En vaan ymmärrä miten kesällä voi olla noin kylmä mitä eilen oli.
Joutu lähtee 10 aikaan himaan kun en ottanut toppatakkia päälle kotoa lähtiessä. Aivan sairasta toi pakkanen mitä nyt on. Ei tämä kesältä tunnu.
Kommentit (53)
Helsingissä pärjäsi vielä klo 23 housut+hihaton toppi-kombolla.
Vierailija kirjoitti:
On vaan ihanaa! Pystyy touhuamaan pihalla ja sisälläkin remonttihommissa. Vaatteita saa aina lisää, mutta ei loputtomasti pois.
Hikoileville läskipossuille kylmä keli sopii mainiosti.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008936616.html
Oliko meidän pääministeirkin tuolla mutavellissä röhkimässä? :D Sairasta, että tuollaiseen ihmiset menee vapaaehtoisesti. Tuon pitäisi olla rangaistus jostain pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan ihanaa! Pystyy touhuamaan pihalla ja sisälläkin remonttihommissa. Vaatteita saa aina lisää, mutta ei loputtomasti pois.
Hikoileville läskipossuille kylmä keli sopii mainiosti.
Apinoille sopii hyvin helle.
Mua ei vähän viileämmät säät haittaa, mutta nämä jatkuvat sateet kylläkin.
Silloin kun olin töissä niin silloin hellepäiviä riitti urakalla ja nyt kun oon lomalla niin päänsääntöisesti vaan sadetta.
Meneekö loppu kuu yhtä kehnoissa keleissä? Pakko lähteä ulkomaille jkos tää on tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette te toistaitoiset helteenrakastajat vain muuta vaikka afrikkaan? Siellä teitä jo odotetaan.
Siksi kun se elämä on rakentunut tänne, työpaikka, perhe jne. Ei sitä voi vaan niinvain lähteä. Miksette te kylmien säiden rakastajat muuta johonkin pohjoiseen, jossa ei lämpötilat juurikaan nouse yli +20?
Suomessahan ei ole helteitä kuin muutama viikko. Kyllä minä ne kestän, vaikken tykkääkään. Aktiivisena ihmisenä pitää vain olla sisällä. Kalastukseenkin on liian kuuma, uiminen luonnonvesissä ei ole juttuni ja uimahallit on kesällä kuumimpaan aikaan kiinni, kylpylät liian meluisia makuuni. Miksi pitäisi Suomesta muuttaa, kun täällä on suurimman osan vuodesta kiva lämpötila? Alaskassahan ja myös Siperiassa on ollut poikkeuksellisen lämmintä, talvellakin kesälämpötiloja. Suomi on just paras paikka. Töissä on ilmastointi, kotonakin on, mutta ei kovin toimiva.
Ennenvanhaan oli kesälläkin 10-15 asteen päiviä. Satoi ja ukkosti usein ja paljon. Se on ja oli normaalia Suomen ilmastossa, mutta nykykesien järjetttömät saunottamiset ovat saaneet osan unohtamaan.
Normaalia ei ole nykykesät eli +30 astetta käytännössä puoli vuotta putkeen (touko-syyskuu) ja sataa ehkä 5 minuutin ajan koko kesänä. Ja tämä vieläpä joka vuosi!
Kuinka moni paleltui Ruisrockissa? Tuliko uhreja?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei vähän viileämmät säät haittaa, mutta nämä jatkuvat sateet kylläkin.
Silloin kun olin töissä niin silloin hellepäiviä riitti urakalla ja nyt kun oon lomalla niin päänsääntöisesti vaan sadetta.
Jatkuvat sateet?! Tämähän on ollut tosi kuiva kesä, kaikki nurmikotkin keltaisina. Eilen vihdoin ja viimein satoi kunnolla.
Tää päivä menee peiton alla lämmitellen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Helsingissä. Ihan normaali miellyttävä kesäilta. Yöllä vähän satoi vettä.
Ööö Helsingissä oli kylläkin helllvetin kylmä ilta, ei todellakaan mikään normaali heinäkuun ilta :D
En nyt pystyyn jäätynyt, mutta kyllä pitkähihaisessa kesämekossa, ohuessa kesätrenssissä ja saappaissa oli kylmä.
Itse laskisin miellyttäväksi kesäillan sääksi sellaisen jossa voi hengata kesävaatteissa yöhön asti ilman takkeja ja lämpimiä vaatteita, ja ilma on pehmeää ja lämmintä eikä tuollaista kylmää vihmovaa, tuulista ja sateista syyssäätä kuin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan oli kesälläkin 10-15 asteen päiviä. Satoi ja ukkosti usein ja paljon. Se on ja oli normaalia Suomen ilmastossa, mutta nykykesien järjetttömät saunottamiset ovat saaneet osan unohtamaan.
Normaalia ei ole nykykesät eli +30 astetta käytännössä puoli vuotta putkeen (touko-syyskuu) ja sataa ehkä 5 minuutin ajan koko kesänä. Ja tämä vieläpä joka vuosi!
No ei ole kyllä mitään tuollaista +30 astetta touko-syyskuu putkeen kesää ikinä Suomessa nähty :D
Satunnaisia hellejaksoja on, pisimmilläänkin yleensä vain 10-15 päivää putkeen.
Tänä kesänäkin on ollut vain tuo yksi viikon pituinen ajanjakso kun oli yli 25 astetta lämmintä, ja muutoin ollut sitä perus 17-21 astetta.
Elimistösi on sairas. Huolehdi itsesi kuntoon.
Miten selviät hengissä -25C pakkasessa, jos jo +15C tekee tiukkaa?
Ei ole eteläisessä Suomessa kyllä normaalia heinäkuun säätä, ettei pärjää illalla ilman paksua takkia.
Toki tuollaista säätä välillä -kuten eilen- on, mutta ei ole mitenkään perus heinäkuun säätä.
Enkä tarkoita, että pitäisi olla jotain hellettä ja trooppisia öitä Suomen kesässä, mutta kyllä heinäkuussa yleensä pärjää ohuella kesätakilla, toisin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä mitään tuollaista +30 astetta touko-syyskuu putkeen kesää ikinä Suomessa nähty :D
Satunnaisia hellejaksoja on, pisimmilläänkin yleensä vain 10-15 päivää putkeen.
Tänä kesänäkin on ollut vain tuo yksi viikon pituinen ajanjakso kun oli yli 25 astetta lämmintä, ja muutoin ollut sitä perus 17-21 astetta.
Onko alapeukuttajat oikeasti noin tyhmiä, että luulevat +30 kelien olevan Suomessa yleisiä saati jotain kuukausien mittaisia jaksoja? 😂😂
Todella harvoin on tuollaisia lukemia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eteläisessä Suomessa kyllä normaalia heinäkuun säätä, ettei pärjää illalla ilman paksua takkia.
Toki tuollaista säätä välillä -kuten eilen- on, mutta ei ole mitenkään perus heinäkuun säätä.Enkä tarkoita, että pitäisi olla jotain hellettä ja trooppisia öitä Suomen kesässä, mutta kyllä heinäkuussa yleensä pärjää ohuella kesätakilla, toisin kuin nyt.
No ei tarvita paksua takkia, jos on 12 astetta lämmintä, haloo.
Meni koko viikonloppu pilalle tän paskan sään takii. Onneksi en lähtenyt Ruisrockiin. Oisin varmasti kuollu sinne pakkaseen. Katoin lehdestä kuvia, hyi hemmetti! Mutaa ja rakeita, ihmiset värjötteli katosten alla toisissaan kiinni kun palelivat. Kuka tuollaisesta haluaa vielä maksaa?