Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelusta syyttely parisuhteessa, olenko liian herkkis?

Vierailija
10.07.2022 |

Pikainen kysymys kun tuli taas riitaa tyhjästä kotona, kun sanoin aika vahvasti toiselle että tuollainen ei ole sopivaa.
Kumppanini tuntuu aika usein sanovan mulle että puhun hevonpaskaa, valehtelen, älä valehtele! yms. Ilmaisuilla jos vain ymmärrämme toisiamme väärin. Jos kerron mitä ajattelin tai aioin, usein vain toteaa että älä yritä valehdella, hän tietää mitä mä meinasin, mitä aioin, mitä oikeasti ajattelin jne.
Ja se suoraan sanottuna tuntuu loukkaavalta. Varsinkin kun usein ihan mitättömistä asioista kiinni.

Nyt esim. Koko päivä oltiin yhdessä ulkona ja ymmärrettiin väärin toisemme siitä mennäänkö kauppaan ensin vaiko kotiin ja sit hetken jälkeen. Kun kerroin miten itse ymmärsin tilanteen, heti ensi reaktio taas että älä puhu paskaa, tiedän ettet halunnut, oot sitä mieltä että täällä paljon ruokaa etkä halua mennä kauppaan jne.
Tässä kohtaa hermostuin ja kerroin ettei sovi puhua kenellekään noin, pitääkö mua oikeasti valehtelija kun niin usein reagoi noin, kun kerron miten sydämestäni asian koen, mitä ajattelen ja saa kuulla tällaista usein, ei oo ok, on normaalia että ymmärretään väärin muttei normaalia alistaa toista tuollaisilla sanoilla.

Alkoi sitten syyttää mua hulluksi kun hermostuin siitä, ja sanoin kerrankin vahvasti mitä mieltä olen moisesta kommentoinnista ja lopulta pyysi anteeksi mutta ei kuulemma ole enää nälkä ja häipyi kotoa puhumatta.

Aloin tässä sitten miettiä että oonko oikeasti sitten vähän turhan herkkä tuollaiselle puheelle ja pitäis vaan oppia antaa sellaisen mennä toisesta korvasta ulos. Tuntuu vaan kotona niin epäkunnioittavalta se että usein ensi reaktio minua kohtaan että puhuisin sontaa, valehtelen yms. Ihan arkisista asioista, enkä voi oikeasti sanoa että koskaan ennen elämässä tällaista syyttelyä olisi ollut kotona tai parisuhteissa enkä mielestäni ole valehtelija.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa

Vierailija
22/22 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla ihmisen kanssa, joka solvaa ja syyttelee? Tämä on asia jota en vaan jaksa ymmärtää. Miksi pysytään väkisin huonossa suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän