Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vasemmistoliitto ehdottaa miljonääriveroa, olisi vuonna 2006 poistunutta varallisuusveroa tiukempi

Vierailija
11.07.2022 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008937845.html

Palstalaisia tämä ei varmaan koske. Mutta aika rohkea esitys 👍

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno keksintö karkoittaa ne vähätkin rikkaat veronmaksajat jotka vielä syystä tai toisesta maassa haluavat asua. Tiukassa se on tuo aate ajattelu ja haave toisten rahoista.

Vierailija
42/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä ei todellakaan koske, koska omaisuuteni yhteenlaskettu arvo on noin 75000e. Silti minusta tämä on kertakaikkiaan moraalitonta ja kestämätöntä yhteiskunnallisesti, toissijaisesti tällä tulee olemaan hyvin negatiivinen vaikutus taloudellisesti. Kansalaisten omaisuuden pakkoulosmittaus valtion toimesta ilman mitään syytä on sairasta totalitarismilta haiskahtavaa toimintaa ja minä en omalta osaltani tätä tule hyväksymään.

jos minun omaisuuteni realisoitaisiin niin just ja just päästäis 2000€ sekin johtuu vuoden vanhasta tietokoneesta.

kansalaisten omaisuuden pakkoulosmittausta valtion toimesta tehdään jo. sitä kutsutaan verotukseksi.

mitä ajattelit tehdä? mennä osoittamaan mieltä vero toimiston rappusille?

Pyrin muuttamaan Norjaan töihin. Moni tuttuni on jo lähtenyt, pitäisi käydä kielikurssi ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kun meidän perheellä on asunto ja pankkitili myös ulkomailla.

Vierailija
44/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen itku on musiikkia korvilleni! 🤣

Arvostat persut aika korkealle jos luulet että he ovat miljonäärejä kaikki ja valittavat sen takia täällä asiasta. Itse en tähän usko kylläkään.

Vierailija
45/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä ei ole minulle kovin kummoisesti tulossa, mutta silti olen sitä mieltä että perintövero on ihan höperö teennäinen kehitelmä. Perinnöstä on jo kerran verot maksettu, miksi ihmeessä siitä pitää niitä vielä uudelleen maksella? En tajua...

Kun toimitusjohtaja saa palkan, hän maksaa siitä verot. Mutta kun hän palkkaa niillä rahoilla siivoojan, veroja maksetaan uudestaan. Sama homma perinnössä: kun raha siirtyy uudelle henkilölle, sitä verotetaan.

Vierailija
46/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika älyvapaata. Vapaan liikkuvuuden Euroopassa ei ole vaikea arvata, mihin tämä johtaisi: miljonäärit muuttavat pois Suomesta. En ole itse miljonääri, mutta en myöskään kateellinen heille.

miksi he ei ole jo nyt lähteneet? ainiin koska suomessa on niin moni asia paremmin kuin muualla.

Osa onkin. Tämä voisi olla se viimeinen pisara.

Vierailija
47/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä ei ole minulle kovin kummoisesti tulossa, mutta silti olen sitä mieltä että perintövero on ihan höperö teennäinen kehitelmä. Perinnöstä on jo kerran verot maksettu, miksi ihmeessä siitä pitää niitä vielä uudelleen maksella? En tajua...

Kun toimitusjohtaja saa palkan, hän maksaa siitä verot. Mutta kun hän palkkaa niillä rahoilla siivoojan, veroja maksetaan uudestaan. Sama homma perinnössä: kun raha siirtyy uudelle henkilölle, sitä verotetaan.

Perintö kertyy ihmisen tuloista. Näitä tuloja on verotettu jo kerran. Sitten verotetaan kuollessa toisen kerran. Tuplaverotus.

Vierailija
48/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huolehtikoot itsestään.

Vierailija
49/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta millä oikeudella valtio on päättänyt, että voi verottaa tällaisissa tapauksissa. Sama juttu varainsiirtoverossa ja pääomavoiton verossa. Käytännössähän se on laillistettua ryöstöä, koska valtiolla ei ole ollut osaa eikä arpaa näissä transaktioissa muuten. 

Vierailija
50/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vero on puhdasta omaisuuden sosialisointia. Perusoikeuksien vastaista puuhaa, kun meillä pitäisi kuitenkin olla omaisuuden suoja.

Vierailija
51/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno keksintö karkoittaa ne vähätkin rikkaat veronmaksajat jotka vielä syystä tai toisesta maassa haluavat asua. Tiukassa se on tuo aate ajattelu ja haave toisten rahoista.

kyllä heillä on monia muita syitä jäädä suomeen ei siinä haittaa se että joutuu hiukan maksamaan siitä.

Vierailija
52/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm miten ois suoraan että jokainen asunnonomistaja maksaisi 20% asunnon käyvästä arvosta joka vuosi valtion kassaan? Näin vuokranantajilta jotka riistävät vuokralaisia tai ökykansalta jolla varaa asua omakotitaloissa saataisiin rahaa yhteiseen hyvään? Miksi köyhiä rangaistaan mutta ei niitä joilla on varaa omaan asuntoon, puhumattakaan sijoitusasunnoista tai kesämökeistä? 

Vierailija
53/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa vasemmistolaiset veivät rikkailta kaiken omaisuuden. Tekikö se kansasta vaurasta?

Vierailija
54/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä olisi verottaa perintöä ja vanhemmilta saatua omaisuutta/rahaa ankarasti. Varallisuus määräytyy lähes täysin siitä mihin perheeseen syntyy. Jos perintö ja lahjaverot olisi korkeita, kaikki olisi samassa asemassa eli ahkerat vaurastuu, laiskat jää köyhiksi. Laiskat vanhempiensa rahoilla elävät tietenkin alapeukuttavat tätä.

Ne on jo korkeita urpå, miksi sitten kukaan yrittäisi vaurastua, jos siitä ei olisi hyötyä?

Vierailija
55/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateusvero.

Pääoma siirtyy ulkomaille. Italialaisetkin ovat varakkaampia kuin suomalaiset. Miksiköhän?

Niinpä. Helsingistä ei tarvitse mennä kuin 80km etelään niin pääsee oikein mukavaan ja kauniiseen kaupunkiin. Viro toivottaa varmasti tervetulleeksi veropakolaiset. 

Vierailija
56/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, kun meidän perheellä on asunto ja pankkitili myös ulkomailla.

se ei tarkoita että tuloista ei pidä maksaa suomeen veroa. :)

Vierailija
57/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetullut uudistus. Vapise porvari vapise!

Suksi suohon . Köyhä.

Vierailija
58/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me perussuomalaiset ehdotamme kehitysapuveroa!

Me perussuomalaiset ehdotamme, ei pelkästään kehitysavun lopettamista vaan jo maksettujenkin rahojen palauttamista. Käytännössä joka ukolla joka tulisi maasta jonne on vuosien varrella maksettu kehitysapua, pitäisi olla tietty summa rahaa taskussa!

Vierailija
59/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siivoajan joka ei ole suomalainen eikä hänen firmansa. hän ottaa palkan kiitollisena vastaan millä suomalainen ei eläisi suomessa ja hän lähtee kotimaahansa elämään kuin kuningas. kiitos toimitusjohtajalle.

Vierailija
60/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteliäs eläkeläinen kirjoitti:

Hmm miten ois suoraan että jokainen asunnonomistaja maksaisi 20% asunnon käyvästä arvosta joka vuosi valtion kassaan? Näin vuokranantajilta jotka riistävät vuokralaisia tai ökykansalta jolla varaa asua omakotitaloissa saataisiin rahaa yhteiseen hyvään? Miksi köyhiä rangaistaan mutta ei niitä joilla on varaa omaan asuntoon, puhumattakaan sijoitusasunnoista tai kesämökeistä? 

Suomi on siitä harvinainen maa, että jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja vaurastua, siksi sellaisesta yritteliäisyydestä ei pidä rangaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi