Me emme katso televisiota, on muuta tekemistä, onneksi -näin sanovat
Monet tuttavat, kun kysyy näkikö sen tai sen ohjelman.
Tiedän, että katsovat kuitenkin paljon ohjelmia, mutta viiltävä, halveksiva vastaus on nykyisin erittäin suosittu.
Sattuuko teille näin?
Kommentit (60)
Joo, olen törmännyt tuohon sanontaan, ja varsinkin kesällä näillä ihmisillä on muutakin tekemistä kuin telkkarin katsominen, mutta mitähän se muu on?? Sitä ei kukaan kerro. Ja yötä myötenkö niitä puuhia riittää kun ei edes mukamas illallakaan telkkaria aukaise. Ja onko se syntiä jos kesällä(kin) telkkaria katsoo? Voi hyvää päivää näitä syyllistäjiä.
Mulla ei edes ole enää koko tv-vastaanotinta. Olenko kovin ilkeä jos kerron sen?
Hmm.. En mä ketään syyllistä. Viihdyn vaan ennemmin kirjojen parissa.
En myöskään sano, että mulla on parempaa tekemistä.
Kuka nyt kesällä telkkaria katsoo! Lomalla ulkoillaan, uidaan, luetaan kirjoja ( talvisin ei ehdi keskittyä). Juostaan ja pyöräillään. Syödään ulkona ystävien kanssa.
Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että meitä todella on, jotka emme katso televisiota. En pidä sitä mitenkään hienona asiana vaan sanon kyllä kaverille että en pahemmin ehdi telkkaa katsoa, jos hän aloittaa juttelemaan jostain sarjasta. En tarkoita olla ilkeä. Kyllä minäkin aikaa tuhlaan monen mielestä älyttömyyksiin, hevosten kanssa koheltaessa, koiran kanssa agilityssa ja puutarhaa laittaessa.
Mutta saatan katsoa joskus kipeänä jonkun australian bachelorkauden lähes yhteen pötköön netistä, kun on aikaa. En sitä mitenkään salaile vaan sitten otan heti puheeksi realitysarjoja seuraavan ystäväni kanssa. Kaikki muut vaan on nähneet kyseisen sarjan silloin 5 v sitten kun se oli ajankohtainen.
Mä olen uudestaan löytänyt TV:n. Iso ruutu ja voidaan katsoa yhdessä muiden kanssa. Tulee puhuttua, sen sijaan että jokainen tutkii hiljaisuudessa omaa luuria. Vielä kivempaa kun istutaan saman pöydän ääressä ilman laitteita.
Yleinen tapa dissata mitä tahansa toisen sanomaa.
Katsottiin erään sukulaisen kanssa historiadokkaria Kuubasta ja ilmeni, ettei sukulaiseni tiennyt Guevaraa, Castroa eikä Batistaa.
"Ei opiskelevilla ja töissäkäyvillä ihmisillä ole aikaa perehtyä tuollaisiin!"
Toinen tapaus saman ihmisen kanssa.
Oli lähistöllä näyttely liittyen Torinon käärinliinaan.
Olin typerä, kun oletin hänen ilman muuta tietävän, mistä on kyse.
Eihän kukaan normasli ihminen tuollaisia tiedä, kun ei ole aikaa joutavuuksiin perehtyä...
Assburger kirjoitti:
Yleinen tapa dissata mitä tahansa toisen sanomaa.
Katsottiin erään sukulaisen kanssa historiadokkaria Kuubasta ja ilmeni, ettei sukulaiseni tiennyt Guevaraa, Castroa eikä Batistaa.
"Ei opiskelevilla ja töissäkäyvillä ihmisillä ole aikaa perehtyä tuollaisiin!"
Toinen tapaus saman ihmisen kanssa.
Oli lähistöllä näyttely liittyen Torinon käärinliinaan.
Olin typerä, kun oletin hänen ilman muuta tietävän, mistä on kyse.Eihän kukaan normasli ihminen tuollaisia tiedä, kun ei ole aikaa joutavuuksiin perehtyä...
Tämä. Tällä perustellaan sekä täydellinen tietämättömyys ajankohtaisista uutisista että heikko yleissivistys. Minä olen itsekin enemmän lukuihmisiä, mutta samapa se, miten joku toinen on tietonsa hankkinut. Parempaa seuraa sellainen ihminen on vs. tikku peffassa vain tärkeitä asioita koko vapaa-aikansakin suorittava oikein kiireinen ja Tärkeä Ihminen.
Ärsyttää myös tässä keskustelussa tullut "en katso telkkaria" lausunto ja sitten selviää ohjelmia katsotaan suoratoistosta, pahimmillaan vielä niitä samoja ohjelmia sieltä areena/katsomo/ruutu osastolta tai on tallennettu jonnekin viihteeseen tv-ohjelmia.
Sitä televisiolaitetta tai vastaavaa näyttää katsot silti, katsoitpa suoratoistoa, tv-lähetystä, dvd/blue ray tai youtube/stream sisältöä. Eikö sitten voi sanoa vaikka, että katsoo enimmäkseen netflixiä. Meillä meni telvisioantenni rikki pari vuotta sitten, eikä ole viitsitty korjata. Silti jos joku vaikka kysyy mitä tein eilen, niin sanon että katsoin telkkaria, kun katsoin c-morea ja youtubea.
Se on kummallista, että kirjan lukeminen on sivistävää tekemistä, mutta dokumentin katsominen telkkarista ei ole.
Snobeja.
Joidenkin kohdalla tämä on ihan tottakin. Itse katson lähinnä vain leffoja ja nekin useimmiten suoratoistona. Kaikki sarjat katson suoratoistona. Realitya en katso kuin aniharvoin, jollei kertakaikkiaan jaksa tehdä muuta, eikä keskittyä edes mihinkään sarjaan tai elokuvaan.
Nyt, lomalla ollaan tehty remonttia, eikä iltaisin jaksa enää tehdä mitään järkevää, joten telkkari on ollut päällä normaalia enemmän. Ollaan katsottu elokuvia ja pari Wheeler Dealers-jaksoa.
Normaalisti meillä menee viikko, parikin, ettei edes avata televisiota kertaakaan. Molemmat katsoo omilta koneiltaan, mitä katsoo. Itse seuraan paria sarjaa Netflixissä (tyyliin Witcher) ja ahmin uuden tuotantokauden parissa päivässä. Sitten saattaa mennä monta kuukautta, etten edes avaa Netflixiä.
Olen ihan pihalla, kun joku kysyy/mainitsee jotain johonkin suosittuun realityyn liittyvää. En välttämättä tiedä yhtään, mistä puhutaan, enkä 99.9-prosenttisella varmuudella ole katsonut yhtään jaksoa ko. sarjasta. Esim. Big Brother, Temptation Island, Vain elämää on sellaisia, mitä en ole koskaan katsonut jaksoakaan. Sama pätee moniin fiktiivisiin sarjoihin. Suurin osa niistä ei vain kiinnosta minua vähääkään, joten miksi haaskaisin niihin aikaa, kun se ei tahdo riittää kaikkeen, mitä haluaisin tehdä muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen television tarvitse olla eikä pidä olla koko ajan taustalla auki. Katson seuraavaksi YLE TV 1 HD kanavalta 20:30 alkavat YLE Uutiset ja sen jälkeen A-Studion, jossa aiheena näkyy olevan Fortumin saksalainen tytäryhtiö Uniperin talousvaikeudet. Minulla näkyy noin 20 HD-tasoista kaapelikanavaa ja se on aivan riittävästi enkä ole aikeissa tilata mitään Netflixia tai muita maksukanavia.
Yleensä klo 21 alkaa useita elokuvia eri kanavilla, mutta valitettavan usein ne ovat moneen kertaan esitettyjä uusintoja. Tänään lähinnä paras vaihtoehto lienee TV5 HD kanavalta klo 22 alkava "Lokakuun taivas" (October Sky, 1999).
En katso mitään tosi-tv-sarja ja seuraan joitakin poliisisarjoja kuten "Kova Laki - Erikoisyksikkö" silloin kuin siitä esitetään uusia jaksoja. Minulla on myös suhteellisen laaja DVD- ja Blu-ray -levykokoelma sisältäen omia suosikkifilmejä ja tv-sarjoah. Minusta television katselua kannattaa annostella samalla tavoin kuin musiikin kuuntelua tai tietokoneen ääressä istumista, jolloin niistä kaikista saa enemmän irti.
Sinäkö sen päätät, miten sen television pitää olla auki? Ja toki olet parempi kuin muut, kun katsot uutiset, etkä tosi-tv:tä. Sädekehäsi loistaa tänne asti!
No minä en ihan oikeasti katso juurikaan televisiota. Uutiset katson päivittäin. Eihän sieltä juuri mitään katsomisen arvoista edes tule. En jaksa yhtään mitään tosi-tv-ohjelmia, jotka lähinnä pehmentävät aivoja, tai jatkuvia uusintojen uusintoja. Talvisaikaan, kun ei voi olla koko ajan ulkona ja illat ovat pimeitä, saatan seurata jotain hyvää krimisarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson areenasta tai netflixistä. En koskaan telkkua.
Tuo on jo aika hiustenhalkomista, kun periaatteessa "samasta asiasta" kyse.
Osa tosiaan roikkuu netissä koko päivän, ei ole aikaa katsoa televisiota. Netti ja some eivät ole sellaista tyhjänpäiväistä ajankulua kuin TV:n katsominen😂
Minä en ihan oikeasti katso televisioita koskaan. Katson suoratoistona jos jotain katson.
Suomalainen viihdetarjonta on roskaa kuulemani perusteella. Työkaverit ovat juuri tuollaisia aloittajan kaltaisia jotka suuttuvat kun sanon että ihanko oikeasti kulutatte kallisarvoista elämäänne katsomalla telkkarista kun muut katsovat telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen törmännyt tuohon sanontaan, ja varsinkin kesällä näillä ihmisillä on muutakin tekemistä kuin telkkarin katsominen, mutta mitähän se muu on?? Sitä ei kukaan kerro. Ja yötä myötenkö niitä puuhia riittää kun ei edes mukamas illallakaan telkkaria aukaise. Ja onko se syntiä jos kesällä(kin) telkkaria katsoo? Voi hyvää päivää näitä syyllistäjiä.
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta mulle se muu on kirjoittamista, lukemista, käsitöitä, maalaamista talvisin ja kesällä noiden lisäksi puutarhanhoitoa ja vanhan talon remppaamista. Kotitöiden, koirien kanssa puuhaamisen ym. "pakollisen" lisäksi siis.
En yritä snobbailla, kun sanon, että katson telkkaria (tähän lukeutuvat myös kaikki suoratoistopalvelut ja YouTube) aniharvoin. Ei vain ole aikaa. Meillä on melkein 10 vuotta vanha 32" TV, jonka vaihtamista isompaan mietitään aika ajoin, mutta tullaan aina siihen tulokseen, ettei ole järkeä laittaa satoja euroja laitteeseen, jota ei käytetä kuin silloin tällöin.
Se on ihan samaa tv tölläämistä, sama mistä ruudusta/laitteesta katselee.
Itse katson tv:Stä kauniit ja rohkeat, ja kyllä, olen tästä syystä jo legenda. :D
Taitaa lähinnä loukkaantujien ainoa harrastus olla televisio. Siksi loukkaannutaan, kun itsellä muuta tekemistä ei ole. Television äärellä vietetty aika on hukkaan heitettyä. Sanon tämän television katselijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson areenasta tai netflixistä. En koskaan telkkua.
Tuo on jo aika hiustenhalkomista, kun periaatteessa "samasta asiasta" kyse.
Oikeastaan ei ole samasta asiasta kyse, koska Areenasta tai muualta voi katsoa sitä mitä haluaa. Itse en koskaan katso ollenkaan mitään viihdeohjelmia, koska minusta ne ovat typeriä. Typerät ihmiset esiityvät typerille ihmisille.
Katsotaan, kuinka monta alapeukkua tulee. :D
Hah, joo. Tunnen tuollaisen ihmisen. Tosin hän katsoo Kauniita ja Rohkeita. Lisäksi hän sanoo joka välissä, että syö hyvin vähän sokeria.