Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Hedman Partners alkaa lähettämään suomalaisille 450 - 3 000 euron laskuja. Laskun maksamisesta kieltäytyminen voi maksaa 40 000 euroa. Aiotko maksaa, jos saat laskun?

Vierailija
11.07.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12529258

Aika moni maksaa aiheettoman laskun, koska vastassa on lakifirma. Aika hyvä bisnes.

Kommentit (609)

Vierailija
121/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jollain firman omistajien nimet ja osoitteet?

Vierailija
122/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että nää käyttää sellasta likaista taktiikkaa ja venailee just jonkun vuoden ne tiedot operaattorilta saatuaan, että ne poistuu operaattorilta eikä syytetty voi saada itse sieltä enää mitään tietoja jotta tietäisi missä mennään.

Foliohattu kiiltää tänne asti

Ehkä te Hedmannit olette niin kiireisiä tässä ketjussa ettette edes ehdi ahdistella ihmisiä kirjeinenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs osoitatte oikeudessa, että ette ole tehneet sitä, mitä Hedman partners sanoo? Mitä todistusaineistoa teillä on? Pelkkä sanominen "en mä sitä tehnyt" ei riitä.

Eikös oikeusvaltiossa kuitenkin syyttäjän pidä osoittaa että olet tehnyt jotain, eikä syytetyn että ei ole.

Jos jäljet päättyvät IP-osoitteeseen niin siitä on minusta vielä pitkä matka henkilöön. Mitäs jos samalla nettiliittymällä on vaikka kaksi käyttäjää ja toinen tekee rikoksen ja toinen on täysin syytön? Molemmille vaan rapsut, vai?

Vierailija
124/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tätä firmaa koskaan hakkeroitu

Vierailija
125/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että nää käyttää sellasta likaista taktiikkaa ja venailee just jonkun vuoden ne tiedot operaattorilta saatuaan, että ne poistuu operaattorilta eikä syytetty voi saada itse sieltä enää mitään tietoja jotta tietäisi missä mennään.

Foliohattu kiiltää tänne asti

Eli se on siis totta. 

Vierailija
126/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan pystyny todistaan että naapurin erkki kaappas netin ja se niitä animeja lataili

Vierailija
127/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs osoitatte oikeudessa, että ette ole tehneet sitä, mitä Hedman partners sanoo? Mitä todistusaineistoa teillä on? Pelkkä sanominen "en mä sitä tehnyt" ei riitä.

Eikös oikeusvaltiossa kuitenkin syyttäjän pidä osoittaa että olet tehnyt jotain, eikä syytetyn että ei ole.

Jos jäljet päättyvät IP-osoitteeseen niin siitä on minusta vielä pitkä matka henkilöön. Mitäs jos samalla nettiliittymällä on vaikka kaksi käyttäjää ja toinen tekee rikoksen ja toinen on täysin syytön? Molemmille vaan rapsut, vai?

Kieltämättä. Toisaalta liittymän haltijana katsoisin itse olevani sen verran vastuullinen, että huolehdin ettei kukaan muukaan käytä sitä lataustarkoituksiin. Näin vähäpätöisten summien vuoksi en näe järkeä lähteä riitelemään kalliisti, jos myöntää tiedostojaon tapahtuneen, mutta väittää ette pysty osoittamaan, että minä olen sen tehnyt.

Vierailija
128/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ihmisiä mahtuu maailmalle, miksi ihmeessä kukaan latailisi elokuvia, sarjoja, pelejä, musiikkia yms. ilman luotettavaa VPN-palvelua? Sen avulla mitään kirjettä et tule saamaan ja saat ihan vaan vittuilaksesi jakaa parin teratavun edestä elokuvia.

Vierailija
129/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ihmisiä mahtuu maailmalle, miksi ihmeessä kukaan latailisi elokuvia, sarjoja, pelejä, musiikkia yms. ilman luotettavaa VPN-palvelua? Sen avulla mitään kirjettä et tule saamaan ja saat ihan vaan vittuilaksesi jakaa parin teratavun edestä elokuvia.

käsittääkseni vpn firmat ovat velvotteisia jakamaan tietonsa rikostapauksissa

Vierailija
130/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jollain firman omistajien nimet ja osoitteet?

Omistajat löytynevät firman sivuilta.

Vierailija
131/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa EI aja syyttäjä

Tapaukset EIVÄT ole rikosoikeudenkäyntejä, jotka käytäisiin käräjäoikeudessa.

Tapaukset ovat YKSITYISOIKEUDELLISIA ja ne käydään markkinaoikeudessa.

SINUN on osoitettava OMA SYYTTÖMYYTESI.

Vierailija
132/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu maasta ja palvelusta. ExpressVPN on tullut tunnetuksi kun Venäjän suurlähettiläs murhattiin ja murhaaja käytti kyseistä palvelua. Tekijää ei saatu selville koska ei ole mitään mitä antaa.

Vierailija
133/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan näissä mennä jotenkin läpi Sillanpää/ Parkkipete puolustus : en mä sitä nettiä käyttänyt, varmaan joku kaveri käytti wifiä kun oli käymässä, en muista kuka se oli

Vierailija
134/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, millähän se Tuija 78v oikein todistaa syyttömyytensä, kun ei mistään mitään tiedä ja on katsonut vaan kissavideoita juutuubissa. Kai Tuijan joutuu vaan maksaa sitten?

Vierailija
135/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rikoksesta. Arvaapa vain lotkauttaako VPN yritys Hedmann yhteydenottoyrityksiin korvaansakaan, kun 99,99 % niistä toimii muualla kuin Suomessa tai edes EU:ssa. 

Vierailija
136/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerillä ja taskulaskimella on se ero että sihteeri jakaa mutta ei kerro.

Mitenkäs menee tuon tiedostojakamisen kanssa, siis kuka kertoi...

Vierailija
137/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä elokuvien ja sarjojen latailu vieläkin iso juttu? En ole vuosiin ajatellutkaan sellaista, kun parillakympillä kuussa saa katsottavaa ihan riittävästi. 

Vierailija
138/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee lähetellä hedmanille myös laskuja täysin ilman syytä.

Vierailija
139/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näissäkin rikoksissa ole vanhenemisaika?

No ainakin vuodessa ne vanhenee, kun sitä kauemmin operaattorit ei taida tietoja säilytellä.

Vierailija
140/609 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä. Toisaalta liittymän haltijana katsoisin itse olevani sen verran vastuullinen, että huolehdin ettei kukaan muukaan käytä sitä lataustarkoituksiin. Näin vähäpätöisten summien vuoksi en näe järkeä lähteä riitelemään kalliisti, jos myöntää tiedostojaon tapahtuneen, mutta väittää ette pysty osoittamaan, että minä olen sen tehnyt.

Kumma asenne sinulla.

Joku lähettelee välillä sähköpostiini viestejä jossa se väittää että weppikamerani on hakkeroitu ja jos en maksa noin 500-1000€ summaa vastaavaa rahaa bitcoineina johonkin niin nää mukamas talletetut nolot videot paljastetaan kaikille tutuille. Ei tulisi mieleenkään maksaa vaikka se pienempi vaiva olisikin ja vaikka minulla olisikin weppikamera koneessani saati että olisin tehnyt sen edessä jotain noloa. Eli ei noille kiristäjille makseta, kuten kaikki tietoturvaekspertit kehoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi