Mikä teitä voimauttaa? Mulle naisena voimauttavaa on
Tällä kertaa se, että opettelin itse paikkaamaan pyörän kumin, vaihtamaan toiseen uuden renkaan ja lisäksi öljyämään ketjut. Jukoliste, että tulikin mahtava fiilis. :D Oli kaiken lisäksi suhteellisen helppoa, vaikka aikaa kuluikin.
Viimeksi opettelin käyttämään akkuruuvinväännintä mennen tullen ja seuraavaksi opettelen poraamaan.
Mikä sellainen teitä muita naisia voimauttaa, mikä ei liity mitenkään seksiin, vartaloon tai sen paljastamiseen eikä ulkonäköön?
Ps. Kyllä mua voimautti sekin, että opettelin vihdoin tekemään Brita-kakun :)
Kommentit (67)
Se, kun uskalsin ensimmäisen kerran lähteä lentokoneella ulkomaille YKSIN, oli mahtava fiilis voittaa pelkonsa.
Eikö tänne kukaan ilmoita että se kun huomaa ettei ole ainoa jolla on jotenkin huonosti asiat jonkin suhteen? Niitä juttuja tulee vastaan vähän väliä joka paikassa miten ovat helpottuneita kun yhdessä voidaan huonosti. Jaksavat sitten paremmin eteenpäin.
Otin voimaannuttavan sonninrenkaan nenään, kyllä minä nyt miehille näytän, että minua ei määräillä!!1
Vierailija kirjoitti:
Tänään ajattelin voimaantua, sillä mennään perheenä illalla ravintolaan syömään. En aio meikata. Myönnän, että haluaisin, mutta ihottuma silmäluomissa estää meikkaamisen. En ole ennen ollut ravintolassa meikittä, mutta tänään ajattelin olla. Toivottakaa tsemppiä!
Tsemppiä!! Kerro jälkikäteen fiiliksiä. :)
Mäkin olin aluksi olosuhteiden pakottamana ilman meikkiä (silmä leikattiin). Sitten sain yllättäen kehuja miten nätti olenkin ilman meikkiäkin ja kyselyä miksi edes meikkaat. Mutta se, että siihen todella sisimmissään uskoisi tässä kauneusbisneksen muuttamassa maailmassa, mikä ympärillä jatkuvasti näkyy, on kyllä vaikeaa. Uskon, että jos osaisin irtisanoutua kauneusbisneksen ja ulkonäkökeskeisyyden vahvistajien asettamista paineista ihan kokonaan, voimauttaisi. Itseään voi hoitaa ulkonäköään priorisoimattakin, hyvinvointi ensin, ja siihen nyt pyrin. Voimaantumista odotellessa. 😅
Lisää naisten erilaisia "voimaantumisen" aikaansaajia? :)
Kiitos kysymästä! Ravintolaan lähtiessä oloni oli kasvoista "ruma". Kaunis mekko oli kylläkin päällä ja hiukset oli kauniisti kiharrettuna. Mutta kasvot tuntuivat jotenkin "pilaavan" oloni. Matkalla ravintolaan hieman unohdin asian. Ravintolassa ruokaa odotellessa (ja ojentaessani lapsia) mieheni sanoi, että näytän kauniilta. Se tuntui hyvältä, vaikka oli hieman vaikea ottaa kehu vastaan, koska en ajatellut samoin. Ruokailu sujui hyvin, kukaan ei varmaan edes kiinnittänyt asiaan huomiota.
Ravintolasta lähtiessä oli todellakin VOU olo. Ketään muuta asia ei tuntunut edes kiinnostavan, kun itseäni. Ja lähtö oli huomattavasti nopeampaa, kun en meikannut. Ajattelin kokeilla uudestaankin! :)
todella monet asiat! hyvät ystävät ja keskustelut ja hengailu heidän kanssaan. hyvä musiikki voimauttaa.
sellaisen ihmisen ajatukset, jotka ovat lähellä omiani, se on hyvin voimauttavaa.
esteiden voittaminen, pelkojen voittaminen , uuteen asiaan tai ihmiseen tutustuminen voimauttaa.
liikunta parhaimmillaan voimauttaa... onnistunut ruoanlaitto esim tein todella maukasta punasta currya reseptistä mukautettuna ja oli paras kokkaus mitä olen koskaan syönyt. maistui aivan autettiselta etnisen ravintolan ruoalta! tietysti hyvät yöunet voimauttaa myös ja seksi myös voimauttaa.
Elämä joka päivä antaa ja ottaa ja on omasta asenteesta monessa tilanteessa kiinni kummin tilanteen näkee, joko kasvuna ja mahdollisuutena tai uhkana ja menetyksenä.
voimaa siskot ja veljet!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä! Ravintolaan lähtiessä oloni oli kasvoista "ruma". Kaunis mekko oli kylläkin päällä ja hiukset oli kauniisti kiharrettuna. Mutta kasvot tuntuivat jotenkin "pilaavan" oloni. Matkalla ravintolaan hieman unohdin asian. Ravintolassa ruokaa odotellessa (ja ojentaessani lapsia) mieheni sanoi, että näytän kauniilta. Se tuntui hyvältä, vaikka oli hieman vaikea ottaa kehu vastaan, koska en ajatellut samoin. Ruokailu sujui hyvin, kukaan ei varmaan edes kiinnittänyt asiaan huomiota.
Ravintolasta lähtiessä oli todellakin VOU olo. Ketään muuta asia ei tuntunut edes kiinnostavan, kun itseäni. Ja lähtö oli huomattavasti nopeampaa, kun en meikannut. Ajattelin kokeilla uudestaankin! :)
Jee hyvä sinä, ja kiva kun sait hyvät olon kauniista kohteliaisuudesta!
itse menen samalla tavalla, laittaudun niin nätiksi kuin osaan ja sitten lähden ulos yrittäen unohtaa itseni ja sen miltä näytän. usein on mennyt hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Eipä kestä ja kiva, kun palasit kertomaan, kuulostaa tosi hyvältä! :)
Se, että saan tehtyä jonkin asian mikä on ollut pitkään rästissä.
Siitä saa niin ison voima buustin ja hyvänolon tunteen, että on ihmeellistä miksi se on niin vaikea aloittaa aina tekemään tiettyjä asioita.
Uusien asioiden opiskelu, meditointi, liikunta, terveellinen ruokavalio, negatiivisten ihmisten karsiminen elämästä, haasteellisten asioiden tekeminen...
Minut voimaannutti luonnollisesti synnyttäminen ilman lääkkeitä tai veistä. Kasvisruokailu. Taidealalta pankkiiriksi siirtyminen. Sijoittaminen. Älylliset keskustelut. Maraton juoksu. Olemalla minä matkimatta muita, saan voimaa kulkemalla omia polkujani.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ehkä se että olen ostanut auton ja asunnon ihan itse, yksin. Maksanut kaiken itse omalla työlläni, samalla elättänyt ja kasvattanut lapset aikuisiksi (osittain elatusmaksujen avulla). Kaikki velat ja laskut maksettu ajallaan ja säästöjäkin saanut kerättyä pätkätöillä matalapalkka-alalla. Aikoinaan opettelin itsekin nuo pyörän huollot ja autonrenkaiden vaihdot. Opetin ne lapsillekin. Harva poika varmaan voi sanoa että äiti opetti renkaanvaihdon.
Pojat yleensä oppivat tuollaiset taidot ihan itsekin.
Kun uskallan pieraista äänekkäästi yleisellä paikalla ja sanoa, että se olin minä!
Vierailija kirjoitti:
Onko voimaantuminen siis onnistumisen tunne? Tyytyväisyys itseen? Vai onko näillä jotain eroa?
Ite oon tyytyväinen joka kerta salitreenin jälkeen. Viitsin ja jaksoin!
Ostin juuri uuden lampun eli siis valaisimen. Jes, hyvä minä, sain aikaiseksi ja tein päätöksen!
Kyllä voimaantumista varten sen asian pitäisi olla jotenkin vaikea tai pelottava tai haastava. EI joka kerrasta kun pestään hampaat voi voimaantua.
Se, kun osoitan, että mies osaa tehdä naisten "raskaat" työt ja että mies on onnellisin sinkkuna. Annan esimerkin. Naiset väittävät, että miehet ei osaa tehdä ruokaa. Noh, kun teen norjalaista lohta, niin siinä tulee tosi hieno tunne, kun osoittaa naisten väitteiden olevan vain katkeraa miesvihaa. M27
Mitä tuo voimauttaminen siis taroittaa?
T:n40
Jäin miettimään samaa. Ehkä se liittyy tilanteeseen, jossa on joutunut joko toisten ihmisten tai vaan rankkojen elämäntilanteiden lamauttamaksi ja polkemaksi ja ottaa tilanteen uudelleen haltuunsa.
Tunsin itseni ahdistetuksi kunnes sanoin pahoinpitelijälleni, että hän on väkivaltainen minua kohtaan ja siksi otan etäisyyttä.
Sekin ehkä voimaannutti, kun paniikkihäiriön jälkeen sai elämänsä uudelleen haltuunsa ja pystyi liikkumaan ihmisten ilmoilla ilman paniikkioireita.