Jaksaisitko kävellä 4 tuntia päivässä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Asianharrastajat täällä vastailevat. Tuskin on kovin yleistä,
Sinustako ei ole yleistä työskennellä hoitoalalla tai ravintola-alalla? Esimerkiksi niissä iso osa työpäivästä on kävelyä. Itse olen töissä ravintolassa tarjoilijana eikä minulla kovin montaa hetkeä 8h työvuorossa ole, jolloin pysähtymään ehtii. Keittiön luukun ja pöytien väliä tulee rampattua lähes tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisin toki ja vieläpä aikamoista haippakkaakin, toisin kuin nämä kommentoijat, jotka siihen verrattuna löntystelevät työnsä ohessa. Jossain vaiheessa kävelinkin 15-20 kilsaa päivässä keskimäärin noin 7 km/h vauhdilla (ei siis neljää tuntia kuitenkaan), mutta sittemmin olen kävellyt vain maksimissaan kymmenen kilometrin lenkin päivässä, kun se kåveleminen on mielestäni edelleenkin erittäin tylsää touhua.
Eihän tuo vielä mitään. Minä kävelin päivittäin 20-35 km ja vauhtini oli 8 km/h. Ja nopeampaankin vauhtiin olisin pystynyt, jos vain olisin halunnut.
Jaksan. Olen pullea ja huonokuntoinen.
Ilmiannettu.
Älkää tambiot vastatko ton trollin uteluihin
Varmasti jokainen kykenee kävelemään 4 tuntia päivässä hitaasti. Ajanhukkaa.
Jaksan tehdä puutarhatöitä vaikka koko päivän, mutta kävely tasaisella on tylsää ja hidasta. Inhoan kävelyä, pyöräily on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisin toki ja vieläpä aikamoista haippakkaakin, toisin kuin nämä kommentoijat, jotka siihen verrattuna löntystelevät työnsä ohessa. Jossain vaiheessa kävelinkin 15-20 kilsaa päivässä keskimäärin noin 7 km/h vauhdilla (ei siis neljää tuntia kuitenkaan), mutta sittemmin olen kävellyt vain maksimissaan kymmenen kilometrin lenkin päivässä, kun se kåveleminen on mielestäni edelleenkin erittäin tylsää touhua.
Eihän tuo vielä mitään. Minä kävelin päivittäin 20-35 km ja vauhtini oli 8 km/h. Ja nopeampaankin vauhtiin olisin pystynyt, jos vain olisin halunnut.
Juu, mutt minun pituiseni maksimikävelyvauhti on korkeintaan tuo 8km/h ja parhaimmillaan se on tähän mennessä ollut kymmenen kilometrin lenkillä 7,5 km/h.
Kuitenkin, eihän reipasta lenkkikävelyä ja jotain töissä löntystelyä voi verrata sen enempää keskenään kuin hölkkäämistä ja pikajuoksuakaan.
Minulta amputoitiin varvas alkuvuodesta. Särky on kova jos joutuu kävelemään paljon. 10% invaliditeetti. Portaat ja sementtilattiat kauhistus mut pakko kulkea välillä.
Jos pitäisi yhtäjaksoisesti kävellä reipasta vauhtia 4 tuntia täysin pysähtymättä, niin ehkä se olis rankempaa kuin ajattelisi, enkä jaksaisi, mutta siis toki esim. 8 tunnin työvuoron, jossa pääsääntöisesti kävellään, pystyn tehdä ihan ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutt minun pituiseni maksimikävelyvauhti on korkeintaan tuo 8km/h ja parhaimmillaan se on tähän mennessä ollut kymmenen kilometrin lenkillä 7,5 km/h.
Kuitenkin, eihän reipasta lenkkikävelyä ja jotain töissä löntystelyä voi verrata sen enempää keskenään kuin hölkkäämistä ja pikajuoksuakaan.
Mitä se pituus siihen kävelyvauhtiin vaikuttaisi? Mun 154cm siskoni kävelee niin kovaa vauhtia etten pysy mukana ollenkaan ja olen itse 173 cm.
Helposti. Vaikka rinkka selässä. Vaikka teen istumatyötä.
En välttämättä pystyisi tekemään 4h kävelylenkkiä, vaikka oonkin hyväkuntoinen. Mulla menee aina hartiat jumiin, jos lenkkeilen pitkään, ilmeisesti huono asento?
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä pystyisi tekemään 4h kävelylenkkiä, vaikka oonkin hyväkuntoinen. Mulla menee aina hartiat jumiin, jos lenkkeilen pitkään, ilmeisesti huono asento?
Kädetkin liikkeelle niin ei hartiat jumita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se pituus siihen kävelyvauhtiin vaikuttaisi? Mun 154cm siskoni kävelee niin kovaa vauhtia etten pysy mukana ollenkaan ja olen itse 173 cm.
Hmmm... mitenköhän se pituus voisi vaikuttaa kävelyvauhtiin? Olisiko vaikka niin, että pidemmät jalat omistava kova kävelijä ottaa pitempiä askelia kuin lyhyempi kova kävelijä ja näin ollen pääsee lyhyempää kovaa kävelijää kovempaa. Siskosi on vain kovempi kävelijä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen 13, 5 tuntia työpäivässä.
-Sairaanhoitaja
Samoin.Ikä 69 vuotta.Työskentelen assistenttina kodeissa.
Huomenna 17-10.00 eli 17 tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sairaanhoitaja
Samoin.Ikä 69 vuotta.Työskentelen assistenttina kodeissa.
Huomenna 17-10.00 eli 17 tuntia
Kutsuvatko kotihoidon työntekijät itseään nykyisin assistenteiksi :D
Jaksan helposti, mutta en nopeaa kävelyä. Sellaista hidasta sunnuntaikävelyä menisi pidempäänkin kun neljä tuntia.
Nopeasti jaksan kävellä aika lyhyitä matkoja, alkaa tuntua pohkeissa kuin olisivat tulessa. Tämä tunne tulee siis hyvinkin nopeasti kun alan lisäämään vauhtia. En tiedä miten sen saisi pois.
En usko että se on kunnostakaan kiinni, koska jaksan hölkätä muutaman kilometrin putkeen hissuksiin. Tuo jalkapolte itseasiassa helpottaa jos vaihdan kävelystä hitaaseen hölkkään.
Mulla on koira, ja kävelen pelkästään sen kanssa yhteensä vähintään 2 tuntia päivässä. Siihen vielä kaikki muut liikkumiset niin luultavasti se 3-4 tuntia tulee täyteen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
-Sairaanhoitaja
Tässä tarkoitettiin 4 tuntia yhtä putkeen pysähtymättä. Ja ulkona kävely on raskaampaa kuin sisällä kävely.
-Sairaanhoitaja