Mitä teette puolisonne kanssa yhdessä?
Kiinnostaisi tietää mitä muut parit tekevät keskenään?
Minä nauttisin yhteisistä kävelyistä, kahviloista, leffoista, jätskillä tai soutamassa käymisestä, peleistä.. siis kaikenlaisesta yhteisestä puuhasta. Mies yleensä vastaa ehdotuksiini joko ei tai ettei tiedä ja sanoo aina et "senkun meet ja teet, ei hän estä". Hän ei ymmärrä että haluaisin kokea asioita yhdessä. Tänään sanoi että jos haluan miehen joka nauttii minun kanssa tekemisestä, niin sitten minun pitää etsiä sellainen. Onko joku löytänyt sellaisen helmen? Täytyy varmaan itsekin lähteä etsimään.. Perusarki miehen kanssa on mukavaa, mutta minun täytyy päästä välillä pois perusympyröistä, se lataa minun akkuni kaikista parhaiten ja tuo hyvää mieltä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Emme tykkää käydä kahviloissa, leffassa, konserteissa, kännäämässä.
leffat on syntiä, hevimusiikki on saatanasta, emme kännää vaan juomme ehtoollisviiniä
Olen ollut useammassa suhteessa. Kaikissa on tehty osa asioista yhdessä, osa kavereiden kanssa ja osa yksin. En osaisi olla suhteessa missä mitään ei tehdä yhdessä, enkä toisaalta sellaisessa missä kaikki olisi pakko tehdä yhdessä.
Nykyisessa suhteessa katsotaan leffoja kotona ja teatterissa, rempataan, tehdään ruokaa, käydään kaupoilla, ulkona syömässä. Joskus pelataan jotain, ulkomailla varsin pelataan korttia ja käydään kävelyillä, kotimaassa harvoin. Tavataan myös ystäviä ja sukulaisia yhdessä.
Me tehdään kaikki yhdessä. Ainoa on, että treenataan välillä erikseen niinkuin tänäänkin, kun lapsi on kipeä ja jompi kumpi tarvitaan hoitamaan. Muuten tehdään kaikki yhdessä. Matkustellaan, käydään uimassa, pyörälenkeillä, eväsretkillä, rannoilla. Tehdään päiväretkiä mielenkiintoisiin paikkoihin, luontoretkiä. Kotona kokataan yhdessä, katsotaan leffoja ja sarjoja, ollaan lapsen kanssa kolmistaan perheenä.
Ollaan nyt lomalla, joten tämä ei kuvaa normiarkea, mutta viime viikon su-iltana palattiin reilun viikon kotimaanreissulta ja ylihuomenna lähdetään noin viikoksi ulkomaille. Tässä välillä on tehty pihatöitä, pesty pyykkiä, käyty lähikaupungissa asioilla ja muuta tavallista. Pe-la oli vieraita yökylässä ja grillattiin heidän kanssaan.
Ennen edellistä lomareissua käytiin parissa kesäkahvilassa täällä lähiseudulla ja ennen kuin (lyhyeksi jäänyt) hellekausi alkoi, luontopoluilla.
Säännöllisiä yhteisiä harrastuksia meillä ovat vuosien ajan olleet sulkapallo ja vesijuoksu. Elokuvia katsotaan erityisesti talvi-iltoina. Mutta silloin, kun arki on kiireisimmillään, näemme toisemme oikeastaan ensimmäistä kertaa vasta 20.30-21 aikoihin illalla, kun syömme päivällistä. Siihen saakka on kummallakin töitä ja omia menoja.
Oikeastaan tehdään enemmän yhdessä kuin erikseen, mitä ikinä se tekeminen onkin, tavallista arjen puuhastelua: jos mies asentaa led-valolankaa, minä kannattelen kieppiä, jos minä laitan ruokaa, mies tyhjentelee tiskikonetta niin voidaan jutella samalla.
Viikonloppuisinkäydään pitkillä kävely- tai pyörälenkeillä, kesäaikaan poiketaan kesäkahviloissa ja terasseilla, mökkeillään perheen kanssa, ylipäänsä liikuskellaan yhdessä.
Tästä tuli nuorimmalta lapselta 7-vuotiaana hauska huomio: mä en kyllä ota miestä kun se pitää sit ottaa joka paikkaan mukaan! 😂
Yhteisiä vuosia 27, kolme kouluikäistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Käykö miehet ylipäätään jossain kahviloissa istumassa? Jos ehdotuksesi eivät vaan ole tarpeeksi mielenkiintoisia.
Käy. Meillä se on nimenomaan mies, joka haluaa kahviloihin. Kesällä kesäkahviloihin ja reissulla ylipäänsä pysähdellä erilaisiin kahviloihin (ei ketju-).
Laitetaan ruokaa, katsotaan elokuvia, pelataan videopelejä. Paljon tehdään samassa huoneessa, vaikka tehtäisi eri asioita - koetaan tämäkin ihan yhdessäoloksi. Käydään myös kalassa ja ulkoilemassa noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Käydään ruokakaupassa pari kertaa kk. Syödään yhdessä (kotona) n. kerran viikossa tai kahdessa. Saunotaan lähes joka päivä. Seksiä viikottain.
Lisäänpä ähön viestiini, että ap:n toivomista asioista ( yhteisistä kävelyistä, kahviloista, leffoista, jätskillä tai soutamassa käymisestä, peleistä.. siis kaikenlaisesta yhteisestä puuhasta) ei oikein mikään nappaa. Minä tykkään kävellä, mies menee mielummin samaan aikaan vaikka juoksu tai pyörälenkille. Ei pidetä samanlaisista leffoista. Jätskillä käyminen kuulostaa oudolta, miksi menisimme jätskille? Lapsia ollaan joskus viety jädeä syömään pitkillä automatkoilla. Pakkasessa on jätskiä, jota syön. Mies ei tykkää. Soutaminen on tylsää. On joskus laitettu verkot vesille soutaen, mutta onhan se ihan kamalaa puuhaa. Riidanhan siitä saa aikaiseksi kun mies karjuu huopaa huopaa jne. Peleistä? Lasten kanssa on pelattu, yleensä minä ilman miestä. Tai no, jotain seksipeliä on silloin tällöin pelattu. Muuten pelit on pakollinen paha, jota piti lasten kanssa harrastaa. Yleensä kaiken tekeminen on tehokkaampaa yksin. Esim. toinen imuroi ja toinen taittelee pyykkejä.
Yhdessä onnellisesti kohta 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydään ruokakaupassa pari kertaa kk. Syödään yhdessä (kotona) n. kerran viikossa tai kahdessa. Saunotaan lähes joka päivä. Seksiä viikottain.
Lisäänpä ähön viestiini, että ap:n toivomista asioista ( yhteisistä kävelyistä, kahviloista, leffoista, jätskillä tai soutamassa käymisestä, peleistä.. siis kaikenlaisesta yhteisestä puuhasta) ei oikein mikään nappaa. Minä tykkään kävellä, mies menee mielummin samaan aikaan vaikka juoksu tai pyörälenkille. Ei pidetä samanlaisista leffoista. Jätskillä käyminen kuulostaa oudolta, miksi menisimme jätskille? Lapsia ollaan joskus viety jädeä syömään pitkillä automatkoilla. Pakkasessa on jätskiä, jota syön. Mies ei tykkää. Soutaminen on tylsää. On joskus laitettu verkot vesille soutaen, mutta onhan se ihan kamalaa puuhaa. Riidanhan siitä saa aikaiseksi kun mies karjuu huopaa huopaa jne. Peleistä? Lasten kanssa on pelattu, yleensä minä ilman miestä. Tai no, jotain seksipeliä on silloin tällöin pelattu. Muuten pelit on pakollinen paha, jota piti lasten kanssa harrastaa. Yleensä kaiken tekeminen on tehokkaampaa yksin. Esim. toinen imuroi ja toinen taittelee pyykkejä.
Yhdessä onnellisesti kohta 30 v.
Kuulostaa siltä että olette tehokas pari, mutta itselleni ei riittäisi noin vähäinen henkinen yhteys kumppaniin. Vastaavia tehopareja kyllä on, se jotenkin sopii suomalaiseen mielenlaatuun. Rakentavat monta omakotitaloa ym.
Käymme kaupassa. Ehkä joskus lähtee marjaan kanssani. Sieneen lähtee silleen, että vie ja oottaa autossa.
Tällä viikolla esim. ollaan grillattu, saunottu, käyty kansallispuistossa, käyty ulkona syömässä, käyty jäätelöllä, katsottu tv sarjaa, kävelty mökkipaikkakunnan keskustassa ja käyty katsomassa paikallista kirkkoa. Ollaan käyty shoppailemassa ja pesettämässä auto, ollaan ajeltu mielenkiintoisissa paikoissa ihan huvikseen kotikaupungissa, ja oltu mökillä (mikä ei nyt ole varsinaista tekemistä). Tämmöisiä nyt esimerkkinä.
Viihdyn hyvin mieheni kanssa. Yleensä, kun lähdetään jonnekin, lähdetään yhdessä. Ruokakauppaan, vaatekauppaan, rautakauppaan. Kävelylenkille, pyöräilemään. Veneilemään. Leffaan, teatteriin, konserttiin, keikalle. Ravintolaan syömään. Matkustamaan ulkomaille ja kotimaassa.
Mieheni toimii kuopuksen harrastusjoukkueessa vastuuasemassa enkä sinne treeneihin lähde. Mut pelit kyllä käyn katsomassa. Lisäksi mieheni tykkää geokätköillä enkä mä aina viitsi lähteä kätköreissuille. Mut joskus toki lähden sinnekin. Itse harrastan enemmän lenkkeilyä kuin mieheni eikä hän siis lähde aina mukaan.
Yhteistä jutunjuurta riittää ja aina on ihanaa huomata, et tykkään vieläkin. Yhdessä ollaan oltu 27v. Kolme lasta, kuopus 15v.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia nämä parisuhteet, joissa ei tehdä mitään yhdessä ja lomatkin eri aikoihin (pl. lapsiperheet, joissa voi olla pakko). Rahanko takia olette yhdessä?
?
Teemme lähes kaiken yhdessä. Käymme paljon kävelyllä niin kaupungis kuin metsässäkin. Pyöräillään paljon. Tykkäämme käydä auto ajelulla. Monesti silloin valitaan joku kaupunki mihin ajellaan jotain maisema reittiä ja siel käydään katsomas jotain nähtävyyksiä. Teemme yhdessä piha hommia ja remontti juttuja. Katsomme elokuvia ja sarjoja. Talvisin teemme paljon palapelejä tai pelataan lautapelejä.
Uusin juttu mihin ollaan tykästytty on tuo muinaismuisto kartta. Tullu kotikaupungistaki löydettyä uusia paikkoja :D
Pyöräillään pitkiä lenkkejä, vaelletaan erämaissa , kalliokiipeillään, uidaan, hiihdetään, hoidetaan puutarhaa, saunotaan, tedään remonttia, katsotaan elokuvia, käydään kaupassa, sukuloidaan, matkustellaan, keskustellaan, kinastellaan
Meillä on molemmilla omat harrastukset, mutta yhdessä laitetaan kotia ja pihaa, käydään tapahtumissa ja keikoilla, kaupungilla, kylpylöissä ja milloin missäkin syömässä. Ja toki lapsen kanssa leikitään yhdessä ja viedään puistoihin ym. Aiemmin katottiin enemmän yhdessä leffoja ja sarjoja, mutta nyt aika harvakseltaan, kun ei ehdi muilta menoilta :D Olisi aika hassua olla ihmisen kanssa, jonka kanssa ei tee vapaa-ajalla mitään, mutta kai se jollekin sopii.