Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vasemmistoliitto ehdottaa miljonääriveroa, olisi vuonna 2006 poistunutta varallisuusveroa tiukempi

Vierailija
11.07.2022 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008937845.html

Palstalaisia tämä ei varmaan koske. Mutta aika rohkea esitys 👍

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ratkaisu.

Veroja niiltä, joilta voi jotakin ottaa

Miten luulet talouskasvun tulevan? Siten että yksilöt rikastuvat ja tuovat työpaikkoja.Verottamalla ne häipyy ulkomaille.

Vierailija
22/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

klo 15:01 | 11.7.2022

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/petraschulzesteinen/tanaan-suljetaan-ka...

Kauanko Saksassa ja koko Euroopassa yhteiskuntarauha säilyy, kun energiasta on pula ja kuluttajahinnat samanaikaisesti nousevat pilviin.

Todennäköisesti osa Putinin strategiaa onkin yhteiskuntarauhan ja EU:n yhtenäisyyden horjuttaminen. Oliko 2021 syksynä alkanut energian hintojen nousu sattumaa? Ainakin amerikkalainen kenraali Ben Hodges, joka on myös yksi vuosi sitten ilmestyneen Euroopan sotilaallista tulevaisuutta koskevan kirjan Future war and the defence of Europe kirjoittajista, varoitti jo vuonna 2015 Venäjän varustautuvan noin 5-6 vuoden kuluttua alkavaan sotaan.

Jos vihreän siirtymän nimissä ei oltaisi lakkautettu ydinvoimaloita niin hätää ei olisi. Kuitenkin vihreät halusivat mieluummin venäläistä energiaa kuin turvallista ydinvoimaa.

Myös aivan utopiaa nuo sähköautosuunnitelmat kun raaka-aineita ei ole.

Vihreä siirtymä on täysin Venäjältä masinoitu hanke Euroopan tuhoamiseksi.

Nykyään jokainen toimittaja luulee olevansa asiantuntija ja ihmiset lukevat aivan täysin todellisuudesta irti olevia "tieteellisiä väittämiä" ilmastosta jotka jokainen asiaa ymmärtävä huomaa heti epätosiksi.

Miksi ei ymmärretä että on asioita joita ei voi ymmärtää ilman koulutusta, miksi pitää luulla tietävänsä paremmin kuin asiantuntijat vain Ylen ja Hesarin valeuutisia lukemalla?

No, Putin sai suunnitelmansa toimimaan kiitos vihreiden ja ympäristöväen.

Jännä että vaikka Belgian mellakoita eivät uutislähtewt kerro lainkaan. Kohta mellakoita Saksassa kun ja saksakin julistetaan uutiskieltoon.

Onneksi Sanna niin kaunis muodikkaissa jortseissaan niin suomalaiset saadaan tukemaan Putinin suunnitelmia tuhota Eurooppa!

Sama tavoite putinilla ja vasemmistoliitolla, kapitalistisen järjestelmät halutaan purkaa matkalla vihreässä siirtymässä kommunistiseen hallintoon!

vauva.fi voisi laittaa maksulliseksi niin nämä kapitalismia nylkyttävät tietäisi mitä ihannoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä olisi verottaa perintöä ja vanhemmilta saatua omaisuutta/rahaa ankarasti. Varallisuus määräytyy lähes täysin siitä mihin perheeseen syntyy. Jos perintö ja lahjaverot olisi korkeita, kaikki olisi samassa asemassa eli ahkerat vaurastuu, laiskat jää köyhiksi. Laiskat vanhempiensa rahoilla elävät tietenkin alapeukuttavat tätä.

Minä ja puoliso olemme molemmat dunarperheestä missä vanhemmilla pelkkä kansakoulu käytynä. Kotoa lähtiessä sai vain potkun persauksiin. Nyt meillä oma asunto, kaksi sijoitusasuntoa, mökki ja osakkeita. En silti kadehdi niitä ketkä ovat rahansa perineet, eivät ne valtiolle kuulu ainakaan. 

Vierailija
24/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ratkaisu.

Miten luulet talouskasvun tulevan? Siten että yksilöt rikastuvat ja tuovat työpaikkoja.Verottamalla ne häipyy ulkomaille.

vasta kun eu tuli kuvioihin. 

Vierailija
25/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen itku on musiikkia korvilleni! 🤣

Vierailija
26/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tämä ei todellakaan koske, koska omaisuuteni yhteenlaskettu arvo on noin 75000e. Silti minusta tämä on kertakaikkiaan moraalitonta ja kestämätöntä yhteiskunnallisesti, toissijaisesti tällä tulee olemaan hyvin negatiivinen vaikutus taloudellisesti. Kansalaisten omaisuuden pakkoulosmittaus valtion toimesta ilman mitään syytä on sairasta totalitarismilta haiskahtavaa toimintaa ja minä en omalta osaltani tätä tule hyväksymään.

Vierailija
27/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ratkaisu.

Kerro yksikin syy mikä meillä varakkailla olisi jäädä enää maahan jäädä rahoittamaan tätä pelleilyä?

Vierailija
28/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, jos on edes vähän rehellinen ja rikas niin joutuu maksamaan suomessa sen verran paljon veroja ettei lisää tarvitse.

Koittaisivat kerrankin puuttua siihen harmaaseen talouteen ja veronkiertoon, siellä ne isot rahat liikkuu.

Vierailija
29/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä olisi verottaa perintöä ja vanhemmilta saatua omaisuutta/rahaa ankarasti. Varallisuus määräytyy lähes täysin siitä mihin perheeseen syntyy. Jos perintö ja lahjaverot olisi korkeita, kaikki olisi samassa asemassa eli ahkerat vaurastuu, laiskat jää köyhiksi. Laiskat vanhempiensa rahoilla elävät tietenkin alapeukuttavat tätä.

Perintöä ei ole minulle kovin kummoisesti tulossa, mutta silti olen sitä mieltä että perintövero on ihan höperö teennäinen kehitelmä. Perinnöstä on jo kerran verot maksettu, miksi ihmeessä siitä pitää niitä vielä uudelleen maksella? En tajua...

Vierailija
30/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä maassa kannata mikään muu kuin työttömänä makoilu.

Vierailija
31/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni heti alkaa väittää että rikkaat muuttaisi pois suomesta. nyt ali-arvioidaan rajusti ihmisten isänmaallisuutta. he olisivat jo muuttaneet aikaa sitten jos aikoisivat. täällä on lukuisia ketjuja joissa hehkutetaan suomen hienoja olosuhteita ja juuri niiden takia he jäävät maksoi mitä maksoi.

Suomi on jo vuosia kärsinyt niin aivo- kuin pääomavuodosta. Mitä luulet että tämä tekee kehitykselle.

A) kiihdyttää

B)ei vaikuta

C) hidastaa?

Vierailija
32/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ratkaisu.

Ai se että vähemmistö rikastuu, kun lopulle se tulee entistä vaikeammaksi ja oma talous laskee. Ei kuullosta talouskasvulta.

Vierailija
33/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ja puoliso olemme molemmat dunarperheestä missä vanhemmilla pelkkä kansakoulu käytynä. Kotoa lähtiessä sai vain potkun persauksiin. Nyt meillä oma asunto, kaksi sijoitusasuntoa, mökki ja osakkeita. En silti kadehdi niitä ketkä ovat rahansa perineet, eivät ne valtiolle kuulu ainakaan. 

minä olen 90 laman duunari yrittäjä perheestä. nyt minä asun vuokralla johon menee 60% tuloista. ei ole varaa muuttaa tai varaa ajokorttiin saati autoon vaikka kävisin töissä.

kaikki mitä ylimääräinen menee mm. vaatteisiin. (nyt sain säästettyä kesälenkkareihin!)

vanhemmilta perin useita sairauksia joihin minulla ei ole varaa saada hoitoa. sänky ja pesukone pitäisi myöskin uusia. 

Vierailija
34/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

moni heti alkaa väittää että rikkaat muuttaisi pois suomesta. nyt ali-arvioidaan rajusti ihmisten isänmaallisuutta. he olisivat jo muuttaneet aikaa sitten jos aikoisivat. täällä on lukuisia ketjuja joissa hehkutetaan suomen hienoja olosuhteita ja juuri niiden takia he jäävät maksoi mitä maksoi.

Suomi on jo vuosia kärsinyt niin aivo- kuin pääomavuodosta. Mitä luulet että tämä tekee kehitykselle.

A) kiihdyttää

B)ei vaikuta

C) hidastaa?

mikä on aivo-omavuoto?

Vierailija
35/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä maassa kannata mikään muu kuin työttömänä makoilu.

sekään ei kannata

-työtön 

Vierailija
36/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika älyvapaata. Vapaan liikkuvuuden Euroopassa ei ole vaikea arvata, mihin tämä johtaisi: miljonäärit muuttavat pois Suomesta. En ole itse miljonääri, mutta en myöskään kateellinen heille.

Vierailija
37/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä ei todellakaan koske, koska omaisuuteni yhteenlaskettu arvo on noin 75000e. Silti minusta tämä on kertakaikkiaan moraalitonta ja kestämätöntä yhteiskunnallisesti, toissijaisesti tällä tulee olemaan hyvin negatiivinen vaikutus taloudellisesti. Kansalaisten omaisuuden pakkoulosmittaus valtion toimesta ilman mitään syytä on sairasta totalitarismilta haiskahtavaa toimintaa ja minä en omalta osaltani tätä tule hyväksymään.

jos minun omaisuuteni realisoitaisiin niin just ja just päästäis 2000€ sekin johtuu vuoden vanhasta tietokoneesta.

kansalaisten omaisuuden pakkoulosmittausta valtion toimesta tehdään jo. sitä kutsutaan verotukseksi.

mitä ajattelit tehdä? mennä osoittamaan mieltä vero toimiston rappusille?

Vierailija
38/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me perussuomalaiset ehdotamme kehitysapuveroa!

Vierailija
39/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika älyvapaata. Vapaan liikkuvuuden Euroopassa ei ole vaikea arvata, mihin tämä johtaisi: miljonäärit muuttavat pois Suomesta. En ole itse miljonääri, mutta en myöskään kateellinen heille.

miksi he ei ole jo nyt lähteneet? ainiin koska suomessa on niin moni asia paremmin kuin muualla.

Vierailija
40/140 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me perussuomalaiset ehdotamme kehitysapuveroa!

Tää ei yllätä ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi