Voi itku mikä lääkäri :( Sisältää valitusta aiheesta.
Meidän arvauskeskuksen lääkäri sitten taas loistaa. Hän ei TIEDÄ mikä sairaus minua vaivaa.
Aloitanpa alusta.
Noij kuukausi sitten kämmeneni alkoivat kutisemaan aina työpäivän päätteeksi. Tätä kesti n. viikon verran. Sitten alkoi ilmaantua punaisia kutisevia ja kipeitä läiskiä. Aina töiden jälkeen. Sitten kädet alkoivat turvota. Välillä niin etten saa sormia taivutetuksi kun ovat niin turvoksissa. Samaa vaivaa on ilmentynyt myös jalkapohjiin ja muuallekin kehoon.
Kävin sitten yksityisellä ihotauti lääkärillä, joka oli sitä mieltä että vaiva johtuu urtikariasta jonka jokin tulehdus on ärsyttänyt pahaksi. Määräsi liudan labrakokeita. Ja laittoi vielä saatteeksi että antibiooti kuuri sitten pitäisi anta pienemmästäkin poikkeamasta.
Testit tehtiin ja tk-lääkäri katsoi että mitään niissä ei ole. Ei syytä lääkkeisiin. Katsotaan jos jatkuu. No minä olen katsonut. Vaiva sen kun pahenee. Tänään kävin taas käsieni kanssa tk:ssa samalla lääkärillä. Aiemmin hän puhui että laittaa erikoislääkärille lähetteen jos ei ala helpottaa.
Tämän päiväinen " hoito" olikin sitten ihan pohja noteeraus. Lääkäri sanoi että pitää välttää tilanteita, joissa näitä ongelmia ilmenee. Siis työntekoa. Sairaslomaa? Kun pitäisi keksiä jokin diagnoosi minkä kirjoittaisi sairauslomatodistukseen. Hänellä ei ole koska hän ei tiedä mikä minua vaivaa! Ei usko yksityistä ihotautilääkäriä, vaan sanoo että ei ole urtikaria. Eikä myöskään anna lähetettä jatkotutkimuksiin. Katsotaan vaan miten jatkuu.... Kiva kiva.
Että mulla V*TTAa!!
Kommentit (8)
Mutta ei mitään varsinaisia näppylöitä. Lähinnä turpoavia läiskiä. Tulevat yhtäkkiä ja ovat yleensä häipyneet seuraavaan aamuun mennessä. Jotkut isommat kestävät parikin päivää hävitä.
ap
Mulla oli se siis kämmenissä ja jalkapohjissa.
Muuta iho on aina täysin ehjä. Kun punoitus häviää, siitä ei jää mitään jälkeä, iho ei hilseile tms. Läiskät näyttävät enemmän hankaumilta kuin rakkuloilta.
Erilaisista ihovaivoista paljon kärsineenä, voin kokemuksen syvällä rintaäänellä todeta, että yleislääkäreistä on niiden hoidossa enemmän haittaa kuin hyötyä. Yleislekureilta pukkaa todella kummallisia diagnooseja: " shampooallergia" osoittautui seborreaksi jne.
Mulla tuli hiivalääkkeestä viikoksi vastaavia oireita. Kutisevat paukamat ' vaelteli' ympäri kroppaa. Zyrtec auttoi n. 20 minuutissa.
Kortisoni on vahva lääke jota ei saa käyttää pitkään. Mutta jo parin päivän kuuri vie oireet tiehensä.
Tai omahoito-ohjeita, rasvareseptiä...