasta katson dokumentteja ja joitakin sarjoja, tällä hetkellä Unelma Lapista -sarjaa, tosin kesken taitaa jäädä sekin.

Ainoa sarja, mitä katson televisiosta, on Ensitreffit alttarilla - tosin senkin tykkään katsoa jakso kerrallaan etukäteen Cmoresta, jonka tilaan sarjan ajaksi ja sitten lopetan taas tilauksen.

Meillä ei ole koskaan televisio auki ilman että jompikumpi - käytännössä puoliso - ihan suunnitellusti katsoisi sieltä jotain. Hän vakio-ohjelmiaan ovat Wheeler Dealer's, puoli yhdeksän uutiset, niiden jälkeiset ajankohtaisohjelmat ja kymppiuutiset sekä satunnaiset elokuvat.

Lisään vielä, että minulla oli aikoinaan tapana katsoa telkku.comista aina kerrallaan viikon tv-ohjelmat ja valita sen perusteella, mitä aion katsoa. Nykyisin lähes kaikki Ylen sisältö löytyy Areenasta, joten käytän sitä. Netlixistäkin maksan mutta aika turhaan, koska en löydä sieltä mitään katsottavaa. Sisältö on tosi angloamerikkalaista ja ne pohjoismaiset sarjat, mitä siellä on, olen jo nähnyt. Itäeurooppalaisia löytyy tosi huonosti, ranskalaisista ja espanjalaisista elokuvista löytyy joskus kiinnostavia mutta harvoin.

Vierailija
50/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, lemmikkejä tai moniakaan sellaisia keskiluokkaisia kiinnostuksenkohteita joista työkaverit rakastavat puhua. Tv-ohjelmat ovat vain pieni lisä kesksutelunaiheisiin, joita kommentoin jonkun verran vaikkei aihe kosketa minua. En minä sano kenellekään, että en tuhlaisi kallisarvoista aikaani lapsen harrastuksessa, airfryereita netissä vertaillen tai koiraa kusettaessa. Miksi siis laukoisin sammakoita jonkun tv:n katselustakaan?

Vierailija
51/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri hehkutti aina somessa, että heillä ei katsota enää lainkaan telkkaria, kuitenkin töissä hänellä oli aina kärkipuheenaiheena telkkarissa pyörivien sarjojen tapahtumat.

Vierailija
52/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonu noin, mut ei siinä kyl mitään halveksuntaa ollu mukana.

Sama. Tai no, ehkä lähinnä sanotaan, että ei ole tv:tä, eikä siinä tosiaan ole mitään halveksuntaa. Esim. anoppi tuppaa aina kyselemään, että "näittekö, kun uutisissa sitä ja tätä" tai vielä paremmin näin:

Ollaan menossa yhdessä jonnekin ja anoppi näkee jotain mielestään hauskaa.

Anoppi: "Haha, ihan kuin siinä mainoksessa, eikö niin?"

Mä ja puoliso: "?"

Anoppi: "No siinä automainoksessa, joka tulee aina kolmoselta, kai te nyt sen tiedätte...?"

Mä ja puoliso mietitään, miten muistutettaisiin ilman "ylimielistä ja halveksuvaa sävyä", että ei olla koskaan omistettu tv:tä eikä edes asuta Suomessa, joten ei, ei me todellakaan tiedetä sitä automainosta kolmoselta.

Suuret pahoittelut sivistymättömyydestämme.

Vierailija
53/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä, jotka katsoo tv:tä, vakiolause sen sijaan on:

"Mut mä katson vain uutisia, dokumentteja ja hyviä elokuvia tai laadukkaita sarjoja!"

Vierailija
54/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sanonu noin, mut ei siinä kyl mitään halveksuntaa ollu mukana.

Sama. Tai no, ehkä lähinnä sanotaan, että ei ole tv:tä, eikä siinä tosiaan ole mitään halveksuntaa. Esim. anoppi tuppaa aina kyselemään, että "näittekö, kun uutisissa sitä ja tätä" tai vielä paremmin näin:

Ollaan menossa yhdessä jonnekin ja anoppi näkee jotain mielestään hauskaa.

Anoppi: "Haha, ihan kuin siinä mainoksessa, eikö niin?"

Mä ja puoliso: "?"

Anoppi: "No siinä automainoksessa, joka tulee aina kolmoselta, kai te nyt sen tiedätte...?"

Mä ja puoliso mietitään, miten muistutettaisiin ilman "ylimielistä ja halveksuvaa sävyä", että ei olla koskaan omistettu tv:tä eikä edes asuta Suomessa, joten ei, ei me todellakaan tiedetä sitä automainosta kolmoselta.

Suuret pahoittelut sivistymättömyydestämme.

Sellainen lisäys vielä, että nykyään kyllä "katsomme tv:tä" netistä, ja ihan avoimesti myönnän kenelle vaan, että pelkkiä brittidekkareita ja muuta hömppää. Ei todellakaan mitään syvällisiä dokumentteja antiikin historiasta ja suhteellisuusteoriasta, harvemmin myöskään mitään sivistäviä klassikkoleffoja. Tv-uutisia en katso koskaan, mutta lehtiä luen kyllä.

Vierailija
55/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes telkkaria, ei ole ollut yli 10 vuoteen. Ainoat mitä katselen netin kautta on Syke ja sitten urheilulähetyksiä Ruutu+:sta tai Areenasta. Syke-elokuvan kävin katsomassa alkuvuodesta, sitä edellinen katsomani elokuva (tv/netti/leffateatteri) oli Titanic, silloin, kun oli uusi. En jaksa keskittyä kattomaan elokuvia. 

Vierailija
56/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia ihmisiä, jotka oikein kehuskelevat sillä miten "eivät katso televisiota" eikä "heillä edes ole televisiota". No, pikku hiljaa alkoikin selvitä, että he katsovat _kaikkea _mahdollista netin kautta tietokoneelta: valtavan määrän sarjoja, kaikenmaailman tositeeveet bigbrothereineen jne :D :D

Että näin. Tärkeintä oli vaan päästä kehuskelemaan itseään sillä että ei katsota _televisiota_, heh. Siinä sivussa ei pienet valkoiset valheet näemmä haitanneet...

Vierailija
57/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin tapoja "seurata aikaansa".

Dokkareita katson Netflixistä. Ylen tekemät on tehty niin kuivasti.

Vierailija
58/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson telkkaria, myös kesällä. Onko siinä jotain pahaa? Jokainen valitsee itse sen mihin aikansa käyttää. Ei minua huvita/kiinnosta pyöräillä ympäri vuorokautta (yksi lenkki päivässä riittää), eikä ole rahaa käy "ystävien kanssa ulkona syömässä, pieniä lapsia ei ole. Päivän paras hetki on se kun teen iltapalan, telkkari auki ja jotain hömppäsarjaa katsomaan. En kyllä mikään suorittaja ole koskaan ollutkaan. Kukin tyylillään.

Onko täällä joku sanonut, että olisi jotain pahaa?

Vierailija
59/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku sanonut, että olisi jotain pahaa?

Niin. Vähän vaikuttaa siltä, että on paha juttu, jos ei katso. Ja etenkin jos sattuu mainitsemaan siitä kysyttäessä.

Vierailija
60/60 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo :D

Mulla on kaveri joka kaikkeen mun ns. "turhiin" tekemisiin sanoo aina, että ei hänellä olisi ainakaan aikaa tuollaiseen. Juurikin jos kysyn onko katsonut ohjelman x, niin tuhahtaa, että "ei mulla ainakaan ole aikaa katsoa tvtä!" 

Jos hän on kylässä ja tv on silloin hetken auki, niin kyllä se kummasti hänenkin huomion kiinnittää. Ja muistaa mainita toki, että "No en mä kyllä yleensä katso tvstä mitään...."