Paras kauraleipä? Pitäisi lisätä kauran syöntiä. Puuroa syön jo mutta leivät ei oikein innosta.
Kommentit (26)
Miksi pitää lisätä kauran syöntiä? Olen ainakin itse huomannut, että kauraleipä turvottaa siinä missä muutkin leivät. Parempi ilman.
Teepä itse se leipä, kaupasta saa harvoin kunnollista. Tee aamulla sitä puuroa pikkuisen enemmän, se on nimittäin alkuillasta sopivan hapantunutta taikinan juureksi. Sitä ei tarvitse laittaa edes jääkaappiin, jos nyt ei satu olemaan hirmuhelle. Jauhoiksi voi laittaa lähes mitä vain jauhoja. Itse teen monesti sämpylöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täysjyvä jälkiuunikauraleipä. Nam!
Kiitos, tää menee testiin! :)
ap
Herkkuresepti:
Kaurahiutaleita
3kananmunaa
hunajaa
pähkinöitä (halvimpia tokmannilla)
Riko kananmunat kulhoon. Kaada kaurahiutaleita paljon ja sekoita puhtaalla kädellä. Kaada haluamasi määrä hunajaa ja kokonaisia tai rouhittuja pähkinöitä ja jatka sekoittamista.
Kaada leivinpaperille pellille ja paista miedolla. Kun on jäähtynyt leikkaa vaikka puhtailla saksilla paloiksi.
Tuon rustiikinpaa herkkua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Pärnussa oli hyvä lauraleipä. Hae sieltä
Lauraleipä ei nyt tällä kertaa ole etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Herkkuresepti:
Kaurahiutaleita
3kananmunaa
hunajaa
pähkinöitä (halvimpia tokmannilla)Riko kananmunat kulhoon. Kaada kaurahiutaleita paljon ja sekoita puhtaalla kädellä. Kaada haluamasi määrä hunajaa ja kokonaisia tai rouhittuja pähkinöitä ja jatka sekoittamista.
Kaada leivinpaperille pellille ja paista miedolla. Kun on jäähtynyt leikkaa vaikka puhtailla saksilla paloiksi.
Tuon rustiikinpaa herkkua ei ole.
Kiitos, menee testiin. Mikä on mieto lämpötila, 150 astetta?
Nykyisin syön Oululaisen Hämäläistä Saaristolaiskauraleipää. Pitäisin kyllä enemmän ruisleivästä, mutta ruis ei valitettavasti sovi oikein vatsalleni.
Aterioille riisin, pastan ja perunan korvikkeeksi ruokakaura. No ehkei aina, mutta on minulla nyt kokeilussa.
Miksi sitä kauraa pitäisi syödä paljon?
Minulle se kelpaa ainoastaan puurona, mutta en syö sitä paljoa sellaisenakaan, koska tulee kauhea vatsan turvotus ja joskus jopa vatsanpoltteita. Miksi sitä sanotaan niin terveelliseksi?
Minä en ole hyvää kauraleipää vielä löytänyt, ja olen lopettanut sen syömisenkin. Mutta kaupan hyllyllä varmaan yli puolet leivistä sisältää kauraa, on ne sitten vaaleita tai tummia. Ihme kaurabuumi.
Vierailija kirjoitti:
Aterioille riisin, pastan ja perunan korvikkeeksi ruokakaura. No ehkei aina, mutta on minulla nyt kokeilussa.
Kerro sitten miltä maistui? :)
Aha