Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä voimauttaa? Mulle naisena voimauttavaa on

Vierailija
11.07.2022 |

Tällä kertaa se, että opettelin itse paikkaamaan pyörän kumin, vaihtamaan toiseen uuden renkaan ja lisäksi öljyämään ketjut. Jukoliste, että tulikin mahtava fiilis. :D Oli kaiken lisäksi suhteellisen helppoa, vaikka aikaa kuluikin.

Viimeksi opettelin käyttämään akkuruuvinväännintä mennen tullen ja seuraavaksi opettelen poraamaan.

Mikä sellainen teitä muita naisia voimauttaa, mikä ei liity mitenkään seksiin, vartaloon tai sen paljastamiseen eikä ulkonäköön?

Ps. Kyllä mua voimautti sekin, että opettelin vihdoin tekemään Brita-kakun :)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä voimaantumisen käsitettä. Toki nautin, kun saan elää tietyllä tapaa unelmaani (muutin esim. aika hetkellisestä päähänpistosta muutamaksi vuodeksi Keski-Eurooppaan työskentelemään kun teki mieli nähdä muutakin kun Suomea), mutta en osaa tunnistaa saavani mitään ihmeellisiä kiksejä asioista, oli kyse sitten benjihypystä, töistä irtisanoutumisesta ilman tietoa tulevasta tms. Olen vain lapsellisen utelias kokeilemaan joskus typeriäkin asioita, mutta en ole koskaan oikein tunnistanut, mitä tarkoittaa tuo "olla voimaantunut"?

Vierailija
22/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa tuollainen voimaantuminen.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä voimaantumisen käsitettä. Toki nautin, kun saan elää tietyllä tapaa unelmaani (muutin esim. aika hetkellisestä päähänpistosta muutamaksi vuodeksi Keski-Eurooppaan työskentelemään kun teki mieli nähdä muutakin kun Suomea), mutta en osaa tunnistaa saavani mitään ihmeellisiä kiksejä asioista, oli kyse sitten benjihypystä, töistä irtisanoutumisesta ilman tietoa tulevasta tms. Olen vain lapsellisen utelias kokeilemaan joskus typeriäkin asioita, mutta en ole koskaan oikein tunnistanut, mitä tarkoittaa tuo "olla voimaantunut"?

Muakin on henk.koht.ärsyttänyt koko käsite, mutta enemmän ihmetystä ja harmitusta aiheuttaa se, että julkisuudessa naisten voimaantuminen liittyy lähes aina pintaan, ei esim. uuden taidon oppimiseen, kokemuksiin, saavutuksiin mihin ei pinta liity.

Aloin jossain vaiheessa miettiä itse mitä voimaantuminen tarkoittaa ja mulle se on sitä, että kun en oo ensin uskonut itseeni, uskallukseeni, oppimiseeni, taitoihini ja silti yritän ja opettelen, niin se tunne mikä onnistumisesta tulee, on luullakseni (?) se voimaantuminen. Vedän syvään henkeä nenän kautta sisään, ryhti paranee ja olo on sellainen vahva ja pystyvä, joskus myös kuplivan iloinen.

Mun mielestä yksin (tai kaksin) ulkomaille muutto on tosi rohkeaa, en ole itse sitä kokenut. Varmaan siellä ulkomailla voisin kokea tota vahvuuden ja onnistumisen tunnetta, että uskalsi.

Vierailija
24/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätemisen tarve näkyy voimaannuttavan monia, negatiiviset tapahtumat ja ns parempana ihmisenä esiintyminen.

Vierailija
25/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätemisen tarve näkyy voimaannuttavan monia, negatiiviset tapahtumat ja ns parempana ihmisenä esiintyminen.

Tarkoitat sitä, mitä osa tekee tällä palstalla, että tulee jeesustelemaan vaikka että "kun _minua_ ei haittaa mikään, antaa kaikkien kukkien kukkia. Miksi teitä haittaa jonkun muun xxxx, miten teitä VOI haitata! Minua ei haittaa!" Tai että pätee aloittajaan nähden miten paljon paremmin _itse_ olisi hoitanut jonkun tilanteen x?

Vierailija
26/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että voin mennä laitumelle nojailemaan makaavaan ja märehtivään lehmään vaikka lukemaan kirjaa. Se puhdas luottamus.

Vierailija
27/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sian jättäminen

- liikuntaharrastukset

- luontoyhteys

- omien arvojen mukaan eläminen

Vierailija
28/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankahkon lenkin jälkeen olo on niin ihanaa, minä pystyin tähän. N +60

Vierailija
29/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikaan tunnen olevani Nainen isolla N-kirjaimella. Kuuntelen kehoa ja otan vastaan sen tuntemuksia. Tulee jotenkin voimaantunut olo.

Vierailija
30/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena voimaannutti biletys, laittautuminen ja kehut miehiltä.

Nykyään voimaannuttaa oma rauha, hyvä kirja tai sarja.

Niin sitä ihminen muuttuu.

Vierailija
31/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin miestä ulos. Ei lähtenyt, mutta välit on onneksi ennallaan. Olen hiukan ihmeissänikin, että uskalsin, se tuntuu todella hyvältä. 

Vierailija
32/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin yksin maapallon toiselle puolelle 19-vuotiaana ja sillä tiellä olen edelleen (maakin vaihtunut). Kyllä olen siitä ylpeä, olen pärjännyt kaikkialla olemalla fiksu, tarkkaavainen ja kielitaitoinen. Hyvä minä 💪🙂.

Vierailija
33/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin suorittaminen yli 30-vuotiaana, en uskonut tätä päivää näkeväni.

Seksuaalisuuteni toteuttaminen sillä lailla kuin itse haluan, ei kuten esim vanhempani haluaisivat.

Töistä suoriutuminen hyvin.

Vierailija
34/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko voimaantuminen siis onnistumisen tunne? Tyytyväisyys itseen? Vai onko näillä jotain eroa?

Ite oon tyytyväinen joka kerta salitreenin jälkeen. Viitsin ja jaksoin!

Ostin juuri uuden lampun eli siis valaisimen. Jes, hyvä minä, sain aikaiseksi ja tein päätöksen!

Vierailija
35/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukseni : agility koiran kanssa, yhteistyön sen kanssa ja onnistumiset vaikeissa harjoituksissa ja kisoissa.

Vierailija
36/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tipoittain mieleen, mutta sekin että mun vanhemmat aina sanoi, että meidän perheen vanhin lapsi menee yliopistoon. Se, kun on älykäs. En ikinä sitten uskonut, että musta olis siihen. Sitten aloin kokeilla noita avoimen yliopiston psykan ym.kursseja ja saankin 4:a ja 5:a. Ensin ajattelin, että säälistäkö tai tsempataakseenko ne niitä antaa, mutta ei ilmeisesti kun näin koko kurssin numerot. Sitten tuli se mahtava fiilis, että onhan musta tähän hitto vieköön! :) Ens keväänä yritän hakea opiskelemaan.

Vierailija
37/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko voimaantuminen siis onnistumisen tunne? Tyytyväisyys itseen? Vai onko näillä jotain eroa?

Ite oon tyytyväinen joka kerta salitreenin jälkeen. Viitsin ja jaksoin!

Ostin juuri uuden lampun eli siis valaisimen. Jes, hyvä minä, sain aikaiseksi ja tein päätöksen!

On se tavallista tyytyväisyyttä ja onnistumisen kokemusta vielä voimakkaampaa.

Vierailija
38/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee tipoittain mieleen, mutta sekin että mun vanhemmat aina sanoi, että meidän perheen vanhin lapsi menee yliopistoon. Se, kun on älykäs. En ikinä sitten uskonut, että musta olis siihen. Sitten aloin kokeilla noita avoimen yliopiston psykan ym.kursseja ja saankin 4:a ja 5:a. Ensin ajattelin, että säälistäkö tai tsempataakseenko ne niitä antaa, mutta ei ilmeisesti kun näin koko kurssin numerot. Sitten tuli se mahtava fiilis, että onhan musta tähän hitto vieköön! :) Ens keväänä yritän hakea opiskelemaan.

Hyvä sinä! Anna mennä vaan, varmasti pärjäät :).

Vierailija
39/67 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantuminen tarkoittanee sitä, että onnistuu tai saa aikaiseksi jotain mitä ei olisi ehkä alunperin uskonut. Löytää itsestään jotain voimavaroja/ osaamista/ uskallusta josta ei ollut ihan varma tai ympäristö on antanut ymmärtää ettei onnistu.

Vierailija
40/67 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajattelin voimaantua, sillä mennään perheenä illalla ravintolaan syömään. En aio meikata. Myönnän, että haluaisin, mutta ihottuma silmäluomissa estää meikkaamisen. En ole ennen ollut ravintolassa meikittä, mutta tänään ajattelin olla. Toivottakaa tsemppiä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan