Erittäin helppo tapa kompensoida kohonneiden elinkustannusten vaikutusta omaan elämään- Eroa kirkosta
Näin toimimalla säästät 1-2 prosenttia bruttotuloistasi yhdellä ilmoituksella.
Kaupan päälle saat hyvän mielen järkevästä päätöksestäsi olla tukematta rahallisesti elostelevan pappis-säädyn huoletonta ökyelämää.
Kommentit (51)
Päivi Räsäsen ansiota on aika monen kirkosta eroaminen.
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo Jumalaan, niin kannattaa kuulua kirkkoon.
Aivan käsittämättömän yksinkertainen kirjoitus.
Kirkolla ja Jumalalla ei ole juurikaan mitään tekemistä keskenään.
- voi pyhä yksinkertaisuus-
Vierailija kirjoitti:
Myös ay liitosta tulee ja kannattaa erota.
Ihan turha maksaa kallista maksua, 100 eur saa ytk täysin kattavan työttömyysturvan!
Liitto maksaa sen 500...2000 e vuosi eli aivan liikaa.
Typerys eroaa ammattiliitosta. Niiden ansiosta Suomessa ei työnantaja saa kyykyttää niin kuin saa kaikissa maissa, joissa työntekijätahot eivät ole liittoutuneet. Itse olen käyttänyt liittoni neuvottelemaa työehtosopimusta oikeuksieni puolustamiseen useammin kuin kerran rakennusalalla ja IT-alalla. Ilman niitä olisin ollut mulkun pomon armoilla. Lisäksi olen käyttänyt liiton alennuksia, vakuutusetuja ja palveluita. Aika hyvä säästö mm. henkivakuutuksesta, joka turvaa perheeni talouden, jos menehdyn ennen aikojani.
Kassaan kuulun, tottakai, myös.
Vierailija kirjoitti:
Päkä on kyllä tehnyt miehen työn eroamisten edistämiseksi.
Jatkukoon hänen työnsä vielä pitkään ja tehokkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päkä on kyllä tehnyt miehen työn eroamisten edistämiseksi.
Jatkukoon hänen työnsä vielä pitkään ja tehokkaana.
Itse en piruuttanikaan eroa kirkosta. En aio antaa Päiville sitä tyydytystä, että saisi minut hyppäämään toiveidensa mukaan. Oikeastihan Päivi on vain trolli, joka nimenomaan pyrkii siihen, että kirkosta erottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän säästää, kun jättää aamulattensa ostamatta.
Uuu, kuinka "taitava" distraktio. Olen vaikuttunut kyvyistänne.
Vierailija kirjoitti:
Myös ay liitosta tulee ja kannattaa erota.
Ihan turha maksaa kallista maksua, 100 eur saa ytk täysin kattavan työttömyysturvan!
Liitto maksaa sen 500...2000 e vuosi eli aivan liikaa.
Ei liene salaisuus, että surkeimmat työolosuhteet ja työntekijöiden edut ja oikeudet on maissam joissa on heikoin tai mahdollisesti kokonaan kielletty ammattiyhdistys -tominta.. Mutta ymmärrän toki täälläkin turhautumsien. Liittjen välilläkin on eroa. On varmasti ero kuuluuko esimerkiksi Lääkäriliittoon vai vaikka siivousalan ammattiliittoon....
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on helpoin tapa karsia turhia menoja. Keskituloinen säästää helposti 500 euroa vuodessa. Se on ihan hyvä raha.
Tuolla kompensoi alle euron päivää kohden, jotain muuta pitää keksiä. Tupakka, alkoholi, epäterveellinen sapuska, joutavat matkat ja viikkovaatteet, kanavamaksut.
Erosin jo 80-luvun lopussa. Syynä ei ollut kirkollisverosta vapautuminen vaan epäraamatullisen naispappeuden laillistaminen.
Mutta kun ei kirkkoon kuuluminen edellytä mitään uskonnon tunnustamista. Sehän se pointtini oli.