Uimahallireissu vilkkaan 2v lapsen kanssa, kannattaako lähteä edes?
Tyttömme ei ole vielä koskaan käynyt uimahallissa ja ajattelimme jos huomenna illalla lähdettäisiin koko perhe... Tyttö on hirmu vilkas eikä pysy hetkeäkään paikallaan. Meillä ei tähän hätään ole mitään uimaliivejä tms. hänelle... Kannattaako edes lähteä? Uimahalli johon menisimme on tosi lapsiystävällinen, lämmin vesi yms. lastenaltaan syvyys on 60cm. Toisen meistä pitäisi siis yrittää pitää tyttöä kokoajan sylissään.. Voihan sieltä tietysti lähteä pois jos ei tule mitään... =/
Kommentit (7)
Meillä myös erittäin reipas ja vilkas 2v tyttö. Erotuksena tosin se, että tyttäremme on käynyt uimassa kolmikuisesta säännöllisesti eli paikka on hänelle tuttu.
Uimahallikeikat ovat hänelle viikon kohokohta, joita innoissaan odottaa. Nauttii kovasti vedessä puljaamisesta. Mukava, koko perheen yhteinen harrastus.
Ja anna lapsen peuhata lastenaltaassa niin paljon kuin tämä haluaa. Itse olin arka ja pidin lasta koko ajan kiinni. Sitten tyttö jäi isänsä hoitoon kun olin itse uimassa. Takaisin kun tulin, niin tyttö 2 v osasi jo painaa päänsä veden alle. Muutaman uintikerran jälkeen hyppäsi altaan reunalta veteen. Nyt kolmevuotiaana osaa uida jo kellukkeilla! Tehokasta väsytysliikuntaa!
Meidän vilkas tyttö on vedessä aivan eri ihminen. Rakastaa uintia! Yritä olla stressaamatta asiaa, niin menee varmasti hyvin. Ehkä kannattaa ennen halliin menoa kerrata niitä sääntöjä, että uimahallissa ei juosta, koska voi liukastua jne
Niinhän se menee, että lasta joutuu käytännössä koko ajan pitämään sylissä, paitsi jos on kahluuallas, mutta tuon ikäiset nauttivat mielettömästi vedessä loiskuttelemisesta! Jos teitä on kaksi aikuista, niin kumpikin voi vuorotellen käydä kunnolla uimassa. Ihan hauskaa se on pientenkin kanssa. :)
tapahtua on liukastuminen laatoilla ja pään lyöminen.
Vaikka lapsi karkaisi ja tippuisi aikuisten altaaseen, niin varmasti joko sinä tai joku muu saa sen ylös muutamassa sekunnissa.
Nämä ovat todennäköisesti niitä sinun pahimpia pelkojasi.
Meillä ei ole (kop kop) ollut mitään vakavia tilanteita. Pojat tietää, ettei hallissa juosta. Kerran on isompi liukastunut ja vajonnut pinnan alle. Kun nostin ylös niin yski hetken ja sanoi " ei ois kannattanu hötkyillä" .
juuri tuo liukastuminen ja karkaileminen sekä altaaseen tippuminen ovat suurin pelkoni.. meidän juuri 2v tasan oleva tyttö ei todellakaan tajua (tai malta kuunnella) ettei uimahallissa saa juosta... kuvittelen kokoajan että rimpuilee varmasti käsistä pois! toki mies lähtee huomenna mukaan, että voimme käydä vuorotellen kunnollakin uimassa. ollaan esikoisen kanssa käyty satunnaisesti pienestä pitäen uimahallissa, hän on käytökseltään/luonteeltaan aivan erilainen kun tyttömme eikä ole koskaan edes uskaltanut juosta hallissa.
no, siitähän sen näkee miten menee! toivon mukaan hyvin! =) ja pääseehän sieltä kahvioon herkuttelemaan jos ei jostain syystä meinaa onnistua. =)
-ap
itsenikin tekisi usein mieli lähteä lasten kanssa (2v ja 6v) keskenään jos mies ei ole kotona, mutta isompikaan ei osaa vielä uida.. en taida vaan luottaa itseeni että pystyn katsomaan kummakin perään...
-ap