Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston lapsiperheen surkea tilanne, miten voisi auttaa?

Vierailija
11.07.2022 |

Olen nyt useamman kerran nähnyt tämän perheen, välillä äiti on lasten kanssa, joskus lapset yksin. Penkovat roskiksia, etsivät niistä palautuspulloja. Selvästihän näillä on tosi huono taloudellinen tilanne kun täytyy likaisia roskiksia kaivaa ja on ihan sydäntäsärkevää nähdä, että lapsetkin joutuvat siihen osallistumaan. Kuinka voi olla hyvinvointivaltioksi kutsutussa maassa tuollaista?

Olen miettinyt, että voisiko heitä jotenkin yrittää auttaa, olen itsekin aivan kädestä suuhun elävä matalapalkkatyöläinen, mutta ei tässä nyt sentään roskista tarvitse pulloja etsiä. Jos olisit itse tuossa tilanteessa, niin kokisitko sen kiusalliseksi jos joku kysyisi sinulta, miten sinulla menee ja voisiko ostaa sinulle kaupasta jotain? Minulla on itselläkin rahat todella tiukalla, mutta jotain ruokaa tai hygieniatarvikkeita nyt pystyisin ostamaan.

Eihän se tietenkään heidän tilannettaan ratkaise, ei tällaista saisi olla sivistysmaassa ja kyllä tässä on yhteiskunnan taholta jätetty ihmiset heitteille.

Ihan hirveää.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin niitä tyhjiä pulloja tai lapsille taskurahaa jostain pienistä askareista. Esim. Kaupassakäynti jos ovat sen ikäisiä ja luotettavia.

Vierailija
22/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pudottaa vaikka kassillinen makaronipusseja ja sipulia sen oven taakse salaa.

Jos sen ego ei kestä kysyy naapureilta edes pikkulainoja, niin ei se varmastikaan tuu siitäkään tykkäämään jos menee siltä utelee ja kyselee voisko sille antaa ruokakassin, saattaa kieltäytyä ottamasta vastaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsille pulloja palautettavaksi ja sano miten itselläsi ei aikaa niitä palauttaa, eikä viitsi roskiinkaa heittää. Saavat pitää rahat ja käyttää siihen miten näkee tarpeelliseks

Tämä on hyvä ajatus. Joskus kun näet heidät roskiksilla, sano, että sinulla on pulloja (jos siis on). Ei ole niin kiusallista ottaa vastaan pulloja kuin rahaa.

Vierailija
24/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe työttömänä vai? Ei se hyvinvointivaltio tarkoita että näillä olisi rikkaiden elintaso.

Ei tarkoita, ei. Ajatteletko minun niin luulevan? Mutta hyvinvointivaltion kyllä tulisi taata jokaiselle sellainen elintaso, ettei joudu roskia penkomaan.

Niin se takaakin, mutta kaikki eivät osaa sitä omaa osuuttaan käyttää järkevästi.

Vierailija
25/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy pudottaa vaikka kassillinen makaronipusseja ja sipulia sen oven taakse salaa.

Jos sen ego ei kestä kysyy naapureilta edes pikkulainoja, niin ei se varmastikaan tuu siitäkään tykkäämään jos menee siltä utelee ja kyselee voisko sille antaa ruokakassin, saattaa kieltäytyä ottamasta vastaan sitä.

Minun täytyisi olla todellisessa nälänhädässä että uskaltaisin syödä nimettömänä oveni taakse jätettyjä ruokia.

Vierailija
26/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätkää teidän talon asukkaiden kesken iso määrä pulloja, ja sanokaa perheelle, että voivat tulla hakemaan.

Vierailija
27/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyisi olla todellisessa nälänhädässä että uskaltaisin syödä nimettömänä oveni taakse jätettyjä ruokia.

Niihän noi kaiketi onkin, jos pitää roskiksia tonkia.

En minäkään nyt välttämättä mitään järin prosessoituja valmiita ruokia, mutta kyllä mulle makaronit ja joku sipuli kelpais ihan mainiosti, säästyishän siinäkin sit edes jotain, samoin säilykkeet ja patapussit yms kelpais myös.

Pitää olla jo tosi vainoharhainen, jos pelkää että täällä hilluisi jotain köyhien myrkyttäjiä.

Vierailija
28/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita Marinille, hän kuulemma havahtuu monta kertaa viikossa siihen miten onnellinen on. Hänelle kuuluu sisäasiat maassamme.[/quote

Sanna voisi tehdä jotain sen 18 000 kk palkkansa eteen.AAmupalatkin söi kahden pieneläkeläisen koko vuoden tulon ..kuukaudessa. Törkeää ja samalta veronmaksajien luukulta sillekin ne rahat.

Vierailija
29/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita Marinille, hän kuulemma havahtuu monta kertaa viikossa siihen miten onnellinen on. Hänelle kuuluu sisäasiat maassamme.[/quote

Sanna voisi tehdä jotain sen 18 000 kk palkkansa eteen.AAmupalatkin söi kahden pieneläkeläisen koko vuoden tulon ..kuukaudessa. Törkeää ja samalta veronmaksajien luukulta sillekin ne rahat.

Tämä  Sannuliprinsessa nukkuu 7000 e sängyssä joka on kanssa minieläkeläisen vuoden koko tulo.

Vierailija
30/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole varaa lainata, se laina pitää maksaa takaisin, eikä kaikki edes tunne omia naapureita.

Vierailija
31/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko edes yksi keskustelu pysyä aiheessa eikä kääntyä Sanna Marinin/ persujen/ ulkomaalaisten/ minkä lie sättimiseen.

Vierailija
32/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän irtisanotaan talvella paljon porukkaa kaupan alalta ja palvelualalta eikä lainat ole laskuja toimeentulotuessa.

Vierailija
33/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis marssikoot sinne luukulle pyytämään rahaa!! Provohan tämä on.

Siis kuka vaan voi kaivella roskiksia. Ei sitä kukaan estä. Olipa kerran rokiksen päällä Arabian ehjä seinälautanen. Mukaan se lähti, enkä varaton ole.

Kuule, ei ole provo. Olisikin. Todennäköisesti he ovat siellä luukulla, mutta eivät saa tarpeeksi. Myös Suomessa on köyhyyttä ja ihmettelen suuresti, mikä saa ihmiset vastaamaan niin ilkeästi. Jos köyhien asema ei kiinnosta niin silloin tämä topic ei ole sinua varten.

En tiedä sinusta, mutta itse en ainakaan menisi työntämään käsiäni mihinkään yleisiin roskiksiin (siellähän voi olla ihan mitä vain ällöttävää ja vaarallistakin, kuten verisiä huumeruiskuja) muuten kuin aidosti surkeassa tilanteessa. Saati että antaisin lasteni, jos minulla niitä olisi, tehdä niin.

Vierailija
34/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on hyvätuloisia eläkeläisiä ja keräilevät harrastuksena pulloja :D

Eivät toki roskiksia pengo mutta muuten. 

Vierailija
35/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe työttömänä vai? Ei se hyvinvointivaltio tarkoita että näillä olisi rikkaiden elintaso.

Ei tarkoita, ei. Ajatteletko minun niin luulevan? Mutta hyvinvointivaltion kyllä tulisi taata jokaiselle sellainen elintaso, ettei joudu roskia penkomaan.

Niin se takaakin, mutta kaikki eivät osaa sitä omaa osuuttaan käyttää järkevästi.

Näin sanoo ihminen, jolla ei ole minkäänlaista todellista tietoa eikä kokemusta asiasta. Meilläkin on esimerkiksi ihmisiä, joiden pitää valita, ostaako lääkkeitä vai ruokaa. Sairauteen liittyvien kulujen kanssa on moni leipäjonossa. Toisin kuin moni ilmeisesti luulee, kaikkea ei ihmiselle korvata.

Vierailija
36/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sossu pitää huolen.

Vierailija
37/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoo ihminen, jolla ei ole minkäänlaista todellista tietoa eikä kokemusta asiasta. Meilläkin on esimerkiksi ihmisiä, joiden pitää valita, ostaako lääkkeitä vai ruokaa. Sairauteen liittyvien kulujen kanssa on moni leipäjonossa. Toisin kuin moni ilmeisesti luulee, kaikkea ei ihmiselle korvata.

Ja lapset nyt eivät ainakaan vanhempiensa taloudelliselle tilanteelle mitään voi.

Vierailija
38/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en edelleenkään tiedä näiden nimiä eikä osoitteita.

Vierailija
39/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Etkä sä oikeesti tiedä sen perheen taloudellisesta tilanteesta mitään. Sehän voi olla vaikka perheen harrastus. Toiset kerää pokemoneja ja toiset pulloja.

Vierailija
40/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Etkä sä oikeesti tiedä sen perheen taloudellisesta tilanteesta mitään. Sehän voi olla vaikka perheen harrastus. Toiset kerää pokemoneja ja toiset pulloja.

Kuten sanottu, kuulin heidän keskusteluaan sen verran, että ei ihan harrastukselta vaikuttanut. En aio täällä enempää kertoa, koska eivät varmasti haluaisi tunnistaa itseään mistään vauvapalstan keskustelusta, jos sattuisivat tätä palstaa lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän