Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelusta syyttely parisuhteessa, olenko liian herkkis?

Vierailija
10.07.2022 |

Pikainen kysymys kun tuli taas riitaa tyhjästä kotona, kun sanoin aika vahvasti toiselle että tuollainen ei ole sopivaa.
Kumppanini tuntuu aika usein sanovan mulle että puhun hevonpaskaa, valehtelen, älä valehtele! yms. Ilmaisuilla jos vain ymmärrämme toisiamme väärin. Jos kerron mitä ajattelin tai aioin, usein vain toteaa että älä yritä valehdella, hän tietää mitä mä meinasin, mitä aioin, mitä oikeasti ajattelin jne.
Ja se suoraan sanottuna tuntuu loukkaavalta. Varsinkin kun usein ihan mitättömistä asioista kiinni.

Nyt esim. Koko päivä oltiin yhdessä ulkona ja ymmärrettiin väärin toisemme siitä mennäänkö kauppaan ensin vaiko kotiin ja sit hetken jälkeen. Kun kerroin miten itse ymmärsin tilanteen, heti ensi reaktio taas että älä puhu paskaa, tiedän ettet halunnut, oot sitä mieltä että täällä paljon ruokaa etkä halua mennä kauppaan jne.
Tässä kohtaa hermostuin ja kerroin ettei sovi puhua kenellekään noin, pitääkö mua oikeasti valehtelija kun niin usein reagoi noin, kun kerron miten sydämestäni asian koen, mitä ajattelen ja saa kuulla tällaista usein, ei oo ok, on normaalia että ymmärretään väärin muttei normaalia alistaa toista tuollaisilla sanoilla.

Alkoi sitten syyttää mua hulluksi kun hermostuin siitä, ja sanoin kerrankin vahvasti mitä mieltä olen moisesta kommentoinnista ja lopulta pyysi anteeksi mutta ei kuulemma ole enää nälkä ja häipyi kotoa puhumatta.

Aloin tässä sitten miettiä että oonko oikeasti sitten vähän turhan herkkä tuollaiselle puheelle ja pitäis vaan oppia antaa sellaisen mennä toisesta korvasta ulos. Tuntuu vaan kotona niin epäkunnioittavalta se että usein ensi reaktio minua kohtaan että puhuisin sontaa, valehtelen yms. Ihan arkisista asioista, enkä voi oikeasti sanoa että koskaan ennen elämässä tällaista syyttelyä olisi ollut kotona tai parisuhteissa enkä mielestäni ole valehtelija.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
2/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian herkkä. Miehesi on manipuloiva ja yrittää sekoittaa pääsi. Ole varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan noin puhuta. Miehesi on törppö.

Vierailija
4/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä nyt itsellesi tämä kysymys: miksi sinä siedät sellaista miestä, joka suhtautuu sinuun noin ylimielisesti ja vähättelevästi?

Onko se mies edes hyvä sängyssä, rikas ja antelias, komea ja muiden seurassa niin hurmaava, että kaikki kadehtivat? Vai pelkäätkö sinä itse enemmän yksin jäämistä että siedät ihan millaista kohtelua tahansa?

Kysy myös itseltäsi, miksi sinun pitäisi oppia sietämään ja päästämään korvasta toiseen miehen kommentit, mutta miehen ei tarvitse sinun kommenttejasi vaan saa haukkua sinua hulluksi.

Parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan kumppanin kanssa kaikista asioista. Myös mieltä painavista ja vaikeista. Mutta mitenpä sinä puhut, kun kumppanin kommentti on "valehtelet"?

Vierailija
6/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kuin Eurooppa joka seurustelee Venäjän kanssa. Toisella on eri totuus kuin toisella, mutta vain toinen  ymmärtää miten sekopäistä touhu on.

Voit valita elää toisenlaista elämää, tätä ainoaasi.

Vierailija
7/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kyllä aika loukkaavaa että pidetään valehtelijana. Kerran kun noin minulle tehdään, niin en enää ajattele siitä ihmisestä samoin, kun tiedän millaisena minua pitää.

Vierailija
8/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian herkkä. Miehesi on manipuloiva ja yrittää sekoittaa pääsi. Ole varovainen.

Millä kristallipallolla te aina tiedätte näiden tarinoiden henkilöiden sukupuolet?

Vierailija
9/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä kristallipallolla te aina tiedätte näiden tarinoiden henkilöiden sukupuolet?

Yleisen ja kohtuullisen pitkän elämänkokemuksen perusteella olemme huomanneet, että parisuhteessa se on yleensä nainen, joka puhuu ääneen ajatuksistaan ja tunteistaan. Edelleen tavallisempi pari on se, jossa on mies ja nainen. Ihan tähän se käsitys perustuu, mutta voi olla tietenkin väärä.

Vierailija
10/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat liikaa

Vierailija
11/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pettämisestä ja valehtelusta kärsinyt ei pysty kovin helposti uskomaan toisen vilpittömyyteen aluksi, keskustelusta muutaman kerran voisi olla apua kun molemmat rauhassa kertovat miltä tilanne tuntuu

itse en hirveästi enää luota ihmisiin..ja taas kerran minua petettiin toki vasta kun olin alkanut luottaa...että näin tämä kierre jatkuu

sivusta

Vierailija
12/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia vaan sekopäistä ja epäkunnioittavaa. Mieti nyt tarkkaan haluatko haaskata aikaasi tuollaisen kanssa. Saatko siitä iloa vai v1tuttaako lähinnä.

Vierailija
13/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 2 kanssa. Kannattaa ehkä tarkkailla kumppania, onko tämän tyylistä käytöstä muuten.

Tyypillistä manipulointia toi, että tekee jotain ja kun toinen suuttuu siitä niin syyttää, että toinen on liian herkkä tai tekee väärin, kun reagoi.

Sinulla on oikeus tunteisiisi. Kumppanin pitäisi myös kunnioittaa sitä.

Vierailija
14/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, kiitos vastauksista. Olen tosiaan mies ja kumppani nainen.

Kyllähän sitä paljon on tällaista ollut, tajuan nyt että suuri osa ahdistavista konflikteista on juuri sitä että hän ei usko mitä sanon ja kertoo mitä ajattelen tai halusin, hän tietää kyllä minkälaisia miehet ovat, turha puhua sontaa jne.

Alkoi joskus toista vuotta sitten kun hän tietoisesti teki temppuja myöhemmin kertomansa mukaan testatakseen saako mut mustasukkaiseksi, oli uutta sormustakin ja tarinoita exästä tavoitteen saavuttamiseksi ja kun ahdistuin silloin ja en pariin päivään nukkunut kunnolla ja menin lopulta hierontaan koska se oli auttanut menneisyydessä katkaisemaan stressikierteen, ja kerroin kotona kuinka se auttoi minua ja hän suuttui silmittömästi kun kuuli että oli naishieroja ja kuinka olen mukamas halunnut eroottista kosketusta vaikka tilanne oli kaikkea muuta. Katosi päiviksi eikä vastannut puheluihin. Kuulemma petin häntä ja hän kyllä tietää mitä halusin,tietää minut ja miehet.

Välillä vaikuttaa isommastikin elämään. Ostin meille melkein parin tonnin loman tammikuulle etelään ja molemmat saatiin pos. Koronatulos edeltävänä iltana joten matka peruuntui ja sain vain puolet rahoista takaisin. Puhuttiin että mentäis sit ystävänpäivänä. Ja just sen alla kun oli mulla sellainen selkäkipu ettei päässyt kunnolla kävelemäänkään sanoin josko mentäis viikkoa myöhemmin, ja siitä se taas sota syttyi.

kuinka hän tietää etten edes halua sinne, että puhun sontaa kun jo kuukausia sitten puhuttiin eikä ole menty. Muistutin että viime kuussa maksoin jo matkat ja oltiin lähdössä ja vain korona esti. Ja taas en kuulemma ollut edes surullinen että puolet rahoista katosi eli en halunnut oikeasti matkalle hän tietää. Joten ei kuulemma mennä ikinä jos ei nyt mennä kun puhun sontaa, hän näki etten ollut surullinen kun en saanut kuin puolet rahoista. Jos sanon että siihen aikaan olin iloinen kun selvisi koronasta etten murehtinut tapahtunutta jolle mitään ei mahtanut, mutta hän koki että se vain todistaa halua mennä... Vaikka koko matka oli mun ehdotus! Lopulta en kestänyt sitä panettelua ja ostin lennot ja olin sit hotlan sängyssä ja hän valitti että miksi lähdettiin nyt kun oot kipeä eikä voida nauttia. En vaan jaksanut sitä valitusta kuinka oon tyhjänpuhuja.

Ei mikään logiikka tunnu auttavan häntä uskomaan mua kun sille päälleen sattuu, ja usein mulla sellainen olo että koitan kertoa aidosti sydämestäni mitä ajattelen ja vastaus on vaan että hevonsontaa. En tiedä mitä kautta lähtisimme tätä kommunikaatio ongelmaa ratkomaan, ehdotuksia?

Vierailija
15/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, kiitos vastauksista. Olen tosiaan mies ja kumppani nainen.

Kyllähän sitä paljon on tällaista ollut, tajuan nyt että suuri osa ahdistavista konflikteista on juuri sitä että hän ei usko mitä sanon ja kertoo mitä ajattelen tai halusin, hän tietää kyllä minkälaisia miehet ovat, turha puhua sontaa jne.

Alkoi joskus toista vuotta sitten kun hän tietoisesti teki temppuja myöhemmin kertomansa mukaan testatakseen saako mut mustasukkaiseksi, oli uutta sormustakin ja tarinoita exästä tavoitteen saavuttamiseksi ja kun ahdistuin silloin ja en pariin päivään nukkunut kunnolla ja menin lopulta hierontaan koska se oli auttanut menneisyydessä katkaisemaan stressikierteen, ja kerroin kotona kuinka se auttoi minua ja hän suuttui silmittömästi kun kuuli että oli naishieroja ja kuinka olen mukamas halunnut eroottista kosketusta vaikka tilanne oli kaikkea muuta. Katosi päiviksi eikä vastannut puheluihin. Kuulemma petin häntä ja hän kyllä tietää mitä halusin,tietää minut ja miehet.

Välillä vaikuttaa isommastikin elämään. Ostin meille melkein parin tonnin loman tammikuulle etelään ja molemmat saatiin pos. Koronatulos edeltävänä iltana joten matka peruuntui ja sain vain puolet rahoista takaisin. Puhuttiin että mentäis sit ystävänpäivänä. Ja just sen alla kun oli mulla sellainen selkäkipu ettei päässyt kunnolla kävelemäänkään sanoin josko mentäis viikkoa myöhemmin, ja siitä se taas sota syttyi.

kuinka hän tietää etten edes halua sinne, että puhun sontaa kun jo kuukausia sitten puhuttiin eikä ole menty. Muistutin että viime kuussa maksoin jo matkat ja oltiin lähdössä ja vain korona esti. Ja taas en kuulemma ollut edes surullinen että puolet rahoista katosi eli en halunnut oikeasti matkalle hän tietää. Joten ei kuulemma mennä ikinä jos ei nyt mennä kun puhun sontaa, hän näki etten ollut surullinen kun en saanut kuin puolet rahoista. Jos sanon että siihen aikaan olin iloinen kun selvisi koronasta etten murehtinut tapahtunutta jolle mitään ei mahtanut, mutta hän koki että se vain todistaa halua mennä... Vaikka koko matka oli mun ehdotus! Lopulta en kestänyt sitä panettelua ja ostin lennot ja olin sit hotlan sängyssä ja hän valitti että miksi lähdettiin nyt kun oot kipeä eikä voida nauttia. En vaan jaksanut sitä valitusta kuinka oon tyhjänpuhuja.

Ei mikään logiikka tunnu auttavan häntä uskomaan mua kun sille päälleen sattuu, ja usein mulla sellainen olo että koitan kertoa aidosti sydämestäni mitä ajattelen ja vastaus on vaan että hevonsontaa. En tiedä mitä kautta lähtisimme tätä kommunikaatio ongelmaa ratkomaan, ehdotuksia?

Te elätte eri todellisuuksissa, ei tuollaiseen ole ratkaisua. Hän uskoo aidosti ajatuksiinsa ja siksi sinun logiikalla ei ole mitään väliä. Sinä sairastut pian tuollaisessa ja menet koko ajan syvemmälle.

Vierailija
16/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi jatkat tuollaisessa ahdistavassa suhteessa? Toivottavasti teillä ei ole lapsia!

Kannattaa alkaa etsimään omaa asuntoa ja muuttaa yksin asumaan, tuollainen käytös ei ole tervettä.

Oletteko kovin nuoria? Älä tuhlaa enää aikaasi vaan lähde kohti uutta elämää.

Vierailija
17/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat liikaa

Tämä. Mutta toisaalta aloituksesta saa hyvin kuvan ap:stä ja heidän suhteestaan.

Vierailija
18/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei nyt tiedetä tarinan toista puolta. Että minkä verran sinä oikeasti valehtelet, mutta selität sitä vain väärinymmärryksellä.

Minulla on kokemista siitä, miten mikään ei mukamas ollut valehtelua. Oli vain väärinymmärryksiä, unohtamisia, minun vääristelyä, jne. Mutta ei mikään ollut ikinä valehtelua.

Vierailija
19/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin keskustelutyyli -ketjusta löydät vertaistukea. Asia on juuri niin kuin aiempi kirjoittaja sanoi, nainen manipuloi sinua, tarkoitus on kolhia mielenterveyttäsi. Ei tuohon ole muuta ratkaisua kuin ero. Jos aiot jäädä suhteeseen, pidä tiukasti puolesi ja rajasi. Ole koko ajan tietoinen ettei hän välitä sinusta.

Vierailija
20/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulee väärinymmärrys eikä kaikki mene heti niin kuin herra olisi halunnut niin syyttää valehtelusta ja sitä kautta on hänellä tavoitteena manipuloida tilanne itselleen mieluisaksi. Eli koskaan ei ole väärinymmärryksiä vaan kaikki on aina toisen vika, mies ei voi tehdä mitään väärin vaan aina tilanne on mennyt niin että hänelle on valehdeltu ja mies on marttyyri niin kauan että häntä lepytellään. Onnea vaan ap, olet löytänyt hienon manipuloija narsistin kumppaniksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi