Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko kävellä 4 tuntia päivässä?

Vierailija
11.07.2022 |

Niin?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen 13, 5 tuntia työpäivässä.

-Sairaanhoitaja

Vierailija
22/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asianharrastajat täällä vastailevat.  Tuskin on kovin yleistä,

Sinustako ei ole yleistä työskennellä hoitoalalla tai ravintola-alalla? Esimerkiksi niissä iso osa työpäivästä on kävelyä. Itse olen töissä ravintolassa tarjoilijana eikä minulla kovin montaa hetkeä 8h työvuorossa ole, jolloin pysähtymään ehtii. Keittiön luukun ja pöytien väliä tulee rampattua lähes tauotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin toki ja vieläpä aikamoista haippakkaakin, toisin kuin nämä kommentoijat, jotka siihen verrattuna löntystelevät työnsä ohessa. Jossain vaiheessa kävelinkin 15-20 kilsaa päivässä keskimäärin noin 7 km/h vauhdilla (ei siis neljää tuntia kuitenkaan), mutta sittemmin olen kävellyt vain maksimissaan kymmenen kilometrin lenkin päivässä, kun se kåveleminen on mielestäni edelleenkin erittäin tylsää touhua.

Eihän tuo vielä mitään. Minä kävelin päivittäin 20-35 km ja vauhtini oli 8 km/h. Ja nopeampaankin vauhtiin olisin pystynyt, jos vain olisin halunnut.

Vierailija
24/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan. Olen pullea ja huonokuntoinen.

Vierailija
25/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Älkää tambiot vastatko ton trollin uteluihin

Vierailija
26/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen kykenee kävelemään 4 tuntia päivässä hitaasti. Ajanhukkaa.

Vierailija
27/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan tehdä puutarhatöitä vaikka koko päivän, mutta kävely tasaisella on tylsää ja hidasta. Inhoan kävelyä, pyöräily on ok.

Vierailija
28/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin toki ja vieläpä aikamoista haippakkaakin, toisin kuin nämä kommentoijat, jotka siihen verrattuna löntystelevät työnsä ohessa. Jossain vaiheessa kävelinkin 15-20 kilsaa päivässä keskimäärin noin 7 km/h vauhdilla (ei siis neljää tuntia kuitenkaan), mutta sittemmin olen kävellyt vain maksimissaan kymmenen kilometrin lenkin päivässä, kun se kåveleminen on mielestäni edelleenkin erittäin tylsää touhua.

Eihän tuo vielä mitään. Minä kävelin päivittäin 20-35 km ja vauhtini oli 8 km/h. Ja nopeampaankin vauhtiin olisin pystynyt, jos vain olisin halunnut.

Juu, mutt minun pituiseni maksimikävelyvauhti on korkeintaan tuo 8km/h ja parhaimmillaan se on tähän mennessä ollut kymmenen kilometrin lenkillä 7,5 km/h.

Kuitenkin, eihän reipasta lenkkikävelyä ja jotain töissä löntystelyä voi verrata sen enempää keskenään kuin hölkkäämistä ja pikajuoksuakaan.

Vierailija
29/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta amputoitiin varvas alkuvuodesta. Särky on kova jos joutuu kävelemään paljon. 10% invaliditeetti. Portaat ja sementtilattiat kauhistus mut pakko kulkea välillä.

Vierailija
30/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi yhtäjaksoisesti kävellä reipasta vauhtia 4 tuntia täysin pysähtymättä, niin ehkä se olis rankempaa kuin ajattelisi, enkä jaksaisi, mutta siis toki esim. 8 tunnin työvuoron, jossa pääsääntöisesti kävellään, pystyn tehdä ihan ongelmitta.

Vierailija
31/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutt minun pituiseni maksimikävelyvauhti on korkeintaan tuo 8km/h ja parhaimmillaan se on tähän mennessä ollut kymmenen kilometrin lenkillä 7,5 km/h.

Kuitenkin, eihän reipasta lenkkikävelyä ja jotain töissä löntystelyä voi verrata sen enempää keskenään kuin hölkkäämistä ja pikajuoksuakaan.

Mitä se pituus siihen kävelyvauhtiin vaikuttaisi? Mun 154cm siskoni kävelee niin kovaa vauhtia etten pysy mukana ollenkaan ja olen itse 173 cm.

Vierailija
32/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Vaikka rinkka selässä. Vaikka teen istumatyötä.

Vierailija
33/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä pystyisi tekemään 4h kävelylenkkiä, vaikka oonkin hyväkuntoinen. Mulla menee aina hartiat jumiin, jos lenkkeilen pitkään, ilmeisesti huono asento?

Vierailija
34/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä pystyisi tekemään 4h kävelylenkkiä, vaikka oonkin hyväkuntoinen. Mulla menee aina hartiat jumiin, jos lenkkeilen pitkään, ilmeisesti huono asento?

Kädetkin liikkeelle niin ei hartiat jumita. 

Vierailija
35/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pituus siihen kävelyvauhtiin vaikuttaisi? Mun 154cm siskoni kävelee niin kovaa vauhtia etten pysy mukana ollenkaan ja olen itse 173 cm.

Hmmm... mitenköhän se pituus voisi vaikuttaa kävelyvauhtiin? Olisiko vaikka niin, että pidemmät jalat omistava kova kävelijä ottaa pitempiä askelia kuin lyhyempi kova kävelijä ja näin ollen pääsee lyhyempää kovaa kävelijää kovempaa. Siskosi on vain kovempi kävelijä kuin sinä.

Vierailija
36/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sairaanhoitaja

Samoin.Ikä 69 vuotta.Työskentelen assistenttina kodeissa. 

Huomenna 17-10.00 eli 17 tuntia

Vierailija
37/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sairaanhoitaja

Samoin.Ikä 69 vuotta.Työskentelen assistenttina kodeissa. 

Huomenna 17-10.00 eli 17 tuntia

Kutsuvatko kotihoidon työntekijät itseään nykyisin assistenteiksi :D

Vierailija
38/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan helposti, mutta en nopeaa kävelyä. Sellaista hidasta sunnuntaikävelyä menisi pidempäänkin kun neljä tuntia.

Nopeasti jaksan kävellä aika lyhyitä matkoja, alkaa tuntua pohkeissa kuin olisivat tulessa. Tämä tunne tulee siis hyvinkin nopeasti kun alan lisäämään vauhtia. En tiedä miten sen saisi pois.

En usko että se on kunnostakaan kiinni, koska jaksan hölkätä muutaman kilometrin putkeen hissuksiin. Tuo jalkapolte itseasiassa helpottaa jos vaihdan kävelystä hitaaseen hölkkään.

Vierailija
39/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira, ja kävelen pelkästään sen kanssa yhteensä vähintään 2 tuntia päivässä. Siihen vielä kaikki muut liikkumiset niin luultavasti se 3-4 tuntia tulee täyteen joka päivä.

Vierailija
40/59 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sairaanhoitaja

Tässä tarkoitettiin 4 tuntia yhtä putkeen pysähtymättä. Ja ulkona kävely on raskaampaa kuin sisällä kävely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi