Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston lapsiperheen surkea tilanne, miten voisi auttaa?

Vierailija
11.07.2022 |

Olen nyt useamman kerran nähnyt tämän perheen, välillä äiti on lasten kanssa, joskus lapset yksin. Penkovat roskiksia, etsivät niistä palautuspulloja. Selvästihän näillä on tosi huono taloudellinen tilanne kun täytyy likaisia roskiksia kaivaa ja on ihan sydäntäsärkevää nähdä, että lapsetkin joutuvat siihen osallistumaan. Kuinka voi olla hyvinvointivaltioksi kutsutussa maassa tuollaista?

Olen miettinyt, että voisiko heitä jotenkin yrittää auttaa, olen itsekin aivan kädestä suuhun elävä matalapalkkatyöläinen, mutta ei tässä nyt sentään roskista tarvitse pulloja etsiä. Jos olisit itse tuossa tilanteessa, niin kokisitko sen kiusalliseksi jos joku kysyisi sinulta, miten sinulla menee ja voisiko ostaa sinulle kaupasta jotain? Minulla on itselläkin rahat todella tiukalla, mutta jotain ruokaa tai hygieniatarvikkeita nyt pystyisin ostamaan.

Eihän se tietenkään heidän tilannettaan ratkaise, ei tällaista saisi olla sivistysmaassa ja kyllä tässä on yhteiskunnan taholta jätetty ihmiset heitteille.

Ihan hirveää.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kysyä. Ei kukaan joka oikeasti on apua vailla ota tuota loukkauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että lapset itse haluavat vaikka Playstationin ja sen takia keräävät vapaaehtoisesti pulloja, en nyt ihan tuon perusteella puhuisi heitteillejätöstä. Jos et ole ikinä edes jututtanut heitä niin vaikea sanoa minkälaista apua tarvitsisivat, jos mitään.

Vierailija
4/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne mietityttää niin kannatta kylmästi vain tehdä lasu. Tilanteen selvittäminen ja siihen puuttuminen sekä mahdollisen käytännön avun antaminen ei ole naapurin, vaan sosiaalitoimen asia.

Vierailija
5/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu ei auta, kun laitat verhot kiinni ja jatkat palstailua.

Vierailija
6/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne mietityttää niin kannatta kylmästi vain tehdä lasu. Tilanteen selvittäminen ja siihen puuttuminen sekä mahdollisen käytännön avun antaminen ei ole naapurin, vaan sosiaalitoimen asia.

Tosiaan, miksi ihmeessä vaivautua itse avaamaan suunsa kun aina voi kuormittaa lisää viranomaisia.

Vierailija
7/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne roskikseen tyhjä pullo ja voit katsoa ikkunasta kyyneleitä valuttaen kuinka onnellisia ne on sen löydettyään.

Vierailija
8/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, miksi ihmeessä vaivautua itse avaamaan suunsa kun aina voi kuormittaa lisää viranomaisia.

Jos on niin surkeassa jamassa kuin ap olettaa perheen olevan, niin kyllä silloin tarvitaan enemmänkin apua kuin saippua ja hammastahna toiselta köyhältä. (Anteeksi ap, en halua sitten loukata!)

Vierailija
9/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita Marinille, hän kuulemma havahtuu monta kertaa viikossa siihen miten onnellinen on. Hänelle kuuluu sisäasiat maassamme.

Vierailija
10/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä edes tiedä keitä he ovat, jossain täällä asuvat, kadulla olen nähnyt. Eivät siis ole mitään minun naapureitani samasta talosta, vaan asuvat (ilmeisesti) tällä alueella.

Vierailija
11/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin surkeassa jamassa kuin ap olettaa perheen olevan, niin kyllä silloin tarvitaan enemmänkin apua kuin saippua ja hammastahna toiselta köyhältä. (Anteeksi ap, en halua sitten loukata!)

Nimenomaan olettaa. Oikeat perusteet on aika heikoilla kantimilla. Jos ap tekee lasun niin mitä oletat sen perusteella tehtävän? Kielletään perheeltä pullojen kerääminen? Tuskin se kuitenkaan mitenkään vahingoittaa lapsia.

Vierailija
12/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on pahin sairaus, ja köyhien ei tulisi lisääntyä.

Vierailija
13/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsille pulloja palautettavaksi ja sano miten itselläsi ei aikaa niitä palauttaa, eikä viitsi roskiinkaa heittää. Saavat pitää rahat ja käyttää siihen miten näkee tarpeelliseks

Vierailija
14/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe työttömänä vai? Ei se hyvinvointivaltio tarkoita että näillä olisi rikkaiden elintaso.

Vierailija
15/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tehdä lasu tietämättä miten lapset laiminlyödään. Ei edes laiminlyödä.

Sairas olet päästäsi.

Lähetä 100 euroa lahjana. 

Vierailija
16/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie sinne roskikseen tyhjä pullo ja voit katsoa ikkunasta kyyneleitä valuttaen kuinka onnellisia ne on sen löydettyään.

Sinäpä se ihastuttavalta yksilöltä vaikutat.

Oikeasti mikä saa ihmisen ivaamaan tällaisesta aiheesta?

Vierailija
17/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita Marinille, hän kuulemma havahtuu monta kertaa viikossa siihen miten onnellinen on. Hänelle kuuluu sisäasiat maassamme.

Voisi kysyä Marinilta jos jättäisi ne ulkomaan avut kotimaahan köyhille. 

Vierailija
18/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla että lapset itse haluavat vaikka Playstationin ja sen takia keräävät vapaaehtoisesti pulloja, en nyt ihan tuon perusteella puhuisi heitteillejätöstä. Jos et ole ikinä edes jututtanut heitä niin vaikea sanoa minkälaista apua tarvitsisivat, jos mitään.

Olen kerran kuullut heidän puheitaan kun äiti omi lasten kanssa etsimässä pulloja ja ei se kyllä tuolta vaikuttanut. Ihan tosi tarpeeseen vaikuttivat niitä etsivän.

Vierailija
19/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe työttömänä vai? Ei se hyvinvointivaltio tarkoita että näillä olisi rikkaiden elintaso.

Ei tarkoita, ei. Ajatteletko minun niin luulevan? Mutta hyvinvointivaltion kyllä tulisi taata jokaiselle sellainen elintaso, ettei joudu roskia penkomaan.

Vierailija
20/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis marssikoot sinne luukulle pyytämään rahaa!! Provohan tämä on.

Siis kuka vaan voi kaivella roskiksia. Ei sitä kukaan estä. Olipa kerran rokiksen päällä Arabian ehjä seinälautanen. Mukaan se lähti, enkä varaton ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi